יום חמישי, 7 באפריל 2016

הפסטיבל הבינלאומי לפיסול "אבן בגליל" 2016


הפסטיבל הבינלאומי לפיסול "אבן בגליל" 2016
חוה"מ פסח, 24-26.4.2016
מתחם אגם מונפורט
חוויה ייחודית ואיכותית לכל המשפחה



השנה ייערך הפסטיבל בסימן'LIBERTY'  המייצג את רעיון החופש, החירות והשוויון עם מיצג בלונים ענק בדמות יונה עשוי 30,000 בלונים של האמן הבינלאומי גידו, מתחמי ענק, מגוון פעילויות לכל המשפחה, מופעי קוסמים, סדנאות יצירה, הצגות ילדים, אטרקציות על שפת אגם מונפורט, יריד דוכנים ואוכל, תיאטרון רחוב ועוד...
הפעילויות והאירועים ללא תשלום



הפסטיבל הבינלאומי לפיסול באבן "אבן בגליל" מתקיים זו השנה ה-26 במעלות - תרשיחא בין התאריכים 24 ל-26 באפריל, ויכלול תערוכת פיסול של אמנים מהארץ ומחו"ל, ולראשונה בארץ, האמן הבינלאומי, גידו ורהוף, הנחשב למוכר ביותר בתחום פסלי הבלונים, במייצב ענק מכ-30 אלף בלונים בדמות יונה, בגובה 20 מטר.
המבקרים בפסטיבל 'אבן בגליל' ייהנו משלל פעילויות ללא תשלום ביניהן תיאטרון רחוב ומוזיקה, הצגות ילדים, מופעי קוסמים, מתחמי פעילויות לילדים בהנחיתו של שרון מלכה, עם תחרויות נושאות פרסים, יריד דוכנים ואוכל, הפעלות ומופעים, פינת חי וליטוף, ירידי אמנים, ועוד מגוון גדול של פעילויות לכל המשפחה משעות הבוקר המאוחרות ועד הערב!

השנה יתקיים הפסטיבל בסימן 'LIBERTY' המייצג את רעיון החופש, החירות והשוויון. בקרוב יחלו 11 הפסלים הנבחרים מגרמניה, אוקראינה, לטביה, סין, בולגריה, גיאורגיה, ספרד, ישראל ובפעם הראשונה מווייטנאם, לעבוד על יצירותיהם. עשרות רבות של אמנים מרחבי העולם הגישו הצעותיהם אולם רק 11 אמנים נבחרו על ידי הוועדה האמנותית בראשות הפסל משה פרלמן, הוגה הפסטיבל.
במהלך הפסטיבל יוכל הקהל להתרשם מעבודת הפסלים שיפסלו בשטח. בתום הפסטיבל יוצבו הפסלים החדשים ברחבי מעלות-תרשיחא. פסלים אלה יצטרפו לכ-360 פסלים נוספים הפזורים ברחבי העיר, פרי היצירה של 25 פסטיבלים קודמים.

לראשונה בישראל - מיצב בלונים ענק של האמן הבינלאומי גידו ורהוף (ללא תשלום)
האמן הבינלאומי גידו ורהוף, (guido verhoef)  המעצב ומייצר פסלי בלונים ענקיים בכל רחבי העולם, יגיע לראשונה לישראל לסימפוזיון הפיסול באבן בפסטיבל 'אבן בגליל' במעלות תרשיחא, בחול המועד פסח.
גידו נחשב לאמן הבינלאומי המוכר ביותר בתחום פסלי הבלונים ויחד עם צוות בינלאומי, ייצור בהשתתפות הקהל הרחב פסל בדמות יונה, מכ-30 אלף בלונים, בגובה 20 מטרים.

אקסודוס -  מופע תיאטרון רחוב מבית אספלט (ללא תשלום) כל יום בשעה 17:00
אספלט - אנסמבל שחקנים ליצנים היוצר תיאטרון פנטסטי תוך שימוש במשחק מסוגנן ,קרקס, מוסיקה חיה והמצאות מקוריות, במופע יוצא דופן של חבורה קומית שהגיעה מארץ רחוקה (צ’ורבהסטן). במופע נפרש סיפור עלייתם לארץ במצוותו של הסבא המיתולוגי והמסע בכל העולם בדרך לארץ המובטחת .
מופע אקסודוס משלב נגינה חיה ומקפיצה, אקרובטיקה,להטוטים ואת הקהל עצמו שמקבל מנה טובה של צחוק.

הפעלות לילדים של שרון מלכה- כל יום כל היום (ללא תשלום)
מנחה הילדים, שרון מלכה, יקיים הופעות סטנד אפ לילדים, הפעלות נושאות פרסים, תחרויות ומופעים, בכל אחד מימי הפסטיבל ולאורך כל היום.

כל יום ב13:00 יתקיים מופע קסמים ובשעה 15:00 מופע טלפתיה (ללא תשלום)
יריד אמנים
עשרות אמנים מקומיים יציגו את יצירותיהם בתחום הקרמיקה, זכוכית חימר, עץ, מתכת, תכשיטנות ועוד, בשלל דוכנים צבעוניים.

הצגות ילדים - בכל יום יתקיימו שתי הצגות ילדים על אגדות מסביב לעולם (ללא תשלום)

יום א' :
-          מעשה בשלושה נחשים: סיפור עם מאת קהילת יהודי פרס.
-          הברווזון המכוער: סיפור על ילדה שמרגישה שונה, ובורחת מחברת הילדים לעולם הדמיוני. שם, באגם הרחוק, היא פוגשת דמויות ססגוניות, ולומדת על יופיו וייחודיותו של כל ילד שלפעמים מרגיש קצת אחר.

יום ב':
-          הברווזון המכוער:  סיפור על ילדה שמרגישה שונה, ובורחת מחברת הילדים לעולם הדמיוני. שם, באגם הרחוק, היא פוגשת דמויות ססגוניות, ולומדת על יופיו וייחודיותו של כל ילד שלפעמים מרגיש קצת אחר.
-          השמש והיהלום: הצגה המשלבת מוסיקה מקורית ותיאטרון על סיפור עם יווני עתיק המספר על נסיכה אלגאיה אשר איבדה למלכה הגדולה את היהלום היקר שלה ביער הסבוך. כעת עליה ללכת ליער ולהחזירו, אך אלגאיה מעולם עוד לא יצאה לבד מהארמון. כיצד  תתמודד אלגאיה עם איתני הטבע והאם תצליח להחזיר את היהלום למלכה?
יום ג':
-          מויש העצלן: סיפור מאת קהילת יהודי פולין על ילד עצלן שמנסה להיות חרוץ. סיפור מצחיק ונוגע על ילד עם כוונות טובות ומעשים מבולבלים.
-          השמש והיהלום: הצגה המשלבת מוסיקה מקורית ותיאטרון על סיפור עם יווני עתיק המספר על נסיכה אלגאיה אשר איבדה למלכה הגדולה את היהלום היקר שלה ביער הסבוך. כעת עליה ללכת ליער ולהחזירו, אך אלגאיה מעולם עוד לא יצאה לבד מהארמון. כיצד  תתמודד אלגאיה עם איתני הטבע והאם תצליח להחזיר את היהלום למלכה?

אטרקציות מיוחדות לבאי הפסטיבל על שפת אגם מונפורט (בתשלום)
לכבוד השנה ה-26 ייהנו אורחי הפסטיבל, מאטרקציות מיוחדות ומגוונות לכל המשפחה, על שפת אגם מונפורט. בין האטרקציות החדשות: סדנאות יצירה של מרכז האמנויות, מתחם כלים מוזיקליים גדולים ולא שגרתיים מחפצים אשר כל אחד יכול לנגן עליהם, קמפינג על שפת אגם מונפורט ופינת ליטוף. בנוסף יהיו אטרקציות בתשלום ביניהם משטח אחלקרח, שייט פדלים באגם, מסלול קרטינג, סיורי רייזרים, רכיבה על סוסים ועוד.

שאטלים אל נחל כזיב – (ללא תשלום)
פעם בשנה (בחול המועד פסח) פותחת רשות הטבע והגנים את המעבר לנחל כזיב למשפחות מצד מעלות תרשיחא. במהלך ימי הפסטיבל יצאו שאטלים, ללא תשלום, לאורך כל היום, אל נחל כזיב. בנחל, הנחשב לגדול ביותר בגליל המערבי, זורמים מים לכל אורך השנה. בשמורת הטבע נכללים מבנים צלבניים, ביניהם מבצר המונפורט המפורסם. השאטלים (שהינם במימון מיזם "אוצרות הגליל") יצאו מהיכל התרבות שבעיר ויורידו את המבקרים בסמוך לנקודות הרחצה בנחל.
מתאים גם לתינוקות.