יום שני, 6 בינואר 2014

פלפלים צהובים חוזרת לעוד עונה מרגשת וסוחפת

פלפלים צהובים חוזרת לעוד עונה מרגשת וסוחפת






פלפלים צהובים היא סדרת דרמה ישראלית, העוסקת במשפחה, המגדלת ילד הלוקה באוטיזם, במושב בערבה, המרוחק מכל שירות טיפולי שיכול לעזור לילד. במאֵי הסדרה הם אמנון קוטלר וקרן מרגלית. מרגלית גם כתבה והפיקה את הסדרה. בסדרה משחקים, בין היתר, עלמה זקיוסי מרשק ויהודה ברקן.

הסדרה עלתה לשידור ב-18 בדצמבר 2010, ושודרה בשידורי קשת בערוץ 2. היא זכתה בטקס פרסי האקדמיה לטלוויזיה במספר תארים, בהם התסריט, הבימוי, השחקנית (עלמה זק) וסדרת הדרמה הטובים ביותר.

אז הרבה אנשים חיכו לסדרת ההמשך וסוף סוף היא עולה לאוויר.

פלפלים צהובים - 15.1 בשעה 22:00, שידורי קשת
הסדרה מגוללת את סיפורה של משפחה המתגוררת במושב בדרום הערבה, ומנהלת משק לייצוא פלפלים צהובים. ראש המשפחה הוא מאיר רוטנברג, חקלאי ותיק ואיש יחידה 101 בעברו, המתגורר סמוך לבתו, איילת אוחיון, בעלה יניב וילדיהם: נתי, בת עשרה, בתה של איילת מנישואים קודמים, ועומרי בן ה-5. אל המושב חוזר בנו של מאיר, אבישי רוטנברג ובת זוגו, יעל, שעוזבת את עבודתה בתל אביב כדי להישאר עם אבישי ולשקם את הקשר ביניהם. יעל היא רופאההמנסה להתקבל להתמחות ולעבודה במרפאה במושב.
יעל שמה לב לכך שהילד, עומרי, אינו נענה להוראות פשוטות ומציעה לשלוח אותו לאבחון. למרות שההורים חושדים כי התפתחותו של עומרי אינה תקינה, איילת טוענת שהחריגות של עומרי נובעת מהיותו גאון מוזיקלי, ובן המשפחה היחיד המשתכנע לאבחן את הילד הוא מאיר. מאיר לוקח את עומרי לשלב האבחון הראשון בלא הסכמת הוריו. איילת זועמת על יעל ועל מאיר, אולם ממשיכה בהליך האבחון, שבסופו מתברר כי עומרי הוא אוטיסט.
איילת אינה מעוניינת בשליחתו לטיפול במקום מרוחק, אצל זרים והמשפחה המורחבת מתארגנת לטיפול מאומץ למען שיפור תפקודו של הילד בחיק המשפחה. איילת דורשת מהמשפחה לשמור על אבחונו של עומרי כסוד. עומרי מפסיק ללכת לגן הילדים הן כדי לפנות זמן לטיפול בו והן כדי לשמור על הסוד. זאת למרות שהסוד מתחיל להיות ברור לגננת, משום שעומרי אינו מצליח לשחק עם הילדים האחרים והוא עסוק בשמיעת מוזיקה באופן כפייתי.
הטיפול בילד במסגרת ביתית מלא אתגרים ודורש מכל בני המשפחה ויתורים. נתי זוכה לפחות תשומת לב הורית, איילת מפסיקה לעבוד וההון המשפחתי אינו מספיק להמשך הקמת המסעדה של יניב. יניב חוזר לעבוד בחממות ואבישי מפוטר מהן. המשפחה נאלצת להמשיך ולשכור עובדת זרה מפוקפקת בשם טאסאני, משום שזו משתלבת בטיפול. המשפחה נאלצת גם להיות בקשר עם הפסיכולוגית היחידה שמוכנה להגיע לערבה, רחלי, למרות שלזו יש צורך עז להתחשבן עם איילת על עניינים מילדותן.
יניב אינו מצליח להשתלב בטיפול בבנו ולוחץ על איילת להכיר בעובדה, שלמרות שניתן וצריך לשפר את תפקודו של עומרי, הוא לעולם לא יהיה "ילד רגיל". יניב לוחץ על איילת להיכנס שוב להריון והיא, שההורות הפכה עבורה למעין עבדות, מסרבת. היא גם מודה בפחד שיש לה מפני גידול ילד אוטיסט נוסף. יניב משלים עם העובדה, שהילד היחיד שאי פעם יהיה לו, הוא ילד עם לקות. יניב חוזר ללחוץ על איילת להפסיק לשמור על לקותו של עומרי בסוד ולאפשר לעומרי להתערות בחברת הילדים - עד כמה שהוא יכול. בפרק האחרון עומרי הולך לאיבוד ויניב כופה על איילת לגלות למשטרה ולבני המושב הרבים המחפשים אחריו, כי לעומרי יש אוטיזם. עומרי נמצא בסופו של דבר בגן הילדים, אליו רצה לחזור

5 שנים אחרי, כשהמילים עדיין חסרות, האם אפשר להמשיך הלאה?פלפלים צהובים חוזרת בעונה חדשה!כיצד יתמודדו איילת ויניב עם שילובו של עמרי במסגרת לימודים רגילה והמחשבות על ילד נוסף?
כל כך שמחתי ששמעתי כי העונה החדשה חוזרת למסך.
אני זוכרת כי התמוגגתי מכל פרק בעונה הקודמת, יש משהו בעלילה עם מסר ומוסר כל כך חשוב.
ילד אוטיסט איננו שונה מילד רגיל!
אני הולכת להתרגש בשנית עם עומרי ילד פלא!


העונה החדשה נפתחת כ-5 שנים מתום העונה הראשונה ובמרכזה איילת (עלמה זק) ויניב (יוסי מרשק) וניסיונם לממש את חלומותיהם שלפעמים אינם מתאפשרים בצל הצרכים המיוחדים שמתלווים לאוטיזם של בנם עומרי (מיכאל זפוסוצקי).  קאסט השחקנים כולל גם את יהודה ברקן, מיכל שטמלר, אורי פפר, רוזינה קמבוס ונועה פרידמן.
הסדרה זכתה להישג מרשים כאשר גרפה 8 פרסים בטקס האקדמיה לטלוויזיה וקולנוע האחרון, ואף ייצגה את ישראל ביום המודעות הבין לאומי לאוטיזם במטה האו"ם בניו יורק ועדיין מוקרנת בפסטיבלי טלוויזיה ברחבי העולם.
יוצרת, תסריטאית ובימאית הסדרה: קרן מרגלית
מפיקים: אילון רצ'קובסקי, נועה ליפשיץ ויוחנן קרדו ("יולי אוגוסט הפקות")