יום שבת, 16 ביולי 2016

׳הטחנות הגדולות של א"י׳ משיקה סדרת קמחים חדשה- כוללת 4 סוגי קמחים: קמח חיטה מלא 100%, קמח שיפון מלא 100%, קמח כוסמין מלא 100% וקמח חיטה כפרי, המיוצרים בטחינה דקה במיוחד

׳הטחנות הגדולות של א"י׳ משיקה סדרת קמחים חדשה –
"הסדרה הבריאה"

הסדרה כוללת 4 סוגי קמחים: קמח חיטה מלא 100%, קמח שיפון מלא 100%, קמח כוסמין מלא 100% וקמח חיטה כפרי, 
המיוצרים בטחינה דקה במיוחד
טחנת הקמח הוותיקה ׳הטחנות הגדולות של א"י׳ מחיפה (נוסדה בשנת 1921),  משיקה את ״הסדרה הבריאה״ - סדרת קמחים חדשה הכוללת 4 סוגי קמחים: קמח חיטה מלא 100%, קמח שיפון מלא 100%, קמח כוסמין מלא 100% וקמח חיטה כפרי.
סדרת הקמחים החדשה מציעה לראשונה בשוק הקמחים המלאים, קמחים בטחינה דקה במיוחד המיוצרים בתהליך טחינה ארוך וייחודי. הלחמים והמאפים יהיו בעלי טעם עשיר, ניחוח של בריאות וחיי מדף ארוכים מהרגיל.
אני מאוד אוהבים קמחים בריאותים.
החלטתי שהפעם אני מנסה להכין לחם בייתי באפייה ביתית על אבן שמוט.
החלטתי ללכת על עבודה עם הקמח חיטה כפרי טחון דק במיוחד.
הוספתי לקמח אגוזים מלוחים וצימוקים שחורים.
בקיצור הכנתי לחם קינוח, אנחנו מאוד אוהבים לחם עם פירות יבשים, אנחנו אוהבים את השילוב של קפה חם ופרוסת לחם קינוח עם גבינה לבנה.


קרדיט למתכון מקורי ל- ליטל לבל-אלפנדרי, ליטקייק.
אני כבר מס' שנים עושה את הלחם על פי המתכון שלה ותמיד הלחם הוא הצלחה מסחררת.
מצרכים ל-2 כיכרות לחם:120 גרם קמח מלא
500 גרם קמח חיטה כפרי של הטחנות הגדולות.
30 גרם שמרים טריים
380 מ"ל מים קרים
15 גרם מלח
60 מ"ל דבש
150 גרם צימוקים כהים
60 גרם אגוזי מלך חתוכים גס

אופן הכנה:
  • בקערת המיקסר עם וו הלישה שמים את שני סוגי הקמח, דבש ומים ומערבלים במהירות איטית כ-3 דקות.
  • מוסיפים את השמרים וממשיכים לערבל במהירות איטית עוד כ-3 דקות.
  • מגבירים את מהירות המיקסר למהירות בינונית ומוסיפים את המלח, מערבלים כ-4 דקות.
  • מוסיפים את הצימוקים והאגוזים ומערבלים דקה נוספת - במידה ולא נטמעו היטב בתערובת ממשיכים ללוש עוד כדקה בידיים (סה"כ זמן לישה של הבצק 11-12 דקות).
  • מוציאים את הבצק מהקערה למשטח מקומח מעט ומחלקים לשני חלקים שווים בגודלם. מכסים במגבת ונותנים לבצק לנוח 10 דקות.
  • לאחר המנוחה, יוצרים מכל אחד משני חלקי הבצק צורה אובאלית ומעצבים לכיכר לחם.
  • בעזרת סכין חדה מאוד יוצרים 3 חתכים אלכסוניים לאורך כל אחת מהכיכרות.
  • מרפדים תבנית בנייר אפייה ומניחים עליה את הלחמים. מכסים במגבת ומתפיחים 45 דקות בטמפ' החדר.
  • כרבע שעה לפני סיום ההתפחה מחממים תנור ל-180 מעלות.
  • בסיום ההתפחה מכניסים את הלחמים לתנור שחומם מראש ואופים כ-40-45 דקות עד השמחה.
  • מצננים מעט על רשת ואוכלים (יותר נכון טורפים).

לקמחים בטחינה דקה יתרונות חשובים: לקמחים של "הסדרה הבריאה" יכולת ספיגת נוזלים גבוהה במיוחד, ולכן הבצקים הנוצרים מהם נוחים ללישה, רכים ואווריריים. הקמח הדק עובר בקלות ובמהירות בנפה, ללא איבוד של חלקי הגרעין במהלך הניפוי, וכך נשמרים כל הערכים התזונתיים הגבוהים של הקמח. הקמחים עשירים בוויטמינים, מינרלים, חלבונים וסיבים תזונתיים.
אודות הקמחים בסדרה:
קמח חיטה מלא 100% - נטחן מגרעין החיטה בשלמותו, מתערובת מיוחדת של חמישה סוגי חיטה שונים ומובחרים, באיכות גבוהה ומוקפדת, לקבלת קמח איכותי, בעל יכולת ספיחת מים גבוהה וכושר אפייה מעולה. טחינת גרעיני החיטה מבוצעת בשני שלבים לקבלת קמח דק ועדין. הבצק
המתקבל מהקמח אלסטי מאוד ומאפשר לישה קלה במיוחד. אין צורך לערבב אותו עם קמחים אחרים. הקמח מתאים להכנת לחמים עשירים וייחודיים, והוא מהווה מקור מצוין של סידן, ברזל, סיבים תזונתיים ומינרלים, המסייעים לגוף בפעילות תאית תקינה ובשיפור מערכת החיסון.
קמח חיטה כפרי – מיוצר מקמח אחיד אשר נטחן מאנדוספרם הגרעין ומשכבת האלרון (ALEURONE) - שכבת סובין עדינה שנמצאת בין הקליפה והאנדוספרם ומכילה כמות גדולה של ויטמינים, חלבונים וסיבים תזונתיים. הקמח, העשוי מתערובת ייחודית של חמישה סוגי חיטה שונים ומובחרים באיכות גבוהה ומוקפדת, מיוצר בטחינה דקה במיוחד של גרעיני החיטה. מתאים לאפיית לחמים כפריים ומחמצות.
קמח שיפון מלא 100% - מיוצר מגרעין השיפון על כל חלקיו, בטחינה דקה מאוד בשיטה ייחודית. גרעיני השיפון ידועים כבעלי תכולה גבוהה של רכיבים תזונתיים רבים. קמח השיפון עשיר בסיבים תזונתיים המספקים תחושת שובע ומסייעים לשמירה על אורח חיים בריא. השיפון מומלץ במיוחד לחולי סוכרת בהיותו בעל אינדקס גליקמי נמוך במיוחד, המסייע לאיזון רמות הסוכר בדם. צבעו של הלחם הנאפה מבצק זה כהה, מרקמו דחוס וטעמו חמצמץ.
קמח כוסמין מלא 100% - הכוסמין נחשב לדגן העתיק ביותר המוכר לאדם. בעל ערכים תזונתיים גבוהים, מכיל אחוז חלבון גבוה, סיבים תזונתיים, ויטמינים מקבוצת B ומינרלים. לכוסמין מדד גליקמי נמוך המעלה באופן הדרגתי את רמות הסוכר בדם, והוא מומלץ לחולי סוכרת. כמות הגלוטן בכוסמין קטנה יחסית מכמותו בחיטה ולכן נחשב פחות אלרגני. הקמח נטחן מהגרעין בשלמותו, בשני שלבי טחינה לקבלת קמח עדין מאוד.

אריזות הקמחים מרהיבות בעיצובן והן מודפסות על נייר איכותי ביותר, תוך הקפדה על שמירה על הסביבה. הסדרה זכתה בתחרות "כוכב ישראל 2015" - תחרות עיצוב אריזות שמקיים מכון האריזה והעיצוב הישראלי, בקטגוריית מזון ומשקאות. עיצוב האריזות הינו ייחודי – הוא משלב את המראה הטבעי עם צבעוניות עזה ונקייה של החיטים, ויוצר חיבור הרמוני של שני העולמות - עולם הטבע והעולם העכשווי. העיצוב החדשני יוצר בולטות ונוכחות על המדף. 
אריזות הקמחים עשויות מנייר בעל תקן ירוק FSC של הארגון הבינלאומי לשימור היערות בעולם. ניתן למחזר ולקמפסט את הנייר במלואו. בנוסף, נייר האריזה נעים למגע, חזק ועמיד בפני לחות. כמו כן, באריזה נעשה שימוש בדבק חזק ואיכותי המונע התבקעות האריזה בעת נפילה.
סדרת הקמחים החדשה זכתה לשבחים על איכותם הגבוהה מקונדיטורים ואופים מומחים, ביניהם - ערן בורקין, ראסל זקס ועפר שטיינבך, וחוות דעתם המעולה מצוינת בליווי חתימתם על גבי האריזות.
מוצרי החברה כשרים בהשגחת הרבנות הראשית חיפה ובכשרות מהודרת של בד"צ העדה החרדית ירושלים.

מחירים מומלצים לאריזה של 1 ק"ג:
קמח כוסמין מלא 100%: 12-14 ₪
קמח חיטה מלא 100%: 6-8 ₪
קמח שיפון מלא 100%: 6-8 ₪
קמח כפרי: 6-8 ₪
ניתן להשיג את הקמחים ברשתות והחנויות: ברכל, נתיב החסד, מרכז מזון יהודה, סופר ספיר, סיטונאות רחמים, עזרה וחסד, סופר טוב מודיעין, שפע ברכת השם בית"ר עילית, דיפ שיווק, רשת לגעת באוכל, מאיה בוטיקטבע, רני אורגני, ל.א.ב.ל, המאפייה של ראסל ירושלים, לחם ברויטמן אילת, לחם בורקין בנימינה, ובחנויות מובחרות נוספות.
מידע על חנויות נוספות ניתן לברר בפייסבוק או בטלפון: 04-8672137.

אודות החברה:
טחנת הקמח ׳הטחנות הגדולות של א"י׳ נוסדה בשנת 1921 ע"י הברון אדמונד דה רוטשילד. הטחנה נמנית עם הטחנות המובילות בארץ, והיא ידועה באיכותו הגבוהה של הקמח ובהקפדה על בקרת איכות גבוהה, על מנת להבטיח לאופה מוצר איכותי והומוגני בתכונותיו לאורך זמן. הטחנה מייצרת מגוון רחב של קמחים, בהם - קמח חיטה לבן בהיר, סולת, קמח תופח, קמחים מלאים מגרעיני חיטה, שיפון וכוסמין, סדרת קמחים מלאים בטחינה עדינה ועוד.


למידע נוסף ומתכונים: