יום ראשון, 25 ביוני 2017

גלישה בטוחה ברשת קבוצת המדיה הופ! ואיגוד האינטרנט הישראלי (ע"ר) והוט


החופש הגדול כבר כאן.
קייטנות – יש!
חופשה – יש!
סבא וסבתא – יש!
Wi fi – יש!
אבל מי דואג שהילדים יהיו בטוחים ברשת?
קבוצת המדיה הופ! שמגדלת את הילדים כבר 18 שנים בידיים טובות ומציעה תוכן איכותי לילדים,  ואיגוד האינטרנט הישראלי (ע"ר) ששומר על האינטרנט כבטוח, פתוח ושוויוני לציבור הרחב, משיקים יחד קמפיין חדש להעלאת המודעות בקרב ילדים והורים לבטיחות ברשת .
הקמפיין יעלה לאוויר בטלוויזיה ובדיגיטל בתאריך 25/6/17
האינטרנט והרשתות החברתיות הם עולם ומלואו עבור ילדים ובני נוער, אשר מבלים את מרבית זמנם מול המסכים, משוחחים עם חברים, משתפים, צופים, חוקרים, לומדים אך גם חשופים ללא מעט סכנות.
לקראת הקיץ ורגע לפני היציאה לחופש הגדול, קבוצת המדיה הופ! בשיתוף איגוד האינטרנט הישראלי (ע"ר) ו-HOT שמו להן למטרה להעלות את המודעות בקרב ילדים, בני נוער והוריהם לגלישה אחראית ובטוחה באמצעות קמפיין:
בטוחים שאנחנו בטוחים - לא נופלים ברשת
קמפיין שמטרתו לחולל שינוי משמעותי בהרגלי צריכת תכנים, ע"י העלאת המודעות ויצירת שיתוף פעולה בין הורים לילדים.
הקמפיין מלווה בקליפ קצבי בכיכובה של אגם בוחבוט, הפונה לילדים ובני נוער ועוסק בשמירה על הפרטיות ובריונות ברשת

מוזמנים לצפות בקליפ:

ובקליפ שמח ומלא דמיון בכיכובם של יובל המבולבל ומיכל הקטנה, הפונה לגילאי הגן ומתמקד במתן כלים לזהירות בעת הגלישה ודרכי התמודדות עם תוכן לא הולם
מוזמנים לצפות בקליפ:


כחלק מהקמפיין הופק תשדיר מידע לציבור הפונה להורים, שמטרתו לעורר את מודעותם לסכנות הקיימות לילדים ברשת ולחשיבות הגדולה של שיחה והנחייה נכונה.
באתר הופ! hop.co.il יעלה איזור מיוחד להורים ובו מאמרים בנושאים כגון: תוכנות סינון תכנים, שמירה על פרטיות הילדים, הורים כדמות לחיקוי בעולם דיגיטלי, משחקי ילדים ברשת, תוכן פוגעני ברשת ועוד.
אחד הכלים המרכזיים המוצעים בקמפיין הוא הסכם תקשורת אינטרנט משפחתי. כלי עזר להורים, המעודד שיח פתוח בינם לבין הילדים וכולל הצעה להסכמות הדדיות המכבדות את הצרכים והרצונות של הילד, בצורה שתגן עליו מפני הסכנות ברשת. ההסכם כולל 3 גרסאות: לילדי הגן, לילדי בית הספר היסודי ולבני נוער. ההסכם המשפחתי יהיה פתוח להורדה באתר.

אלונה אבט, מנכ"לית משותפת בקבוצת המדיה הופ!:
"אנו שמחים להוות את חוד החנית בנושא יצירת מרחב מדיה מוגן לילדים – בטלוויזיה ועכשיו גם בפיתוח הרגלי הגלישה ברשת. זו הפעם הראשונה שמושק בישראל קמפיין שכולל פניה ממוקדת לילדים בגיל הרך ופניה לילדים גיל בית ספר יסודי. ילדים הם סוכני שינוי מרכזיים במשפחה וככל שנקדים להקנות הרגלי גלישה בטוחה תיפרש מעליהם מטריית הגנה שתשרת אותם גם בבגרותם."

אורנה היילינגר, מנהלת המרכז לאינטרנט בטוח, איגוד האינטרנט הישראלי:
"המרחב המקוון הוא חלק מחיי כולנו, כמו גם של הילדים והצעירים ביננו. מתוך הבנה כי המרחב הדיגיטלי הנו שותף פעיל בהתפתחותם של הילדים, ברור שחשוב להתייחס לנושא כבר מהגיל הרך. הרשת מהווה פלטפורמה ללמידה, משחק, ואתגרים עבור הילדים וכמו בכל תהליך למידה, חשובה הדרך בה הם יחוו את העולם המגוון הזה. הגדרת היתרונות בצד התמודדות עם האתגרים, הצבת הגבולות בצד חשיפה לחוויות, הסכמה על שפה, כתובת לילד במקרים בעיתיים והגנות, הן בבסיס השימוש המושכל, שיהפכו בהתבגרותו של הילד לטבע שני."

מחברת HOT נמסר:
"חברת HOT  גאה לקחת חלק בקמפיין חשוב זה, המקנה לילדינו כלים להתמודדות עם הרשת.HOT  מאפשרת לילדים צריכת תוכן ילדים באופן בטוח ורואה חשיבות בחינוך ילדים  לגלישה זהירה ובטוחה ברשת."

גורמים מוסדיים רבים כמו משרד החינוך, ועד ההורים המרכזי, מועצת התלמידים הארצית ואחרים הביעו עניין בקמפיין וישתפו פעולה בהפצתו בקרב הורים וילדים.
בואו נהיה בטוחים שאנחנו בטוחים
(וגם הילדים שלנו)!



קבוצת מדיה הופ! מפעילה בישראל את הערוצים הופ!, לולי, הופ! ילדות ישראלית  ו- WIZ  באמצעות חברת הכבלים HOT וחברת הלווין yes. הקבוצה מחזיקה בנתח השוק המשמעותי ביותר בישראל מקרב הצופים בקבוצת גיל של שנה עד שבע שנים והוריהם ובשנה האחרונה הרחיבה את פעילותה והיא פונה לילדים עד גיל 12.
הקבוצה יוצרת ואוצרת תוכן מדיה לילדים, מפיקה תוכן ישראלי עצמאי ורוכשת ומפיצה ערוצי מדיה ותוכן בכל מגוון המסכים (טלוויזיה, מחשבים, טבלטים ומובייל).
ערוץ הופ! הינו הערוץ המוביל והמוערך לילד הגן בישראל. הערוץ מיועד לילדים בגילאי שנתיים עד שמונה. בסביבה נקיה מפרסומות, תכנים אלימים ולא הולמים לגיל צופים, מגיש הערוץ תמהיל משובח של המיטב מתוכניות הבינלאומיות יחד עם תכניות מקור רבות המשקפות באופן אותנטי את שגרת הילד והמשפחה בישראל. הערוץ מגיע לכמיליון וחצי משקי בית בישראל באמצעות חבילות הבסיס של  HOT ו- yes.  תכני קבוצת הופ! זמינים גם במגוון ערוצי מדיה דיגיטלית: אתרי אינטרנט, אפליקציות מובייל שכוללות תכני וידאו ומשחקים חינוכיים, ערוצי יוטיוב ושירותי VOD.


איגוד האינטרנט הישראלי (ע"ר), הנה עמותה המנהלת תשתיות בליבת האינטרנט בישראל משחר כניסתו של האינטרנט לשימוש מסחרי בתחילת שנות ה-90: מרשם שמות המתחם (ccTLD) בסיומת הלאומית il . ומחלף האינטרנט הישראלי - IIX .
האיגוד פועל כארגון לא מסחרי, וללא מטרות רווח, העומד לרשות כלל הציבור בישראל ופועל למען שמירת אופיו של האינטרנט בארץ כפתוח, נייטרלי, נגיש, שוויוני ובטוח לכלל החברה הישראלית.
בהיבט החברתי, מקדם האיגוד יוזמות מדיניות ציבורית ופעיל בתחומים רבים שמשפיעים על התושבים ואורח החיים הדיגיטליים בישראל. אחת הפעילויות הנה סוגיית הבטחון של האזרח ברשת- האיגוד מפעיל קו חם, העומד לרשת הציבור לייעוץ ותמיכה בכל הקשור בהתמודדות עם פגיעות ברשת. מידי חודש מטופלות כ-400 פניות של גולשים, מתוכם 50% בני נוער וילדים שנפגעו ברשת וזקוקים לסיוע.
בנוסף, האיגוד הוא הסניף הישראלי של איגוד האינטרנט העולמי, ומייצג את קהילת האינטרנט הישראלית מול הקהילה העולמית במגוון פורומים בינלאומיים (כגון: ICANN, CENTR, RIPE, IETF WSIS ועוד).
לפניות למרכז לאינטרנט בטוח של איגוד האינטרנט: 054-8-858911 safe.org.il
למידע המלא: www.isoc.org.il



עשו לייק לעמוד הפייסבוק של הבלוג, ולא תפספסו אף פוסט!