יום ראשון, 29 בדצמבר 2013

עוגת דובדבנים חלומית- מתכון-הסבר והכנה.



כחברה בקבוצת שופרסטאר, יוצא לי להתנסות במוצרים נהדרים של מותג הבית שופרסל.
לכבוד השנה החדשה 2014 שבפתח, קיבלנו להתנסות במס' מוצרים נפלאים.
אחד מהם הוא -לפתן דובדבנים חמוצים



אני בחרתי הפעם להכין עוגה עם ריח משגע, טעם עדין ומפנק.
אצלי היא קיימת מזכרונות מבית אימא, גם בתור ילדה אהבתי את עוגת הדובדבנים של אימא שלי.
יצא לי להכין אותה בפעם הראשונה למשפחה שלי.
שמחתי מאוד לראות את הבת שלי בוחנת את העוגה, בכל זאת מדובר ב- דובדבנים חמוצים שילדים בדרך כלל נרתעים מהטעם.
היא נהנתה מהעוגה בדיוק כמו שאני נהנתי ממנה כילדה.

עוגת דובדבנים- מאת האופה האהובה עלי, קארין גורן



עוגה דחוסה במלוא מובן המילה.
עצה שלי להשתמש במדידות בכוס של השמנת מתוקה.
הכמויות כך מדויקות והעוגה יוצאת נהדרת!
כמות: עוגה בגודל 27X33 ס"מ
חומרים
לעוגה:
200 גרם חמאה, מומסת ופושרת
2 גביעים של שמנת חמוצה
3 ביצים
כף וחצי שמן
2 שקיות סוכר וניל
קליפה מגוררת מלימון אחד

סוכר-ממלאים פעמיים גביע שמנת
חמוצה בסוכר

קמח תופח- ממלאים פעמיים גביע שמנת חמוצה בקמח תופח (או קמח רגיל עם 2 כפיות שטוחות אבקת אפייה)

1 צנצנת דובדבנים משומרים, מסוננת מנוזלים

אופן ההכנה

מחממים תנור ל-200 מעלות.

בקערה מערבבים את כל החומרים לפי הסדר (בלי הדובדבנים). משטחים בתבנית משומנת ומפזרים את הדובדבנים מעל (הם ישקעו פנימה המהלך האפייה).   אופים 10 דקות ב-200 מעלות, מנמיכים את חום התנור ל180 מעלות ואופים עד להזהבה (עוד כ-20 דקות).

בתאבון!