יום שני, 30 בינואר 2017

ספר ילדים חדש: סיפורי סבא מאת דידי פרימור

ספר ילדים חדש: סיפורי סבא מאת דידי פרימור



הוּא מַצְחִיק, הוּא אַמִּיץ, הוּא נָדִיב וּמֻכְשָׁר. לִפְעָמִים שַׁכְחָן, יַלְדוּתִי וְנִמְהָר. הוּא נוֹשֵׂא אִתּוֹ אוֹצָר, נִסָּיוֹן שֶׁל שָׁנִים, שֶׁכֻּלּוֹ סִפּוּרִים מוּזָרִים וּמְשֻׁנִּים. (מתוך הספר)

"סיפורי סבא" מאת דידי פרימור, בהוצאת הספרים "אוריון" מתאר את עלילות סבא יעקב בחמישה סיפורים. כל סיפור מתאר את סבא יעקב בסיטואציה שונה – מצחיקה, מפתיעה ומרגשת. מבחוץ הוא נראה כמו סבא. מבפנים יש לו נפש של ילד. אנחנו לומדים להכיר את סבא יעקב מזוויות שונות וללמוד על דמותו הצבעונית והכול כך אנושית – אמיץ וגם פוחד, שובב וגם אחראי, שאפתן שלא תמיד מצליח לממש את שאיפותיו, מקבל ביקורת מהסובבים, אך מספיק אמיץ לעמוד על שלו והכי חשוב – אוהב את משפחתו ודואג לה. הוא נלחם בפחדים בלונה פארק ובאויבים רחוקים בלב ים. כדי להספיק לעשות הכול הוא לעולם לא ישן, ובשעות הפנאי הוא מתעקש לשיר, למרות שאפילו ראש הממשלה הוציא צו מיוחד שדורש מהזייפנים להפסיק. אבל יותר מכל (אולי חוץ מהשמן הסודי שלו) הוא אוהב את הנכדים. בתוך כל סבא מסתתרים להם סיפורים מופלאים שממתינים להזדמנות לצאת לאור. אלו הסיפורים של סבא יעקב.
לאורך כל הספר מתכתב הטקסט עם האיורים המקוריים והססגוניים של אורי גינזבורג שמאיר בשלל צבעים את הסיפור ומוסיף לייחודיות שלו.
אנחנו נתנו בסופ"ש לסבא האהוב שלנו את הספר להקריא לקטנצי'ק הבית שניהם ננהו מקריאת הספר, התגלגלו מצחוק. 
מסרו שהספר מקסים ומעניין.



דידי פרימור (44), נשוי לאורנה ואב לשלושה – אריאל בת 13, אופק בן 10 ונטע בת 5, לשעבר תושב גבעתיים וכיום תושב הרצליה, מתעסק כבר כ-20 שנה בתחומי הטכנולוגיה השונים. בעל תואר ראשון בהנדסת חשמל בטכניון, תואר שני ושלישי מאוניברסיטת ת"א. את התואר השלישי ביצע בשליחות מטעם האוניברסיטה במכון המחקר CERN בז'נבה יחד עם אשתו ובתו הגדולה (שהייתה אז קטנה). "חיינו שם שנתיים וחצי. עסקתי במחקרים לטובת גילוי חלקיקים והייתי שותף בניסוי הגדול הקרוי ATLAS שהוביל למציאת חלקיק ההיגס (החלקיק האלוהי). הגילוי הוביל לזכייה בפרס נובל לפני כשלוש שנים ואותי למומחיות בסקי אלפיני...". דידי היה מספר שנים מרצה באוניברסיטת ת"א, אוהב לראות את החיים באור אופטימי ואירוני ופורק את המתחים היומיומיים בשחייה וריצות ארוכות (מרתון). כבר מספר שנים הוא כותב בלוג סאטירי בשם Diditells הזוכה לתפוצה רחבה.

על ההשראה לכתיבת הספר מספר דידי פרימור: "פעמים רבות במשפחה שמענו סיפורים מוזרים, מצחיקים ומפתיעים על ילדותו של אבי יעקב. לפני כחמש שנים בתי הגדולה החליטה לכתוב אוסף סיפורים על אבי - הסבא שלה במסגרת בי"ס. כאשר עזרתי לה בנושא, התחלתי במקביל לכתוב חלק מהסיפורים בעצמי. אחרי הסיפור הראשון הבנתי שהסיפורים האלה דינם לצאת לאור. חלקים מהסיפורים קרובים מאד למציאות. חלקים אחרים משלימים את המציאות בדמיון (ואולי זוהי המציאות ששכח אבי לספר...). הסיפורים הבשילו במגירה כחמש שנים, עברו שינויים ולבסוף כשהרגשתי שהתוצאה ראויה לפרסום החלטתי להוציאם לאור. לתהליך ההפקה רתמתי את חברי המאייר המוכשר אורי גינזבורג שהצליח להעביר רעיונות מקוריים שלו דרך הציורים המקסימים ולהפוך את הספר למעניין הרבה יותר. יחד יצרנו ספר ילדים מקורי ורענן ששנינו מאד גאים בו".
"בספר חמישה סיפורים בחרוזים על סבא יעקב. הסיפורים נכתבו באופן הומוריסטי וקליל ומלווים בציורים ססגוניים הממחישים אלמנטים בסיפור ומוסיפים לו.  כל סיפור מציג זווית שונה של סבא וממחיש את הניגודיות שבין היותו אנושי לבין תפיסתו כבעל יכולות מיוחדות.  אנו לומדים על סבא יעקב ודמותו הססגונית– חושב שהוא הזמר הטוב בעולם, אך באופן קבוע כל צליל ששר עולה אוטומטית חצי טון. רוצה לשחות בברכה ובים אך במקום לשחות קדימה מצליח לשחות רק לאחור (וזאת הסיבה ששיבצו דווקא אותו בחיל הים). מגן בקנאות על השמן הסודי שלו, אך לא מצליח למנוע מסבתא לטעות ולתת אותו לבן הקטן והצמא".
דידי פרימור מספר כי "המטרה שלי הייתה לצייר את סבא יעקב באור אנושי ודרך סיטואציות מצחיקות ולא שגרתיות להראות את האהבה שלו למשפחה, את ההתמודדות שלו עם המציאות ואת היותו בן אדם. דרך חמשת הסיפורים אנחנו לומדים להכיר את סבא יעקב מזוויות שונות וללמוד על דמותו הצבעונית והכל כך אנושית – אמיץ וגם פוחד, שובב וגם אחראי, שאפתן שלא תמיד מצליח לממש את שאיפותיו, מקבל ביקורת מהסובבים, אך מספיק אמיץ לעמוד על שלו והכי חשוב – אוהב את משפחתו ודואג לה".
דידי מסכם: "סבא מייצג את דמות סב שכולנו אוהבים – אוהב, מיוחד, כישרוני, מעורר השראה בקרב נכדיו ואנושי. סבא שמתכוון תמיד לעשות רק טוב, והתוצאה המתקבלת משעשעת עד מאד".
"סיפורי סבא" מאת דידי פרימור. איורים: אורי גינזבורג, הוצאת הספרים "אוריון", 40 עמודים. מחיר לצרכן 49 ש"ח, לגילאי 3-7. להשיג בכל חנויות הספרים, דרך חנות ההוצאה ברחוב סחרוב 19, קניון ערי החוף, ראשון לציון ובחנות המקוונת של ההוצאה www.orion-books.co.il .


עשו לייק לעמוד הפייסבוק של הבלוג, ולא תפספסו אף פוסט!