יום חמישי, 25 במאי 2017

צנטרום, המולטיויטמין הנמכר ביותר בעולם* מציג: צנטרום ג'וניור - מולטיויטמין טעים המותאם לילדים מכיל 22 ויטמינים ומינרלים התורמים להשלמת תזונת הילדים

צנטרום, המולטיויטמין הנמכר ביותר בעולם* מציג:

צנטרום ג'וניור - מולטיויטמין טעים המותאם לילדים
מכיל 22 ויטמינים ומינרלים התורמים להשלמת תזונת הילדים

צנטרום ג'וניור הוא מולטיויטמין המותאם לילדים, ממשפחת מוצרי צנטרום, מותג המולטיויטמין הנמכר ביותר בעולם*, המשווק על ידי ניאופרם מוצרי צריכה.
צנטרום ג'וניור מכיל 22 ויטמינים ומינרלים התורמים להתפתחות הילד, ללא תוספת סוכר, ומגיע בטבליות מציצה ו/או לעיסה בטעם פטל לימון שילדים אוהבים.

בריאות טובה מתחילה בתזונה מאוזנת, שמספקת את הרמה הנדרשת של כל המרכיבים התזונתיים, כולל ויטמינים ומינרלים בכמויות המתאימות. ויטמינים ומינרלים הינם בעלי תפקיד משמעותי בתפקודן התקין של מערכות הגוף השונות, כדוגמת המערכת החיסונית ומערכת העצבים והמוח, ומשפיעים על בריאותם של הילדים ועל התפתחותם התקינה, לרבות התפתחותם הפיזיולוגית והפסיכולוגית.



בעידן המודרני, התזונה לרוב אינה מספקת את כל הויטמינים והמינרלים, הן מבחינה כמותית והן מבחינת המגוון המומלץ. סקר של משרד הבריאות על הרגלי תזונה מצביע על כך שרק חלק מהאוכלוסייה אוכל לפי המלצות משרד הבריאות וכי חלק מהילדים ובני הנוער סובלים מהרגלי אכילה לקויים.

ילדתי מקבלת קפסולה של צנטרום גוניור פעם אחת בערב לאחר ארוחת הערב.
אני רגועה שהיא מקבלת את כלל הויטמנים והמנרלים שהיא מחסירה.



הרגלי אכילה לקויים עלולים לגרום למחסור בויטמינים ומינרלים ובמקרים קיצוניים אף עלולים לגרום לפגיעה בהתפתחות כולל פגיעה ביכולת התפקוד היום יומית, העשויה להתבטא בדרכים שונות – החל מעייפות, נשירת שיער ותופעות הדומות להפרעות קשב וריכוז ועד למחלות שונות.

חשוב להקפיד על תזונה נכונה של הילדים. מאחר והם עלולים לסבול ממחסור ברכיבים תזונתיים, ניתן לשלב בתזונה מולטיויטמין כדוגמת צנטרום ג'וניור, הנועד לתרום לחיזוק הגוף, להתפתחות תקינה ולמניעת חוסרים תזונתיים.
 

אופן השימוש:
צנטרום ג'וניור מומלץ לילדים מגיל 4 עד 12. מומלץ לצרוך טבלייה אחת ביום לאחר הארוחה. מומלץ לאמץ ארוחה קבועה בסיומה נוטלים את צנטרום ג'וניור - כך קל יותר לזכור.

מחיר מומלץ לצרכן: 65.50 ₪ (30 טבליות).
ניתן להשיג את צנטרום ג'וניור ברשתות הפארם ובתי המרקחת הפרטיים ברחבי הארץ.

אודות צנטרום:
צנטרום הינו המולטיויטמין הנמכר ביותר בעולם*. מוצרי המותג מיוצרים בסטנדרטים קפדניים ע"י חברת התרופות פייזר.
צנטרום הינו מולטיויטמין עם פורמולה מקיפה ומאוזנת המסייעת להעניק לגוף את הויטמינים והמינרלים העשויים לתרום לחיזוקו, לתפקודו התקין בפעילויות יומיומיות ולמניעת חוסרים תזונתיים.
מוצרים נוספים ממשפחת מוצרי צנטרום:
צנטרום סילבר - פורמולה מקיפה, המכילה ויטמינים ומינרלים בהתאם לדרישות המשתנות של הגוף ולפי המינונים המומלצים לבני 50 ומעלה (מכיל 60 טבליות).
צנטרום - מולטיויטמין מקיף ומאוזן לבוגרים, המכיל ויטמינים ומינרלים במינון המותאם לקצובה היומית המומלצת (מכיל 60 טבליות).
צנטרום פרפורמנס - מולטיויטמין המותאם לאורח חיים פעיל. מכיל תמציות צמחים, ויטמינים, ומינרלים במינון מוגבר של ויטמינים מקבוצת B, אנטיאוקסידנטים, כרום ומנגן (מכיל 60 טבליות).

אודות ניאופרם מוצרי צריכה:
ניאופרם מוצרי צריכה עוסקת בפיתוח, ייצור, שיווק ומכירה של מוצרי צריכה, מזון ותרופות ללא מרשם (OTC). החברה פועלת בקטגוריות הדרמו-קוסמטיקה, תינוקות וילדים, גיל שלישי, תוספי תזונה, היגיינה וטיפוח הבית וביססה את מעמדה המוביל בשוק מוצרי הצריכה הישראלי, בין השאר הודות למותגי צריכה בין לאומיים שהפכו להיות מובילי קטגוריה בישראל ובהם צנטרום, אדויל, ליסטרין וסימילאק. זאת לצד פיתוח, ייצור, שיווק ומכירה של מוצרי החברה כדוגמת בייביסיטר - מותג החיתולים והמגבונים, דוקטור עור - סדרת מוצרי דרמו-הקוסמטיקה המומלצת ביותר על ידי רופאי עור בישראל,  "מדיבר" – סדרת ויטמינים ותוספי תזונה לילדים ועוד.

כיצד מתמודדים עם תזונה לא מאוזנת בקרב ילדים עם הפרעות קשב וריכוז? טיפים להתנהלות תזונתית יומית

הפרעת קשב וריכוז הינה הפרעה נוירו-התפתחותית, שבאה לידי ביטוי בקשיים בריכוז ובקשב, אימפולסיביות ולעיתים פעילות יתר. בקרב חלק מהילדים מופיעות גם בעיות התנהגותיות. נתוני משרד הבריאות מעידים על שכיחות של כ- 5%-10% בקרב ילדים עד גיל 12, כאשר חלק ניכר מהילדים (כ-80% מהם) ימשיכו לסבול מההפרעה גם בחייהם הבוגרים. בנוסף, התופעה קיימת יותר (פי 3) אצל בנים, בעיקר בהקשר של תנועתיות יתר ופזיזות.

סקר מב"ת של משרד הבריאות מראה כי ילדי ישראל אינם צורכים בתזונה היומית כמות מספקת של מגוון הויטמינים והמינרלים המומלצים ביום. אצל ילדים הסובלים מהפרעת קשב וריכוז, גם ההפרעה עלולה להשפיע על התזונה היומית, זאת בין אם הילד מקבל טיפול תרופתי ובין אם לאו, ועל ההורים להיות מודעים להשפעה שיש להפרעה זו על התזונה. ילדים הסובלים מהפרעת קשב וריכוז עלולים להיות חשופים לאי סדירות או תבניות אכילה לא צפויות שעלולות לגרום למחסורים תזונתיים. במקרים קיצוניים, מחסורים אלו עלולים לגרום לאנמיה, לעייפות, להביא לפגיעה בהתפתחות הבאה לידי ביטוי בגובה ובמשקל ולבעיות נוספות.

מחקר שבדק ילדים ומתבגרים המאובחנים עם הפרעת קשב וריכוז מצא שונות בדפוסי האכילה אצל הילדים דבר שיכול להביא מצד אחד לכך שחלק מהילדים ימצאו בסיכון של כ- 60% לסבול מתת משקל ומצד שני אחרים עלולים להיות בסיכון יתר להשמנה. ההסבר לכך קשור לדפוסי אכילה אימפולסיביים, אשר עלולים להוביל לתת משקל או עודף משקל, ובאותה עת גם למחסור ברכיבי תזונה חשובים. במחקר נבדקו בנוסף דפוסי אכילה ודרך חיים בבנים הסובלים מהפרעת קשב וריכוז. מסקנת המחקר הינה כי ישנם הרגלי אכילה שונים בצורה מובהקת לילדים הסובלים מהפרעת קשב וריכוז לעומת ילדים בקבוצת הביקורת. ילדים עם הפרעת קשב וריכוז אמנם אוכלים בתדירות גבוהה יותר אך הארוחות שלהם פחות מסודרות. בנוסף הם שותים יותר שתייה ממותקת, אוכלים פחות פירות, מבצעים פחות פעילות גופנית מסודרת וצופים יותר בטלוויזיה. ממצאים אלה מהווים הסבר חלקי להבדלים במשקל הגוף ואחוזי השומן בין הילדים.

במחקר אחר, שבדק את השפעת הטיפול התרופתי השכיח ביותר - מתילפנידאט (החומר הפעיל בריטלין ובתרופות נוספות והידוע כבעל תופעת לוואי שכיחה של ירידה בתאבון), על הצריכה הקלורית והמצב התזונתי של הילדים, נמצא כי אצל ילדים הסובלים מהפרעת קשב וריכוז ומטופלים תרופתית, צריכת הקלוריות המומלצת, וכן הצריכה של הויטמינים והמינרלים, הייתה נמוכה יותר, וכן הם לא הגיעו לצריכה היומית המומלצת של ויטמינים ומינרלים מסויימים לעומת ילדים שאינם סובלים מהפרעת קשב וריכוז באותם הגילאים.

כפי שתואר קודם לכן, ילדים הצורכים תרופות לטיפול בהפרעת קשב וריכוז סובלים לרוב מאבדן תיאבון למשך שעות ארוכות. אולם, לאחר שהשפעת התרופה פגה, מתחיל הרעב אשר עלול לגרום לילד לאכול מכל הבא ליד עקב אימפולסיביות המאפיינת ילדים עם הפרעת קשב וריכוז.

עינת ששון, הדיאטנית הראשית של צנטרום, מציעה מספר טיפים להתמודדות עם דפוסי האכילה המיוחדים שתוארו לעיל:

1.      החלפת משקאות ממותקים במיצי פרי סחוטים - נסו להמעיט בצריכה של שתייה ממותקת והחליפו אותה בחצי כוס מיץ פירות סחוט טרי. מיץ הפירות מכיל כמות סוכר גבוהה אך ערך תזונתי גבוה גם כן. לחילופין עודדו את הילדים לאכול פירות שלמים או חתוכים, אשר להם ערך תזונתי גבוה ותכולת סיבים לא מבוטלת.

2.      הארוחה החשובה ביותר ביום - ארוחת הבוקר חשובה מאוד לשבירת צום הלילה והנעה ראשונה של הגוף בבוקר. הדבר נכון לכל ילד, גם לאלו שאינם צורכים תרופה. במידה והילד מקבל תרופה בבוקר, ארוחת הבוקר חיונית עוד יותר, זאת מכיוון שיעברו שעות ארוכות של הוצאת אנרגיה בבית הספר או בגן אשר במהלכן יאכל הילד מעט מאוד, אם בכלל.

3.      סדר תזונתי חדש – כשמדובר בילדים ובני נוער ההמלצה היא להרגיל אותם לסדר יומי קבוע של ארוחות בזמנים ידועים מראש. אצל ילדים עם הפרעות קשב וריכוז, אנחנו צריכים להיות גמישים יותר בזמנים ובכמויות של הארוחות. במידה והילד אינו נוטל תרופה לטיפול בהפרעה, שימו לב שהארוחה מוגדרת בצלחת אחת, ניתן לילד בחירה של עד שתי מנות ונגדיר זמן של כחצי שעה לאכילה, בהם נהיה עם הילד ונוודא שהילד אוכל ולא עסוק בדברים אחרים. היה והילד לוקח תרופות בבוקר, סביר שעד שעות אחר הצהריים, השעות בהן פגה השפעת התרופה, הוא לא יהיה רעב וכמעט ולא יכניס כלום לפיו. לכן חשוב לצייד אותו עם מאכלים מזינים מצד אחד, אך מספיק מפתים מצד שני, שירצה לאכול גם אם אינו מרגיש רעב – מעדן, חטיף בריאות ופירות לבחירתו. בשעה שבה פגה השפעת התרופה, חשוב שתהיה לו ארוחה מלאה ומזינה כדי שלא יתנפל על ארון הממתקים או על המקרר ויחסל מכל הבא ליד. בנוסף, אל תילחצו אם ירצה תוספת או אפילו ארוחת לילה, היו גמישים!

4.      אוכל זה כן משחק – הפכו את הארוחה למשחק, כך הילדים יאכלו יותר. אפשר לעשות זאת באמצעות בישול משותף, הכנת מטבלים מגבינה בצבעים ובמרקמים שונים, הכנת צורות מלחם ומירקות, הכנת ביצים בשיטות שונות ושילובי מזון אחרים (חביתה בצורות) וכד'. כך תגדילו את כמות הירקות והחלבון בתזונתם. לקינוח, תוכלו להכין מיצים שונים מפירות בשילוב חלב, יוגורט ודגנים מזינים. זו הזדמנות להכניס סוגי מזונות שהילדים בדרך כלל לא היו מסכימים לאכול.

5.      צמצמו אפשרויות, שיהיה להם קל יותר לבחור – הציבו בפני ילדים בעלי הפרעת קשב וריכוז שתי אפשרויות לבחירת ארוחה וודאו שהם מקשיבים ומבינים את האפשרויות ולא בוחרים אוטומטית. ילדים אלה, לרוב, לא יקשיבו להסבר ארוך ומורכב על התפריט, במיוחד במידה ותשאלו אותם לבחירתם במהלך משחק או צפייה בטלוויזיה.  

6.      תזונה נכונה תסייע בהפרעת הקשב והריכוז – כאמור הפרעות קשב וריכוז משפיעות על התזונה. מחקרים מצאו שישנם מאכלים, תוספים וסוגי דיאטות, שעשויים להשפיע על  הסימפטומים של הפרעת קשב וריכוז. רוב ההמלצות המוצעות קשורות ברכיבים שעשויים לשפר את תפקוד המוח, כגון: תזונה עשירה בחלבון המסייע לשיפור הריכוז והמצוי בקטניות, בשר ומוצרי חלב, העשרת התפריט בפחמימות מורכבות המצויות בירקות ופירות והפחתה של פחמימות פשוטות, צריכה גדולה יותר של מאכלים עשירים בחומצות שומן מסוג אומגה 3 כמו טונה, סלמון, אגוזי מלך ועוד. בנוסף נסו להקפיד על הפחתה של צריכת צבעי מאכל מלאכותיים, חומרים משמרים ומאכלים עשירים בסוכר.  

7.      השלמת התזונה היומיומית – חשוב להכיר בחשיבות ההקפדה על תזונה נכונה על מנת שלא   יתפתח עם הזמן מחסור ברכיבים תזונתיים. כאמור, ילדים בעלי הפרעת קשב וריכוז עלולים לסבול ממחסורים ברכיבים תזונתיים התורמים לגדילה ולהתפתחות. לפיכך, ניתן לשלב בתזונה מולטיויטמין יום-יומי, כדוגמת צנטרום ג'וניור, המכיל 22 ויטמינים ומינרלים, ללא צבעי מאכל וללא תוספת סוכר.



עשו לייק לעמוד הפייסבוק של הבלוג, ולא תפספסו אף פוסט!