יום שבת, 11 במרץ 2017

פורים שמח בחברת "דורות" - מגישה מתכון ייחודי לאוזני המן: עוגיות אוזני המן ג'ינג'ר לימון

פורים שמח בחברת "דורות"  - מגישה מתכון ייחודי לאוזני המן: 
עוגיות אוזני המן ג'ינג'ר לימון



חברת "דורות", יצרנית מוצרי התיבול הקפואים, מגישה לרגל פורים מתכון מיוחד במינו לעוגיות אוזני המן, בשילוב טבליות ג'ינג'ר כתוש טרי קפוא המובילות מתוצרתה. אוזני המן מתאימות למשלוחי מנות, לאירוח ולהגשה, לצד שתייה חמה או קרה. חג שמח!
מצרכים (לכ- 50 עוגיות):
לבצק הפריך:
 300 גרם קמח 
50 גרם אבקת שקדים
100 גרם אבקת סוכר
1/4 כפית מלח
1 כף אבקת ג'ינג'ר יבש (זנגוויל)
30 גרם מיץ לימון
200 גרם חמאה קרה בקוביות

למלית:
200 גרם שוקולד לבן
35 גרם שמנת מתוקה
1 כפית גדושה דבש
6 טבליות ג'ינג'ר כתוש "דורות" (4.5 גרם כל אחד)
15 גרם (כף) מיץ לימון
25 גרם חמאה בקוביות

אופן ההכנה:
1.      להכנת הבצק: למעבד מזון מכניסים את החמאה והחומרים יבשים (קמח, אבקת שקדים, אבקת סוכר, מלח ואבקת ג'ינג'ר) ומעבדים לתערובת חולית. מוסיפים מיץ לימון ומעבדים עד לקבלת פירורים גסים. מוציאים את פירורי הבצק על משטח עבודה מאחדים לבצק אחיד. מחלקים את הבצק לחצי וכל חצי מרדדים בין שני ניירות אפיה. מכניסים לכשעה למקרר או עד שהבצק נוח לעבודה.
2.      בזמן שהבצק בקירור מכינים את המלית: בקערה מתאימה למיקרו מניחים שוקולד לבן קצוץ, טבליות ג'ינג'ר קפוא, מיץ לימון ודבש. מחממים במיקרו בפולסים קצרים של 30 שניות כל פעם ומערבבים עד להמסה. מוסיפים פנימה את קוביות החמאה ומערבבים היטב. שומרים את המלית בקירור עד להרכבה.
3.      מוציאים חצי מכמות הבצק מהמקרר משחררים את נייר האפייה משני הצדדים ומחזירים את הבצק על נייר אחד למשטח העבודה. את הנייר השני מניחים על תבנית אפיה. קורצים מהבצק משולשים ומניחים על תבנית האפייה. את שאריות הבצק ניתן לרדד בחזרה לקרר מעט ולקרוץ שנית. פועלים כך גם עם יתר הבצק. במחצית מהעוגיות קורצים חור קטן.
4.      מכניסים את מגש האפייה עם העוגיות למקפיא. מחממים תנור ל- 150 מעלות. שהעוגיות קפואות מכניסים אותם לתנור ל- 10-12 דקות או עד שהעוגיות מזהיבות מעט.
5.      לאחר שהעוגיות התקררו מזלפים על חצי העוגיות ללא החור ממלית הג'ינג'ר (אם המלית קשה מידיי נותנים לה לעמוד בטמפ' החדר כמה דקות) או שמים תלוליות מהמלית בעזרת שתי כפיות. מפזרים אבקת סוכר על יתר העוגיות (אלה עם החור) ומניחים על העוגיות המזולפות ליצירת אוזן המן. שומרים בכלי אטום בטמפ' החדר בשכבה אחת. 
המתכון הופק בסיוע קונדיטור שקד סולימאני ממסעדת פורטר אנד סאנס.
עשו לייק לעמוד הפייסבוק של הבלוג, ולא תפספסו אף פוסט!