יום שישי, 16 בדצמבר 2016

ספר ילדים חדש: אוליבר מאוהב מאת מיטל צפרוני

ספר ילדים חדש: אוליבר מאוהב מאת מיטל צפרוני


בְּבֹקֶר יוֹם רִאשׁוֹן אֶחָד, בְּשִׂיא הַקַּיִץ, הִשְׁתַּנּוּ חַיַּי. עַד לְאוֹתוֹ הַבֹּקֶר גַּרְתִּי בַּבַּיִת עִם דוֹגֶ'ר, הַכֶּלֶב הַשּׁוֹבָב עִם הַזָּנָב הַמְּסֻלְסָל, וְעִם מֵיטַל, הַבַּחוּרָה שֶׁאִמְּצָה אוֹתָנוּ. הָיוּ לָנוּ חַיִּים נֶהֱדָרִים: טִיּוּלִים אֲרֻכִּים לַיָּם, מִשְׂחָקִים, שְׂמִיכוֹת מְחַמְּמוֹת בַּחֹרֶף, וְכַמּוּבָן - אֹכֶל טָעִים. כְּמוֹ בְּכָל שָׁנָה בַּקַּיִץ, מֵיטַל אָרְזָה תִּיק וְאַחַר כָּךְ לָקְחָה אוֹתָנוּ לַפֶּנְסְיוֹן שֶׁאֲנַחְנוּ אוֹהֲבִים. אֶלָּא שֶׁהַפַּעַם, בִּמְקוֹם שֶׁמֵּיטַל תִּסַּע לְחֻפְשָׁה וְתַחְזֹר עִם מַתָּנוֹת, הִיא חִכְּתָה לָנוּ בַּבַּיִת עִם תִּינֹקֶת קְטַנְטַנָּה... (מתוך הספר)
"אוליבר מאוהב" מאת מיטל צפרוני, בהוצאת הספרים "אוריון" הוא הספר השלישי בסדרת ספרי הילדים המתארת את חוויותיו של הכלב אוליבר, כלב מסוג ג'ק ראסל מעורב. הסיפור מתואר מנקודת מבטו של כלב שאומץ וקיבל הזדמנות שניה לחיים. אוליבר אומץ על ידי הכותבת, ואת הרגשותיו, תחושותיו וחוויותיו הוא משתף עם הקוראים, הקטנים והגדולים. בספר הראשון "אוליבר" מספר אוליבר כיצד אומץ ומתאר את תחושותיו עם הצטרפות אח (כלב) נוסף למשפחה. בספר השני "הרפתקאות אוליבר" הוא משתף במעלליו לאחר שהשתחרר מן הרצועה והלך לאיבוד. הפעם, מתאר אוליבר את חששותיו ופחדיו לאחר שתינוקת חדשה מגיעה הביתה ועולמו עומד להשתנות. במי אוליבר מאוהב? תצטרכו לקרוא עד הסוף. נוסף על המסרים בנושא גידול בעלי חיים, מועברים בסיפור גם מסרים חשובים של חמלה, סבלנות, הקשבה, מחשבה וקבלה של האחר.

ספר מצחיק, הבן שלי מאוד התחבר לטקסט.
ספר שכיף לקרוא אותו, לא כבד והטקסט קליל ומתאים לילדים.

לאורך כל הספר מתכתב הטקסט עם האיורים המקוריים והססגוניים של איל אילת שמאיר בשלל צבעים את הסיפור ומוסיף לייחודיות שלו.



מיטל צפרוני, (40) עורכת דין, טבעונית, ילידת שבי ציון שבגליל המערבי וכיום תושבת קיסריה. היא בעלת משרד עצמאי "ולד צפרוני עורכות דין" בתחום המסחרי. אוהבת אדם ובעלי חיים, מאמינה ודוגלת בשוויון, מוסריות, חמלה ודאגה לסביבה. כמו בחייה האישיים "גם ההתנהלות העסקית שלי נעשית בראיה של התמונה הגדולה והתחשבות באחר".

"אוליבר מאוהב" הוא ספרה השלישי אחרי "הרפתקאות אוליבר" ("אוריון" 2015) ו"אוליבר" (2011) שנכנסו ללבם של קוראים רבים, קטנים וגדולים כאחד וזכו להצלחה רבה גם בקרב חובבי בעלי החיים.

מיטל צפרוני מספרת כי הטריגר לכתיבת הספר השלישי היה כשהפכה להיות משפחת אומנה לתינוקת מתוקה ושובת לב שהצטרפה אליה ואל הכלבים. כמו בסיפור שינתה התינוקת את עולמם מקצה לקצה (האומנה מלווה על ידי עמותת "מטב השירות לאומנה", בפיקוח משרד הרווחה ולמידע נוסף למתעניינים בנושא, ניתן לפנות ישירות לעמותה). רוב ילדותה גידלה מיטל בעלי חיים, וכשאוליבר ודוג'ר נכנסו לחייה הבוגרים נולדו אין ספור סיפורים שחלקם שימשו כהשראה לספריה. כפי שנהגה עם ההכנסות של שני ספריה הקודמים, תתרום מיטל גם חלק מההכנסות ספר זה לעמותת "תנו לחיות לחיות" ועמותות נוספות אשר עושות עבודת קודש בשמירה על זכויותיהם של בעלי חיים.

מיטל צפרוני מספרת בעצב כי זמן קצר לפני שנשלח הספר לדפוס, נפטר אוליבר שגילו המדויק אינו ידוע מאחר שאומץ ככלב בוגר, כנראה שהיה מבוגר מאוד.  מאחר שהספר טרם הודפס הספיקה מיטל להוסיף הקדשה לזכרו. בכוונתה להמשיך להוציא ספרים שיתארו חוויות בחייהם של הבת הפעוטה ושל דוג'ר הכלב.

"הרפתקאות אוליבר" מאת מיטל צפרוני. איורים: איל אילת, הוצאת הספרים "אוריון", 24 עמודים. מחיר לצרכן 52 ש"ח, לגילאי 3-7. להשיג בכל חנויות הספרים, דרך חנות ההוצאה ברחוב סחרוב 19, קניון ערי החוף, ראשון לציון ובחנות המקוונת של ההוצאה www.orion-books.co.il וכן בחנות המקוונת של עמותת "תנו לחיות לחיות". 




עשו לייק לעמוד הפייסבוק של הבלוג, ולא תפספסו אף פוסט!