יום חמישי, 28 ביולי 2016

ספר ילדים חדש: הגן הדמיוני של ורד מאת שרה ריבן

ספר ילדים חדש:
הגן הדמיוני של ורד מאת שרה ריבן

ספר הילדים "הגן הדמיוני של ורד" מאת שרה ריבן בהוצאת הספרים "אוריון" הוא סיפור ילדים שמטפל בהומור בנושא שכיח אצל ילדים – הרצון של הילד שההורה יישאר איתו בגן.

הגן של ורד נסגר והיא עברה לגן חדש. בבוקר כשהגיעה לגן החדש ביקשה ורד מאימה להישאר איתה בגן, אך מה לעשות, אימא הייתה צריכה ללכת לעבודה. ורד בכתה ובכתה, אמרה כל ערב שאינה רוצה ללכת לגן ובקשה מאימה לעשות משהו אחר יחד. האם מצאה פתרון - באמצעות ההומור היא עוזרת לורד להתגבר על המשבר עד שהיא מרגישה מחוזקת ומוכנה לחזור לגן לבדה מתוך בחירה והבנה.
 
הספר מבוסס על סיפור אמיתי שחוותה המחברת עם בתה בגיל הגן. הוא נולד מתוך צורך אמיתי לעזור לבתה הצעירה ורד שהיה לה מאוד קשה בימים הראשונים בגן החדש. הספר הזה נכתב לאחר מספר ניסיונות להרגיע אותה שלא צלחו. הבכי אומנם התקצר מידי בוקר, אך עדיין נמשך. אז נולד הרעיון לסיפור המצחיק אותו קראה האם לבתה לפני השינה והסיפור הזה סיים את מסכת הבכי בפרידה של הבוקר. הסיפור הצליח במקום שבו כל שאר הניסיונות לא צלחו.

"הרעיון היה להקדיש לה את הסיפור, שבו היא תהיה הגיבורה ובסיפור היא תצליח להתמודד עם קושי הפרידה בדרך אבסורדית ובהומור". הספר מספר על הפתרון היצירתי שמצאה המחברת כדי להתמודד עם הקושי.

לאורך כל הספר מתכתב הטקסט עם האיורים המקוריים והססגוניים של יונת קציר שהפיחה חיים בסיפור והוסיפה לייחודיות שלו.

ענבל שלי מתיישבת על הספה וקוראת לאחיה אופק את הספר הגן הדמיוני.
לאורך הקראת הספר, אופק שלי מתגלגל מצחוק ושואל את אחותו הגדולה האם זה יכול להתקיים גן דמיוני? אז ענבל מספרת לו "אתה הרי בוכה לאמא שהיא מורידה אותך בגן".
כוכבת הספר מתעדת את הרעיון שלה כיצד להכנס לגן ללא בכי.
ספר מקסים וכתוב מהלב של אמא אוהבת ורגישה לבתה.


מומלץ בחום.

הספר מיועד לגילאי 5-3.

שרה ריבן (53), אם ל- 3, תושבת ראשון לציון. בוגרת סמינר הקיבוצים, בעלת תואר ראשון בחינוך. עבדה כמורה ומחנכת לגיל הרך. מאז פרישתה היא מתנדבת מטעם ארגון גמל"א בראשון לציון במועדוניות, בספריות ובכיתות בית ספר יסודי.

שרה ריבן מספרת: "הספר הזה הוא סיפור אמיתי שנולד מתוך צורך אמיתי לעזור לביתי הצעירה ורד, שהיה לה מאוד קשה בימים הראשונים בגן החדש. את הספר כתבתי לאחר מספר ניסיונות להרגיע אותה שלא צלחו. אז נולד הרעיון לסיפור מצחיק. כתבתי את הסיפור בקובץ וורד וקראתי לה אותו לפני השינה. הסיפור הזה סיים את מסכת הבכי בפרידה של הבוקר. יכול להיות שזה צירוף מקרים וכי הזמן עשה את שלו, אבל אני בטוחה שהסיפור הצליח במקום שכל שאר הניסיונות לא צלחו. הרעיון היה להקדיש לה את הסיפור שבו היא תהיה הגיבורה ובסיפור היא תצליח להתמודד עם קושי הפרידה בדרך אבסורדית ובהומור".

"הגן הדמיוני של ורד" מאת שרה ריבן. איורים: יונת קציר. הוצאת הספרים "אוריון", עמודים לא ממוספרים. מחיר לצרכן 49 ש"ח, לגילאי 5-3. מנוקד. להשיג בכל חנויות הספרים וכן בחנות ההוצאה בקניון ערי החוף, רחוב סחרוב 19, ראשון לציון ובחנות המקוונת של ההוצאה www.orion-books.co.il