יום חמישי, 5 במרץ 2015

שוקו -דור הבא ללא תוספת סוכר? טרה מציגה שוקו מו... ללא תוספת סוכר.

שוקו מו....

 מה מו????

נו? נו? מה חדש!

חדש על המדף שוקו מו! ללא תוספת סוכר.

ללא תוספת סוכר וללא ממתיקים מלאכותיים!
אז איך בעצם אנחנו מכינים שוקו מתוק וטעים?
שוקו מוו מכיל ממתיק טבעי אשר מופק מצמח הסטיביה, בנוסף כחלקי מתהליך הכנת המוצר הוא עובר פירוק של סוכר החלב המוכר לנו כלקטוז.
כתוצאה מתהליך זה, המוצר הופך מתוק יותר וגם דל בלקטוז.
טעמנו, הילדים לא הרגישו בהבדל, שמחנו להבין שגם בלי תוספת סוכר השוקו האהוב על הילדים יכול לשמור על טעמו והם עדיין מתענגים על כל שלוק.
אנחנו פחות מכניסים שוקו לבית בגלל כמויות הסוכר האדירות.
שמחנו לשמוע שעכשיו יש                                                               בשוקו של טרה הרבה פחות.


 טרה מציגה-

ילדים אוהבים שוקו

הרצון לשפר את תזונת הילדים הפך משימה ואתגר אמיתי לכולנו. הילדים שלנו אוכלים מזון בעל ערך תזונתי נמוך, עשיר בשומן סוכר ומלח והנתונים המספריים המדאיגים של השמנת ילדים נמצאים בעליה מתמדת . אנו כהורים רוצים לכוון אותם לצריכה של מזונות בעלי ערך תזונתי התורמים לגדילה והתפתחות מיטביים. זוהי משימה לא קלה, בהתייחס לטעמם והעדפותיהם של הילדים מצד אחד ושל המוצרים המצויים במקרר מצד שני.
לדוגמה, הורים רבים מודאגים מכך שהשוקו שהילדים שלנו  אוהבים הוא מתוק מאוד ,אינו מזין ובטח גם לא משביע.
גם אנחנו ההורים ,שגדלנו על לחמנייה ושוקו ,אוהבים להתפנק מידי פעם עם כוס שוקו אך מוטרדים מערכיו התזונתיים של  המשקה.
השוקו המוכר והאהוב לא עונה על הצרכים התזונתיים החדשים שלנו ושל  ילדינו
 
אז בואו נדבר על חידושים תזונתיים בענייני משקאות חלב ושוקו.

שוקו זה  גם חלב?!

חלב הוא מקור לרכיבי תזונה רבים, שהינם מפתח לגדילה ובריאות מיטבית של הילד כמו:  חלבון, סידן, מגנזיום, זרחן, ויטמין D ו- A, ריבופלבין, ויטמין B12 ועוד.
בנייר העמדה החדש של איגוד רופאי הילדים שיצא במאי 2014 בנושא צריכה מומלצת של חלב פרה ו/או ומוצריו על ידי תינוקות, ילדים ומתבגרים. נמצא כי:  "מומלץ לכלול מוצרי חלב פרה בתזונת ילדים כחלק מתזונה מאוזנת ובריאה, לשמירה על עצמות ושיניים בריאות. 1
 יחד עם זאת ילדים בארץ ובעולם אינם צורכים את מנות החלב המומלצות להם. 2
מנה של חלב  או שוקו מוכן לשתיה על בסיס חלב  מספקת כמות דומה של רכיבים תזונתיים כמו: חלבון, שומן, סידן, ויטמין A , אשלגן ורכיבים חיוניים אחרים. 
חלב מכיל  גם סוכרים. לקטוז הינו סוכר טבעי המצוי בחלב. כוס חלב של 200 מ"ל מספקת כ-10 גרם לקטוז. אולם בשוקו יש תוספת של סוכר לצרכי המתקה.  כמות הסוכרים המוספים לשוקו משתנה ויכולה להגיע עד  15 גרם סוכר מוסף לכוס. כלומר תוספת של עוד כ- 60 קלוריות למנת צריכה זו.

סקרים תזונתיים בילדים ומתבגרים אמריקאים אשר השוו צריכת רכיבי תזונה חיוניים בקרב ילדים ומתבגרים השותים חלב בלבד לעומת אילו השותים גם משקאות חלב כמו שוקו מצאו כי למרות דאגותינו כהורים ,צריכת האנרגיה, סוכרים מוספים, ויטמין A, זרחן ואשלגן הייתה דומה בקרב צרכני החלב וצרכני משקאות שוקו. במקרים מסוימים צרכני השוקו אף "הרוויחו" כמות  גבוהה יותר של סידן שכן מחקרים מראים כי תלמידים וסטודנטים צורכים יותר חלב כאשר מציעים או חושפים אותם למשקאות חלב ושוקו.2
 

שוקו זה גם סידן ?!

תמיד שמענו שהקקאו מפריע לספיגת הסידן בשוקו. ושהוא פשוט 'בורח' מהגוף בזמן שהילד שלנו נהנה משתייתו. אז כדאי לדעת מספר עובדות מדעיות אמיתיות.
השוואה של ספיגת סידן ממקורות תזונתיים שונים כמו: חלב מלא, שוקו, יוגורט, תחליף חלב, גבינה ותוסף סידן מראה כי  הספיגה מהמקורות השונים נעה בין 21-26%, ללא כל הבדל משמעותי בין המקורות השונים, וספיגת הסידן מחלב כמו גם מהשוקו הינה הגבוהה ביותר -בשיעור של כ- 26%.3 
שוקו הוא הזדמנות תזונתית להגדיל צריכת חלב ורכיבי תזונה חיוניים  בתפריט הילדים והמתבגרים.
עם זאת אנו מודאגים מכך שהוא לא ממש ארוחה, אלא עוד הפסקה  מתוקה עד לארוחה הבאה, והוא מגדיל את הצריכה המיותרת של סוכר ואנרגיה.
אז האם שוקו יכול להיות גם ארוחה משביעה?!
ילדים ומתבגרים צורכים שוקו בארוחת בוקר וערב וכן בין ארוחות, מה שגורם לנו ההורים לשמוח על הנאתם משתייה ,אך מצד שני לתהות על ההשפעה שלו על השובע.
מחקר בדק בקרב  מבוגרים בריאים עם עודף משקל ( BMI 26-37 ), את מידת השפעת השובע לאחר צריכה של מנת משקה חלב רזה בהשוואה למנה זהה בערך קלורי של משקה פרי, על צריכת המזון  בארוחת צהריים שנצרכה 4 שעות  לאחר מכן.  נמצא כי  צריכת האנרגיה בארוחת הצהריים שלאחר צריכת משקה חלב רזה הייתה נמוכה יותר משמעותית בהשוואה לצריכה לאחר שתיית מיץ פרי. כמו כן המשתתפים שצרכו משקה חלב רזה דווחו על תחושת  מלאות ושובע.4
ישנן הצעות שונות למנגנונים בהם משקה חלב יכול להשפיע על שובע:
1.      התכולה הגבוהה של חלבון במשקאות החלב והשוקו
2.      חלבוני החלב עצמם
3.       המרקם הצמיגי יותר של המשקה
4.      תכולת הסידן הגבוהה המצויה במשקה חלב ושוקו

שוקו -דור הבא
 ללא תוספת סוכר? האם ייתכן

אז לאחר שנרגענו מבעיית הסידן, התחדשנו בנושא השובע והשווינו עם הערכים התזונתיים של החלב . נותרנו עם הסוכר המוסף בשוקו מה שהופך אותו למדאיג...

משקה שוקו ללא תוספת סוכר וללא כל ממתיק מלאכותי  מאפשר לנו לצרוך  כוס של משקה חלב מלא  בערכים תזונתיים אשר כמעט זהה בערכיו לשתיית כוס חלב ובטעם של שוקו טעים
שוקו ללא תוספת סוכר יכול להיות משקה הנצרך הן כארוחה והן בין ארוחות, אינו מוסיף סוכר בתפריט  הילדים,  אינו מעלה את צריכת הקלורית היומית, ויכול אף להפחית את צריכת הקלוריות בארוחה שלאחריו. הוא יכול להשתלב כאחת ממנות החלב המומלצת בתפריט הילדים והמתבגרים וגם לנו ההורים ,הזוכרים בנוסטלגיה את השוקו .