יום שני, 17 באוגוסט 2015

רגע לפני החגים - תירוש של כרמל

רגע לפני החגים - תירוש של כרמל

ראש השנה בפתח – מה שאומר שהתירוש האהוב מגיע לשולחן החג


תירוש כרמל, התירוש האותנטי המיוצר על ידי יקבי כרמל, הינו מיץ ענבים טהור, טבעי ומרענן שמיוצר מ-100% ענבים, מכרמים הפזורים ברחבי מדינת ישראל. מיץ הענבים מפוסטר, והוא 100% טהור וטבעי. מיוצר ללא סוכר, ללא תוספת מים, ללא חומרים משמרים או תוספות צבע אחרות, ולא נעשה מרכז פרי, אלא מהפרי הטרי עצמו. התירוש הלבן מיוצר ברובו מענבי מוסקט אלכסנדרוני וענבי קולומבאר, והתירוש הסמוק מיוצר ברובו מענבי קריניאן.

אצלנו תירוש כרמל מככב בשולחן החג כמידי שנה.

הילדים חומדים את הבקבוק לחיקם, ומוזגים כוסיות קטנות אחד לשני.

הטעם מתקתק 100% טהור וטבעי עשוי מפרי טרי, ללא חומרים משמרים וצבעי מאכל.

הילדים נהננים מהתירוש, תמיד מחייכים ומבקשים תוספת.

תירוש כרמל הוא אחד המותגים המצליחים ביותר בשוק הישראלי. התירוש, שהפך לאורח רצוי וקבוע כמעט בכל בית ישראלי מסורתי, ומשמש לקידוש ולהבדלה, נמכר גם בקהילות נוצריות ברחבי העולם וכן בשוק הבריאות.

תהליך ייצור: התירוש מיוצר מענבי איכות, בעיקר קריניאן, טמפרניו וארגמן, הגדלים בתנאים אופטימליים, נבצרים בהבשלה מלאה ולאחר השרייה קצרה נסחטים כדי לייצר מיץ ענבים טבעי לקידוש, להבדלה ולהנאה.

המתוק המתוק הזה, או: מהו תירוש?

"וְלָקַחְתִּי אֶתְכֶם אֶל אֶרֶץ כְּאַרְצְכֶם אֶרֶץ דָּגָן וְתִירוֹשׁ אֶרֶץ לֶחֶם וּכְרָמִים אֶרֶץ זֵית יִצְהָר וּדְבַשׁ (מלכים ב, יח, ל)

תירוש הוא מיץ ענבים המופק מענבים שאינם עוברים תהליך תסיסה, ועל כן לא נוצר בו אלכוהול כמו ביין. בבתים רבים בישראל שותים מיץ ענבים בקידוש של שבת ובחגים. סקר שנעשה לאחרונה העלה ששני שליש מהאוכלוסייה בישראל שותים מיץ ענבים לארבע כוסות של ליל הסדר, אם כי, לרוב התירוש משמש לקיום מצוות ארבע כוסות בליל הסדר על ידי הילדים.

תירוש כרמל
תירוש היה מזוהה מני אז עם יקבי כרמל. המשקה מיוצר ביקב עוד מלפני קום המדינה. יקבי כרמל מוכרים מדי שנה מיליוני ליטרים של תירוש. לפני כשנה השקיעו ביקב כ30- מיליון שקל בציוד טכנולוגי מתקדם לייצור יינות איכותיים, וגם התירוש יצא נשכר מכך.

האם השתנתה נוסחת התירוש במשך השנים?
נוסחת התירוש לא השתנתה לאורך השנים, אך כיוון שמדובר במוצר טבעי לחלוטין, ממש כמו יין, הוא מושפע מגורמים שונים כמו מזג האוויר, תנאי הבציר ואופי הענבים. כשבשנה מסוימת הענבים פחות מתוקים, התירוש פחות מתוק. אפשר לראות בכך סימן חיובי לטבעיותו של המוצר המדובר, שאינו משקה היוצא ממעבדה, עם תרכובות קבועות או תוספות קבועות של סוכר וצבע. תירוש הוא מוצר שתלוי בתוצרת חקלאית, ובזה קסמו.  

ואיך הבריאות?
מחקרים רבים בדקו האם מיץ ענבים מכיל את התכונות של היין האדום בכל הקשור למחלות הלב, והתשובה חיובית. המרכיבים הלא אלכוהוליים המצויים גם במיץ, הם חומרים כימיים המצויים בקליפת הענבים האדומים ותורמים להעלאת 'הכולסטרול הטוב' ,(HDL) מונעים הצטברות של שומנים בכלי הדם ובעיות אחרות.
מרוב המחקרים עולה, ששתיית מיץ מענבים שנסחטו באופן לא מסחרי, תורם לבריאות  ומיטיב במגוון תחומי בריאות כמו, מניעת הסתיידות עורקים, מניעת עצירות, סיוע להפחתת משקל, חיזוק הקולגן, שיפור מראה העור, הורדת בצקות ריפוי דלקות בדרכי השתן, בגרון, בקיבה ובמעיים. ויש הטוענים כי שתיית כוס תירוש ביום תפחית ותמגר אף כאבי ראש כרוניים.


מחיר מומלץ לצרכן: 15.90-17.90 ש"ח
ניתן להשיג ברשתות השיווק

יקבי כרמל

אודות יקבי כרמל
יקבי כרמל נוסדו בשנת 1882 ביוזמתו ובתמיכתו של הברון אדמונד דה רוטשילד, בעליו של יקב שאטו לאפיט המפורסם בבורדו. היקב בזכרון יעקב הוא היקב המסחרי הפעיל הוותיק ביותר במדינה, כשמעורבים בו יחדיו עולם ישן ועולם חדש באותו מבנה. כרמל הוא היקב הגדול ביותר במדינת ישראל, עם ייצור של כ-15 מיליון בקבוקים בשנה.


מתוך מטרה לייצר יין ברמת איכות גבוהה לכל פלח שוק, לכל טעם ולכל סגנון, כרמל מציעים מגוון רחב של יינות, החל מיינות סדרת 'סלקטד' הפירותיים והקלים לשתייה, וסדרת 'פרייבט קולקשן שנותנת את התמורה הטובה ביותר לכסף, דרך סדרת 'הכרמים היחידניים', המבטאים באופן מושלם את הטרואר הייחודי של הכרם ומהווים ביטוי מדויק של זן הענבים, ועד יין הדגל 'לימיטד אדישן' הייחודי, המורכב והיוקרתי. בבעלות יקבי כרמל גם שני יקבים קטנים איכותיים, יקב יתיר בתל ערד שנוסד בשנת 2000, ויקב קאיומי ברמת דלתון שנוסד בשנת 2004.