יום שישי, 16 בדצמבר 2016

ספר נוער חדש: הסטארט אפ שלנו מאת ד"ר דב רייכמן

ספר נוער חדש: הסטארט אפ שלנו מאת ד"ר דב רייכמן



"הסטארט אפ שלנו" מאת ד"ר דב רייכמן בהוצאת הספרים "אוריון" הוא ספר מקסים שנכתב כדי להרחיב את ההיכרות של בני הנוער (וגם הוריהם) עם תעשיית ההייטק, הקמת חברות סטארט אפ, הון סיכון וחשיפה לאי הוודאות המאפיינים את עולם החדשנות והיזמות. המחבר רואה חשיבות גדולה בעידוד הצעירים להצטרף לאתגר ולהיות שותפים בפריצת הדרך הטכנולוגית שהתעשייה המתוחכמת מובילה.

ניר כרמלי הוא תלמיד בית ספר בכיתה ז' החולם לכבוש את העולם עם רעיון למוצר חדשני. הוא יוזם הקמת סטארט אפ עם בני משפחתו - דפנה ואיתן, הוריו, מעיין אחותו וכמה חברים שמצטרפים להרפתקה. אנה בת כיתתו של ניר שותפה לרעיונות ומעורבת ביזמות כשבין השניים נרקמת ידידות ואולי אהבה ראשונה.
חבורת הסטרטאפיסטים נדרשת לגלות תעוזה ומחשבה מקורית ויצירתית. היא פוגשת אנשי תעשייה מיפן, משקיעים מארה״ב, מדענים ואנשי מקצוע ממגוון תחומים הפועלים בעולם ההייטק.
סיפורם הכתוב בשפה עדכנית ומלאת הומור, מיטלטל בעליות ובמורדות בין הצלחה לכישלון וחושף בפני הקורא את עולם העסקים האתגרי.
אנחנו בית הייטקסטי מאוד התחברנו לחלום לפריצת עולם החדשנות והחשיפה של ילדים בוגרים בתחום, אנחנו מאמינים כי דור העתיד שלנו חייב לגדול ולעסוק בתחומי הטכנלוגיות ולקדם דברים ברורים ויוזמנות בתחום הטכנולגיה והתעשייה
אנחנו עוד מאמינים כי חלה אלינו בתור הורים, מחנכים לדחוף למצוינות ועתיד ילדנו עוד מגיל קטן!


ד"ר דב רייכמן (59) אב ל-3 ילדים, תושב מכבים עוסק מעל 25 שנה בניהול בכיר בתחומי המחקר והפיתוח, החדשנות והיזמות ובתחומי השיווק והפיתוח העסקי בשוק הבינלאומי. שותף במספר חברות ומנכ"ל ובעלים של חברת "ספקטרה אנליטיקס" שעוסקת בליווי טכנולוגי/עסקי לחברות, משקיעים ויזמים ובהשקעות בחברות טכנולוגיות. הוא עוסק בקידום תוכניות חדשנות ופיתוח עסקי בחברות הייטק, חברות סטארט אפ, בתעשייה המסורתית ובענפי השירותים. הוא משמש כסגן נשיא למסחור טכנולוגיות ופטנטים בתחומי הכימיה והפיזיקה באוניברסיטה העברית (חברת יישום) ויועץ עסקי למשרד הכלכלה והתעשייה. נוסף לכך הוא דירקטור במספר חברות טכנולוגיות ציבוריות ופרטיות ומרצה בתחומי החדשנות, היזמות והטכנולוגיה המתקדמת.

ד"ר דב רייכמן הוא בעל דוקטורט בכימיה מהאוניברסיטה העברית בירושלים. המומחיות  הטכנולוגית שלו היא בתחומי החומרים המתקדמים, הננוטכנולוגיה, התעשייה הירוקה והטכנולוגיות הביטחוניות. עבודת המחקר שלו זכתה בפרס נשיא המדינה שנתיים ברציפות והוא  רשום כממציא פטנט בתחומי הטכנולוגיה לשחרור מבוקר של חומרים פעילים בתחומים שונים.
שימש כמנטור של המיזם "מקדמיה" שזכה בפרס הראשון בקבוצת המיזמים הראשונית של מאיץ הסטארטאפים SifTech. חברת מקדמיה פועלת בהצלחה לשנות את האופן בו צעירים וצעירות בוחרים מה ללמוד ובמה לעסוק והיא זוכה לשבחים רבים. נוסף לכך שימש כמנטור ב"קרן פרידברג" המשקיעה במיזמים כדי לטפח ערכים של  יזמות וחדשנות טכנולוגית. הוא הוזמן לשפוט בתחרות מיזמים של "קרן רמון" להנצחת אילן ואסף רמון ובארגון "יזמים צעירים ישראל" המטפח בהצלחה רבה יזמות עסקית, יצירה וחדשנות בקרב בני נוער.

את ההשראה לכתיבה שאב ד"ר רייכמן מעבודתו עם יזמים בוגרים ועם נוער "בפעילותי בתחומי הסטארט אפ, החדשנות והיזמות אני נתקל ברתיעה שיש לאנשים מהטכנולוגיה המתקדמת ובמיוחד מכימיה ומננוטכנולוגיה. אני מאמין גדול בחדשנות ויזמות וחושב שניתן להנגיש אותם לכולם ולהיעזר באנשי מקצוע בתחומי הטכנולוגיה כמו שנעזרים בעו"ד ורו"ח".

"רציתי לקרב צעירים לעולם היזמות והטכנולוגיה ולהכיר להם את החוויות מעולם זה גם אם אינם המוכשרים בכיתה בתחומים המדעיים. כן, יזמות לא חייבת להיות טכנולוגית, אבל היא פותחת אפשרות מימוש עצמי לכולם. הספר מציג באמצעות סיפור עלילה מושגים מעולם הטכנולוגיה המתקדמת, נושאים מעולם הסטארט אפ - אופציות, גיוס הון, הנפקה, פטנטים, תוכנית עסקית ואחרים, מושגים מעולם המדע והטכנולוגיה וכן ערכים רבים של תרומה לחברה ולקהילה. הספר מסביר קצת על בעלי המקצוע בעולם ההייטק ובעולם התעשייה בכלל: מדענים, מהנדסים, שיווק, ניהול, עו"ד, רו"ח ועוד".

ד"ר רייכמן מספר כי בין המסרים שהוא מעוניין להעביר בספר נמצאים "תעוזה – לבוא עם רעיון ולא לחשוש להציג אותו, משפחתיות, חברות, תרומה לקהילה, התמודדות עם אי-ודאות, היכולת של כל אחד לתרום, גם כאלה שאינם בקיאים בעולם התוכן הרלוונטי, ביזמות או חדשנות".      

ד"ר דב רייכמן מספר שהוא "מאמין בטיפוח היזמות והחדשנות בד בבד עם תרומה לקהילה ולסביבה ופועל לקידום והטמעה של נושאים ערכיים אלו".

"הסטארט אפ שלנו" מאת ד"ר דב רייכמן. הוצאת הספרים "אוריון", 104 עמודים. מחיר לצרכן 69 ₪/ להשיג בכל חנויות הספרים, דרך חנות ההוצאה ברחוב סחרוב 19, קניון ערי החוף, ראשון לציון ובחנות המקוונת של ההוצאה www.orion-books.co.il או באתר המחבר http://www.dovreichman-startup.com/.

עשו לייק לעמוד הפייסבוק של הבלוג, ולא תפספסו אף פוסט!