יום שבת, 3 בדצמבר 2016

"צלילי קסם" האופרה הישראלית פותחת עונה עם "בסטיין ובסטיינה" מאת מוצרט בעברית - הפקה מרהיבה לכל המשפחה!

צלילי קסם בהנחייתה ועריכתה של ניצה שאול
פותחת עונה חדשה ומרהיבה עם האופרה
'בסטיין ובסטיינה' מאת מוצרט
צלילי קסם – אופרה שכולה קסם – זמרות צעירות ומלאות קסם ודרך נהדרת לגלות את עולם האופרה לילדים


הוזמנו לפתיחת העונה החדשה של "צלילי קסם" בבית האופרה הישראלית ת"א-יפו עם המופע "בסטיין ובסטיינה". נהננו משעה איכותית, תרבותית, וירטואוזית מרהיבה מלאת צבעים וסגנונות. הופעה שכללה נגינה איכותית, ריקוד של להקת המחול "סבוטאז" בכיאוריוגרפיה נהדרת, משחק ושירה מרתקים והכל בהפקה עדכנית, אינספור תלבושות מושקעות ומיוחדות,  וניצה שאול אחת מיוחדת במינה מדברת בגובה הילדים ומדהימה בהופעתה. מצטרפים אליה קאסט סולניות אופרה צעירות, שקד סטרול היא בסטיינה היפיפיה, עם שירת אופרה מדוייקת ומרטיטה, ודניאל ברש בתור בסטיין עם ביצוע מקסים להפליא.  את ההופעה מלווה תזמורת בניגון חי הכולל כינור, ויולה, פסנתר וצ'לו.



"בסטיין ובסטיינה" היא יצירה גאונית, קלילה ומקסימה על כל מה שמעניין, מעסיק ומציק לילדים בגיל הזה: "היא" נורא עצובה משום ש"הוא" כבר לא אוהב אותה ומתאהב במלכת הכיתה. נשמע מוכר?! שום דבר לא השתנה! אבל באופרה הכל יכול לקרות, כל מה שהיינו חולמים שיקרה במציאות: בזכות "קולה" הקוסמת שמסדרת את כל העניינים, בסטיין חוזר לבסטיינה שלומדת בדרך הקשה איך להיות "שווה ומקובלת". הזדמנות נפלאה להכיר לילדים את עולמו הדמיוני והעשיר של הילד הגאון וולפגנג אמדאוס מוצרט. 

מוצרט כתב את היצירה כשהיה בן 12 בלבד, וכעת זכתה היצירה בתרגום לעברית ובהפקה עדכנית המונגשת לחלוטין לילדים ולהוואי הישראלי. בסטיין ובסטיינה נמצאים במועדון בחוף הים, ואת התלבושות התקופתיות מחליפים בגדי ים ותלבושות צבוניות וססגוניות. הבת שלי לא הפסיקה להתפעל, "וואוו" ו "יו" נשמעו לאורך ההופעה, ובסופה בקשה למנוי לכל העונה.  ללא ספק אהבה! 


"מחקרים גילו שתינוקות וילדים אוהבים להקשיב למוצרט ובמיוחד לקונצ'רטו לכלי נשיפה מעץ כמו חליל קלרינט וכו'. האמת של המלחין עוברת דרך המוסיקה הישר ללבו של הילד. למוסיקה קלאסית יש עוצמה מיוחדת במינה, לא רק במלודיה ובהרמוניה שלה, אלא גם במורכבות שלה אותה הילדים מזהים מיד. האזנה פעילה למוסיקה משפרת את החשיבה, מעוררת יצירתיות ומעודדת הפגנת רגשות, אבל חשוב יותר מכל- המורכבות במוסיקה קלאסית מציתה את הדמיון ואת כל החושים." (ניצה שאול)



צלילי קסם בעריכתה והנחייתה של ניצה שאול מציגה:
האופרה 'בסטיין ובסטיינה'
מאת וולפגנג אמדאוס מוצרט
בהשתתפות: שלישיית מיתרים, פסנתר, 

רקדני להקת סבוטאז', 
כוריאוגרפיה דימיטרי ברכוב. 
עיצוב תלבושות מיוחדות: דיאנה בס

טעימה מההופעה:




עוד בהמשך הסדרה:


"פר גינט"- שלג, גמדים ולילות לבנים – אדווארד גריג
אצו רצו השירים! – שיריה של מרים ילן שטקליס
אש, גיטרות ופלמנקו – מנואל דה פאייה
הסיפור המופלא של ארבע העונות – אנטוניו ויולדי




המופעים מתקיימים בסטודיו של בית האופרה הישראלית ומיועדים לילדים בגילאי 4 עד 10.
מחיר כרטיס: 85 ₪ [כל גיל חייב בכרטיס]
הזמנות בטלפון: 03-6927777
או באתר האופרה הישראלית: www.israel-opera.co.il
מוזמנים לעקוב גם בפייסבוק 




הפוסט נכתב בשיתוף הבלוג הייטקמן ופורסם כאן.

עשו לייק לעמוד הפייסבוק של הבלוג, ולא תפספסו אף פוסט!