יום שני, 30 בינואר 2017

ולנטיין דיי מפנק בחברת "אחוה" - מגישה מתכון זוגי מפנק במיוחד: אלפחורס חלוה

ולנטיין דיי מפנק בחברת "אחוה"  - מגישה מתכון זוגי מפנק במיוחד:  
אלפחורס חלוה




חברת "אחוה" מגישה לרגל הולנטיין דיי מתכון ייחודי ומפנק במיוחד לעוגיות אלפחורס, בשילוב החלוה המשובחת של החברה המכילה לפחות 50% טחינה גולמית. את עוגיות האלחפחורס ניתן להכין בשניים והן ללא ספק הפינוק המושלם ליד כוס הקפה, ספל חם, או נשנוש מתוק כשמתחשק.
מצרכים (ל- 50 עוגיות):
לבצק:
200 גרם חמאה
1/2 כוס סוכר 
1/2 כפית מלח 
1/2 כוס חלוה בטעם וניל של "אחוה" מפוררת
1 כפית תמצית וניל 
2 כוסות קורנפלור
1 וחצי כוסות קמח לבן 
1 שקית אבקת אפיה 

לקרם:
50 גרם חמאה
100 גרם שוקולד מריר 
כפית תמצית וניל 
שוט של ויסקי משובח (כ- 40 מ"ל בכוס מדידה)
1 כוס פיסטוק גרוס או קוקוס טחון או שומשום לבן או שחור



אופן ההכנה:

1.   להכנת הבצק שמים במיקסר עם וו גיטרה או במערבל יד במהירות נמוכה: 200  גר' חמאה קרה בקוביות קטנות, חצי כוס סוכר לבן, חצי כפית מלח. מעבדים לתערובת קרמית כ-4 דקות ומוסיפים תוך ערבול 4 חלמונים. ממשיכים ומערבלים עד שמתקבל מרקם אחיד. מוסיפים חצי כוס פירורי חלוה בטעם וניל מגוררת בפומפייה גסה (מומלץ להקפיא את החלוה מראש שלא תימס). ממשיכים ומערבלים עד שהכול מתאחד.

2.  בקערה נוספת מערבבים 2 כוסות קורנפלור, 1 וחצי כוס קמח לבן ושקית אבקת אפיה. מוסיפים לתכולת המיקסר כל פעם כמות קטנה ומערבלים באיטיות עד שהכול מתאחד. מאחדים ביד את הבצק (לא ללוש) ועוטפים בניילון נצמד ומכניסים למקרר למשך שעה.


3.   מרפדים 2 תבניות גדולות בנייר אפייה ומחממים את התנור לחום של 170 מעלות. מקמחים מעט את משטח העבודה ומרדדים את הבצק לעובי של כחצי ס"מ. קורצים עיגולים בגודל הרצוי (כ-3 ס"מ) ומניחים בתבנית האפייה במרווחים של קצת יותר מ- 1 ס"מ. אופים כ-6 דקות בלבד. העוגיות אמורות להישאר בהירות. מצננים.

4.  להכנת הקרם: ממיסים 50 גרם חמאה עם 100 גרם שוקולד מריר, קמצוץ מלח, כפית תמצית וניל וכוסית של וויסקי מתובל (מומלץ וויסקי BULL RUN שהוא ויסקי מזוקק עם פירות יער ואגוזי לוז).

5.    ממלאים שק זילוף בקרם ומחזיקים עוגייה ביד אחת ומזלפים מעט קרם, סוגרים עם עוגייה נוספת. מגלגלים בפיסטוק גרוס או בשומשום שקלינו במחבת יבשה.

עשו לייק לעמוד הפייסבוק של הבלוג, ולא תפספסו אף פוסט!