יום שני, 20 בינואר 2014

גלולה למניעת הריון -נורלבו- הגלולה ליום המחרת


גלולה למניעת הריון -נורלבו- הגלולה ליום המחרת




ארגון הבריאות העולמי ממליץ להעלות את הנגישות לאמצעי מניעה לשעת חירום
מחקרים מראים שהנגשת הגלולות ליום המחרת
(הפיכתן לתרופות ללא מרשם ו/או מכירתן במחיר שווה לכל כיס)
לא תמנע מצעירים שימוש באמצעי מניעה רגילים
ולא תעודד אותם לפעילות מינית בגיל מוקדם.
ההפך. מהלך כזה יסייע להם למנוע בקלות הריון לא רצוי ויחסוך מהם השלכות ארוכות טווח

היום אני כאן לספר ולהכיר לכם 

גלולה למניעת הריון -נורלבו- הגלולה ליום המחרת.

נקלעתם לביש מצב? זה קורה, היום הפיתרון לא עולה מליונים ונגיש במיוחד לבני נוער שעושים אהבה לא מוגנת.
אז בראש ובראשונה תשתמשו באמצעי הגנה עבורכם ועבור הבריאות של שניכם.
במידה ונקלתם בצרה וכן הריון זה צרה שהוא לא רצוי או בגיל מוקדם.
תכירו את נורלבו!!!
 מה שרצית לדעת על גלולה למניעת היריון - מה היא מכילה, למה היא כל כך נפוצה וגם, לא פחות חשוב, מה תעשי אם שכחת לקחתנורלבו - הגלולה ליום המחרת
אמצעי המניעה הנפוץ ביותר בישראל הוא הגלולות למניעת היריון, ככל הנראה משום שהן מעניקות את ההגנה הכמעט בטוחה ביותר מפני כניסה להיריון, וכן בשל העובדה שמרבית רופאי הנשים ממליצים עליהן כאמצעי המניעה הטוב ביותר. הגלולה למניעת היריון הומצאה על ידי חוקרים אמריקאים ונכנסה לשימוש בשנות ה-60. באותה תקופה, בשל האיסור למכירת אמצעי מניעה, הגלולה שווקה כגלולה להסדרת המחזור החודשי. מרגע השקתה, זכתה הגלולה להצלחה עצומה והיא נחשבת לאחת ההמצאות שהשפיעו על החברה במאה ה-20 ועל תהליך שחרור האישה, בזכות העובדה שהיא מאפשרת לנשים לקיים יחסי מין מבלי החשש של כניסה להיריון, וכן מאפשרת לנשים לבחור את המועד הרצוי להקמת משפחה – אם ירצו בכך.

גלולה למניעת הריון - אמצעי המניעה הנפוץ ביותר מזה 50 שנה

אופס, שכחת לקחת גלולה

קרה לך פאנצ'ר ושכחת לקחת גלולה? כדי להיות בטוחה שלא תיכנסי להיריון רצוי שתיקחי את הגלולה של היום למחרת. את נורלבו - גלולת היום למחרת מבית כצט יש לקחת (גלולה אחת בלבד) במועד הסמוך ביותר לקיום המגע המיני, ולא יאוחר מ-72 שעות לאחריו. לאחר שלקחת את גלולת היום למחרת, עלייך להמשיך ולהשתמש באמצעי מניעה - קונדום, גלולות למניעת היריון, או כל אמצעי מניעה אחר בכל פעם שאת מקיימת יחסי מין. את הגלולה ניתן להשיג בכל רשתות הפארם ובתי המרקחת ואין צורך במרשם רופא.
אמצעי מניעה לשעת חירום מיועדים לשימוש לאחר קיום יחסי מין לא מוגנים בכדי לדחות את הביוץ ולמנוע כניסה להריון לא רצוי. בשפה עממית הן נקראות הגלולות ליום המחרת, ולמעשה מדובר בגלולה הדומה מאוד בהרכבה לגלולה רגילה למניעת הריון, המהווה גיבוי לאמצעי המניעה המקובלים, במקרה ששכחתם לקחת גלולה או שהקונדום נקרע.

מחקרים בינלאומיים מצאו כי הן אינן ממכרות, אינן פוגעות בפוריות ואפילו אצל נשים שהשתמשו בגלולת יום המחרת פעמים באותו מחזור חודשי לא נצפו תופעות שליליות, לא בטווח הקצר ולא בטווח הארוך. מעבר לכך, לא נמצא קשר בין גלולת יום המחרת לבין הריונות מחוץ לרחם, הפלות או התנהגות מינית לא אחראית התורמת להידבקות במחלות מין.

לכן, ארגוני בריאות ברחבי העולם וה-WHO (ארגון הבריאות העולמי) בראשם, פועלים להפוך את הגלולה לנגישה יותר, ובכך לסייע בעיקר לצעירים ו/או למיעוטי יכולת באוכלוסייה למנוע היריון לא רצוי שעשוי להיות בעל השלכות כלכליות וחברתיות מרחיקות לכת.

חשוב לדעת: מה קורה בישראל?

בישראל משווקות שתי גלולות ליום המחרת-  פוסטינור מבית תרימה ונורלבו מבית כצט.  בדומה לאירלנד, צרפת, קנדה, אוסטרליה , אנגליה , אוסטריה וארה"ב, גם בישראל מוגדרות הגלולות ליום המחרת כתרופה ללא מרשם רופא ולכן ניתן לרכוש אותן בקלות בכל בית מרקחת.
לאחרונה חברת כצט, המשווקת את נורלבו, הודיעה כי על מנת להמשיך ולהנגיש את הגלולה ליום המחרת לציבור ירד מחירה כמעט ב-50% והיא מוצעת כיום  ב-55 ₪ (לעומת פוסטינור ו- פוסטינור לייף! שנמכרת ב-97.80 ₪), ובכך, לראשונה מזה עשור, מציעה חלופה זולה יותר לנשים בשעת חירום. 
אז תבחרו! נורלבו!