יום שישי, 21 בנובמבר 2014

מתכוני מיצים בריאים לחורף

מתכוני מיצים בריאים לחורף




באדיבות מסחטת המיצים הקשים של פילפס- בעלת פתח הזנה רחב במיוחד המאפשר הכנסת פירות שלמים, ללא צורך בקילוף, חיתוך או הכנה מוקדמת

1.      מיץ בריאות גזר, ג'ינג'ר וליים
רכיבים:
3-4 גזרים
1 ס"מ שורש ג'ינג'ר (זנגוויל) טרי
חצי לימון מסוג ליים

הגזר עשיר בבטא קרוטן (המשמש ליצירת ויטמין A). הגזר עשיר גם בסיבים תזונתיים, אנטיאוקסידנטים ומינרלים. ג'ינג'ר נלחם בחיידקים, הוא אנטי-דלקתי, עוזר בהפרעות עיכול עם גזים, מעכב התכווצויות בקיבה. עוזר לטיפול בשיעול ובליחה.

אופן ההכנה:
שוטפים היטב את הירקות.
מכניסים את הגזרים ושורש הג'ינג'ר למסחטה. (ניתן להכניס פירות וירקות שלמים אל המכשיר- אין צורך בקילוף או חיתוך של הירקות לפני הסחיטה)
סוחטים לכוס ליים לפי הטעם ומגישים מיד.


2.      מיץ בריאות סלרי, גזר ותפוח
רכיבים:
3 גבעולי סלרי
4 גזרים
3 תפוחי עץ

הסלרי מכיל סידן, ברזל, אשלגן, בטא קרוטן, חומצה פולית, ויטמין A, ויטמין K וויטמין C. תכונותיו העיקריות הן הורדת לחץ דם וכולסטרול גבוה, השמדת תולעי מעיים, שיכוך גזים ועוויתות, בנוסף, מסייע בעיכוב תהליכים דלקתיים הקשורים בהזדקנות המוח. התפוח מכיל קוורצטין, סיבים תזונתיים, ויטמיני A,B,  התפוח מנקה את הדם מנקה את המעיים ועוד ועוד.

אופן ההכנה:
שוטפים היטב את הירקות והפירות.
סוחטים את הגזרים, התפוחים וגבעולי הסלרי בעזרת מסחטת המיצים. (ניתן להכניס פירות וירקות שלמים אל המכשיר- אין צורך בקילוף או חיתוך של הירקות לפני הסחיטה)





3.      מיץ בריאות סלק, תפוז וג'ינג'ר
רכיבים:
2 סלק
4 תפוזים
1 ס"מ ג'ינג'ר

סלק אדום נלחם בדלקות, מעלה את רמת החמצן שמגיעה לתאי הגוף ומטפל בתיפקוד לקוי של הדם, הכבד והמערכת החיסונית. התפוז עשיר בויטמין A וויטמין C וסיבים תזונתיים.

אופן ההכנה:
שוטפים היטב את הירקות.
מכניסים את הסלקים ושורש הג'ינג'ר למסחטת המיצים (ניתן להכניס פירות וירקות שלמים אל המכשיר- אין צורך בקילוף או חיתוך של הירקות לפני הסחיטה).
סוחטים את התפוזים בעזרת מסחטת הדרים.
מוזגים כל אחד מהמיצים אל תוך כוס ההגשה. מערבבים למיץ אחיד או מגישים במראה שכבות מרשים.