יום רביעי, 9 במאי 2018

"ירושלים של זהב" – גם על בול

"ירושלים של זהב" – גם על בול
לרגל 70 שנות מדינה ולקראת יום ירושלים
השירות הבולאי בחברת דואר ישראל מציג:
בול "ירושלים של זהב" בשילוב הדפסת זהב
בכתב ידה של המשוררת הלאומית – נעמי שמר


לקראת יום ירושלים ולרגל 70 שנות מדינה, הנפיק השירות הבולאי בדואר ישראל בול וגיליונית מזכרת "ירושלים של זהב", שעוצבו על ידי המעצב דוד הראל. בגיליונית המזכרת,  נראים מבני האבן המיוחדים של ירושלים - עבר הווה, עתיד, כולל הקשתות והכיפות שאופייניים רק לירושלים, על רקע מילות השיר "ירושלים של זהב" בכתב ידה של המשוררת הלאומית – נעמי שמר ז"ל. בשנת 2009, לאחר מותה של המשוררת הלאומית, הונפק בול נעמי שמר לזכרה. הבול וגיליונית המזכרת "ירושלים של זהב" יוצגו ב"אליפות העולם בבולאות 2018" – תערוכת הבולים העולמית שתתקיים השנה בישראל בנוכחות נציגי 50 מדינות, ובמעמד שר התקשורת, ח"כ איוב קרא וראש העיר ירושלים, ניר ברקת, בבנייני האומה בירושלים ב-27-31/5.

הכינור המופיע בבול "ירושלים של זהב" משמש מסגרת לנופי העיר המשתקפים מהם: מבני שלשת הדתות וחומות העיר שבראשן מגדל דוד שהפך לסמל העיר, תחנת הקמח בימין משה, בתי כנסת, כנסיות ומסגדים המזדקרים מעבר לחומות ומזכירים את עברה המפואר של העיר הנצחית - בירת ישראל.

מנהל השירות הבולאי בחברת דואר ישראל, אלחנן שפירא, אמר כי ההנפקה הבולאית המיוחדת לציון 70 שנות מדינה ויום ירושלים מבטאת את החשיבות שיש לעיר ירושלים בעיני העולם כולו ולתושבי ישראל בפרט. "חברת דואר ישראל גאה להיות שותפה למורשת ולאהבה לעיר המיוחדת הזו והבולים הרבים שינדדו בכל רחבי הארץ והעולם יהוו שגרירים של רצון טוב, סובלנות וכבוד לכל מוקירי העיר". שפירא הוסיף כי במהלך השנה מונפקות גיליוניות מזכרת בהיקף מצומצם מאוד, בעיקר לציון אירועים ממלכתיים בעלי אופי ייחודי.


ניתן לרכוש את הבול ואת גיליון המזכרת החל מ-27/5 בסניפי דואר ישראל או בתערוכת הבולים. מחיר הבול: 5  שקלים. מחיר גיליונית המזכרת -  15 שקלים, מחיר מעטפת היום הראשון של הבול – 6.20 ₪ מחיר מעטפת היום הראשון של גיליונית המזכרת – 16.20 שקל.
עשו לייק לעמוד הפייסבוק של הבלוג, ולא תפספסו אף פוסט!