יום חמישי, 26 בנובמבר 2015

ספר ילדים חדש: המסע המופלא לכיתה א' מאת לירז טל

ספר ילדים חדש:
המסע המופלא לכיתה א' מאת לירז טל


נועה מתרגשת מאוד. היא גם מתוחה ועצבנית מאוד. בתוך הגוף יש לה מערבולת של רגשות. מחר היא עולה לכיתה א'. כל כך הרבה זמן היא חיכתה להיות גדולה. אבל עכשיו, כשזה מתקרב, החששות מכרסמים.
כמו נועה גיבורת הספר, יש לי גיבורה פרטית בבית ענבל שלי בת ה-6 החלה השנה את המסע לכיתה א' ולבית הספר.

בכל יום אני יושבת מולה ומבקשת ממנה לתאר לי איך עבר אליה יומה בבית הספר.
יחד איתה אני מנסה ללמוד על מסעה המופלא, על הקשיים, החויות והתמודדות החדשה בחיים.
לשמחתי הקליטה שלנו הייתה קלה וטובה, בכל יום אנחנו לומדים יחד דברים חדשים ונהנים מהם.
"המסע המופלא לכיתה א'" מאת לירז טל בהוצאת "דני ספרים", הוא סיפורה של נועה, ואולי של הרבה מאוד ילדים אחרים, ערב כניסתה לראשונה לבית הספר, על כל החששות והתחושות המלוות אותה. בעזרת מסע מרתק בדימיון עם אביה היא יוצאת להפלגה מיוחדת ומלאת הרפתקאות, בה היא זוכה להצצה בכל מה שיקרה לה בשנה הקרובה ובתשובה לשאלות שכל כך מציקות לה: איך יהיה היום הראשון ללימודים? מי תהיה המורה? האם היא תרכוש חברות חדשות?
לאורך כל הספר מתכתב הטקסט עם האיורים המקוריים והססגוניים של יפעת נחשון, אשר הפיחה חיים בסיפור והוסיפה לייחודיות שלו.

לירז טל, (36), אם ל- 4 ילדים, תושבת צפריה היא פסיכולוגית חינוכית, מנחה בתכנית "אילנות" ובעלת תואר שני בפסיכולוגיה חינוכית וקלינית של הילד. במסגרת עבודתה היא מטפלת בילדים בגן, בבית ספר, במסגרות חינוך מיוחדות, וכן מנחה הורים בביתם.
לירז טל מספרת: "ילדים העולים לכיתה א' חווים זאת כאירוע מכונן. 'המסע המופלא לכיתה א' עושה שימוש בכלי עוצמתי של דמיון מודרך השייך לזרם מתפתח וצובר תאוצה של הפסיכולוגיה החיובית. כלי זה קרוי 'היזכרות לאחור', ובו אנחנו כביכול 'נזכרים בעתיד' ממרחק, צופים באירוע מרגש ומעורר דאגות הממשמש ובא. בתהליך קריאת הספר יוכל ילדיכם לצייר לעצמו תסריט של חויית הסתגלות ולמידה חיובית, אשר מנצחת את הדאגות והפחדים ומותירה אותו עם תחושה של ציפייה והתרגשות לקראת היום הגדול והמרגש".

"המסע המופלא לכיתה א'" מאת לירז טל, איורים: יפעת נחשון, הוצאת "דני ספרים", 29 עמ'. כריכה קשה, מנוקד. מחיר לצרכן 48 ש"ח, מנוקד. להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il       . ניתן גם לשמוע את הספר בגרסת אודיו ללא עלות נוספת באמצעות קיו אר קוד שבגב הספר.