יום רביעי, 5 בנובמבר 2014

לחיבוק שלך יש כוח לשנות עמותת חיבוק ראשון מציינת עשור לפעילות ומותג החיתולים האגיס נרתם למענה

אני חמש שנים כבר אמא!
אני אמא מחבקת, דואגת, מנשקת והכי הכי מחבקת!


מזה בעצם חיבוק?
חיבוק הוא מחווה גופנית של אהבה, אהדה, קרבה או הערצה, שביטויה הוא כריכת הזרועות (או זרוע אחת) מסביב לגופו של הזולת והצמדת גוף אל גוף, פנים אל פנים, צד אל צד או פנים אל עורף.
החיבוק נהוג בדרך כלל בין אנשים קרובים: חוג המשפחה, חברים, ידידים ואהובים, ומטרתו הפגנת חום וחיבה כלפי האחר. כמו בלחיצת יד ובנשיקות על הלחי, ישנן חברות ותרבויות הנוהגות להתחבק בעיקר בשעת מפגש או בשעת פרידה. החיבוק הוא מעשה חשוב במיוחד בתהליך התפתחותם של ילדים קטנים, שרואים בחיבוק אישור לכך שהמחבק אוהב אותם ומאשר את קיומם.

יש ילדים שלא זוכים לחיבוק... רק המחשבהעל זה גורמת לי לצמרמורת בכל הגוף!
אני לא אשכח לעולם את חוית החיבוק הראשוני שלאחר הלידה! חיבוק מעצים מחבר ולא מרפה, 
שהניחו את ילדי לצידי או עלי וחיבקתי אותם חיבוק אימהי ולא יכלתי לעזוב ולא אעזוב לעולמים!
היום נולדים בבית החולים תינוקות אשר ננטשים,
רובם הגדול נולדים קטנים ומתוקים ועם בעיות רפואיות קשות.
מדי שנה ננטשים כ - 300 תינוקות במחלקות היילודים של בתי החולים בישראל. על תינוקות אלה, חולים ובריאים כאחד, נגזרת בדרך כלל שהות ממושכת בבית החולים, ללא טיפול הורי מסור. תינוקות אלה זקוקים כמו כל תינוק לחיבוק חם, למגע, לליטוף ולאהבה. הצוות הרפואי אינו מסוגל לרוב לדאוג למלוא צרכיהם הרגשיים.
היום יש מישהו שעומד שם למען אותם תינוקות ננטשים.
לחיבוק שלך יש כוח לשנות
עמותת חיבוק ראשון מציינת עשור לפעילות ומותג החיתולים האגיס נרתם למענה

מותג החיתולים האגיס מבית חוגלה קימברלי, נרתם למען עמותת חיבוק ראשון, הפועלת למען תינוקות שננטשו בבתי החולים בישראל. עמותת "חיבוק ראשון" מציינת השבוע עשור לפעילותה והאגיס נרתם בקמפיין רחב היקף שמטרתו גיוס כספים והעלאת המודעות בקרב הציבור הרחב.

הקמפיין קורא לכל ההורים בישראל להעלות תמונה שלהם מחבקים את תינוקם, לאפליקציה ייעודית בעמוד האגיס בפייסבוק או  לחשבון האינסטגרם שלהם ולציין את ההאשטאג  HUGTAG# .  על כל תמונה שתעלה ותתויג  האגיס יתרום 5 שקלים לעמותה.
 הקמפיין יקבל תקשור רחב היקף בדיגיטל, רשתות חברתיות ואינסטגרם כאשר הסלוגן שיקרא להשתתף בפעילות הוא "לחיבוק שלך יש כוח לשנות".
 כמו כן, בחוגלה קימברלי מצאו שהחיבור עם העמותה, לא יהיה שלם ללא התנדבות מעשית  ולכן כחלק מהתרומה לעמותה תגייס החברה מס' עובדים שיפנו שעות עבודה לטובת חיבוק התינוקות.  
לדברי רינת אפרימה סמנכ"לית השיווק בחברת חוגלה קימברלי: " ממחקרים שערכנו עבור האגיס, נמצא  כי כוחו של החיבוק הוא עצום ומעניק לתינוק את האהבה והביטחון להם הוא זקוק בכדי להתפתח ולגדול,ולכן בחרנו לסייע ככל שביכולתנו למאמצי עמותת חיבוק ראשון להעלאת מודעות ולגיוס כספים"
 לדברי מנכ"לית עמותת חיבוק ראשון סיון אלמוז פלביץ: "אין לי ספק שבאמצעות פעילות מבורכת זו נעלה את המודעות לקיומה של העמותה ונצליח לגייס תרומה כספית. אני מזמינה את כולם להירתם ולקחת חלק. מידי שנה ננטשים כ-300 תינוקות בבתי החולים בישראל ואנו פועלים במלוא המרץ עם מאות מתנדבים להעניק לתינוקות את החיבוק שהם כל כך זקוקים לו" .  
 הפעילות תחל ב-5.11 למשך שבועיים
להשתתפות בפעילות: http://bit.ly/1qkttQ6
עמותת "חיבוק ראשון" הוקמה בשנת 2004 על ידי מיכל קוריאט, מנכ"ל ובעלים של חברת "טרנסקום גלובל", לאחר שנחשפה לפרסום באינטרנט שעסק בתינוקות נטושים. את הפרסום כתבה ד"ר תמר שלזינגר, אשר טיפלה באופן עצמאי בתינוקות נטושים בבית החולים איכילוב, וחיפשה מתנדבות נוספות שתטפלנה בתינוקות בבתי חולים נוספים.
במדינת ישראל נולדים מדי שנה כ-300 תינוקות, אשר ננטשים על ידי הוריהם בבתי החולים, ונשארים שם עד להחלמתם המלאה או עד למציאת פתרון מתאים למצבם, לפעמים למשך חודשים ארוכים. תינוקות אלו זוכים לטיפול פיזי ורפואי מסור על ידי צוות בית החולים, אך בשל עומס העבודה אין באפשרותם להעניק טיפול רגשי רציף לו הם זקוקים, והחיוני כל כך להחלמתם ולהתפתחותם.

העמותה שמה לה למטרה למלא את החלל הנוצר בהיעדר הטיפול ההורי, ולספק עד כמה שניתן את הצרכים הרגשיים והקוגניטיביים החיוניים כל כך להתפתחותו התקינה של התינוק. העמותה מטפלת גם בתינוקות הסובלים מהיעדר נוכחות הורית מספקת (הנובעת מאילוצים שונים), החיונית להחלמתם ובריאותם הנפשית.
נכון לשנת 2012, מכהנת בתפקיד יו"ר העמותה הגב' מיכל קוריאט. מנכ"לית העמותה הינה הגב' סיון אלמוז פלביץ.
העמותה פעילה ב- 22 מתוך כ- 35 בתי-חולים ומוסדות מדינה מוכרים ברחבי הארץ, ונותנת מענה לכל תינוק ותינוק, ללא הבדל דת, גזע או מין, באמצעות הפעלת מערך מתנדבות המונה כ- 500 נשים הנבחרות בקפידה ומקדישות חלק ניכר מזמנן למען התינוקות.
מתנדבות העמותה המלוות את התינוקות באופן יומיומי מדמות למעשה עבורם את ההורה הביולוגי החסר ויוצרות עימם קשר אנושי קבוע, אוהבות אותם, מחייכות אליהם, מחבקות אותם ודואגות לכל צרכיהם.
פעילות עמותת חיבוק ראשון, מתקיימת מכספי תרומות של אנשים פרטיים. העמותה מעסיקה מערך סוציאלי, המשמש לזרוע המקשרת בין העמותה לבין בתי החולים. כל מקרה של תינוק נטוש הוא מקרה רווחה מורכב והטיפול מתבצע בין עובדת סוציאלית של העמותה לבין עובדת סוציאלית מבית החולים. כמו כן המערך הסוציאלי מבצע את הסינון, המיון, ההכשרה והליווי של המתנדבים. ללא גוף מקצועי האחראי על פיקוח, הכשרה וליווי כוח האדם המתנדב בעמותה, הכניסה למחלקות רגישות כמו פגייה ויילודים, לא הייתה מתאפשרת.





אתם מוזמנים להעלות תמונה משותפת מחובקת שלכם ושל הבייביס שלכם לאתר הבית של האגיס.
והאגיס תתרום בשמכם 5 שקלים על כל תמונה מחובקת לעמותה.
אני חושבת שזאת מחווה אדירה וחובה להשתתף בפרויקט המחבק!
רק בשביל לראות עוד ילד ננטש מחובק!
אז תפתחו את הלב ואת הידיים לחיבוק גדול וחיזוק
תרומות לעמותת חיבוק בלב.
להשתתפות בפעילות: http://bit.ly/1qkttQ6

נושמת אותו - על כל תמונת חיבוק עם התינוק שתעלו בפייס עם התיוג 
‪#‎Hugtag‬
האגיס תתרום חמישה שקלים לעמותת חיבוק ראשון אשר מעניקה חום ואהבה לתינוקות נטושים! אז קדימה שתי דקות מזמנכם -המטרה קדושה!