יום שישי, 27 במרץ 2015

תכירו: ארוניה-ברי – aronia berry – מזון-על מלכת האוכמניות לשמירה על הבריאות, לסיוע בדיאטה ולהגנה ממחלות העולם המודרני.





תכירו: ארוניה-ברי – aronia berry – מזון-על 

מלכת האוכמניות לשמירה על הבריאות, לסיוע בדיאטה 

ולהגנה ממחלות העולם המודרני. 

"ארוניה-ברי" - עכשיו בישראל כמיץ טבעי מרוכז בכבישה קרה.

עשירה בנוגדי חמצון ופלבנואידים להקלה על דלקות ותופעות סכרת, כולסטרול,

מחלות לב וכלי דם ועוד.

בעבר כבר נחתמו בכותרות כאוכמניות על, החמוציות, האסאי מהאמזונס, או הג'וג'י ברי ועוד רבות וטובות. אך אוכמנייה צפון אמריקאית מלאה בתכונות תזונתיות פורצת למודעות העולמית ומתחילה לבסס את מעמדה ולהתמקם באור הזרקורים כמלכת האוכמניות: הארוניה-ברי.

עם תכונות של פי 10 ריכוז גבוה של נוגדי חמצון מאשר בחמוציות, פי 5 ריכוז גבוה של אנטי אוקסידנטים וביו-פלבנואידים מאשר בענבים או באשכוליות, אין זה מפתיע שהארוניה-ברי הוכתרה על ידי החוקר כריס קילהאם במאמרו בפוקס ניוז, ביוני 2013, כ"סופר אוכמנייה בעלת סגולות בריאותיות, ביניהן תכונות אנטי סרטניות".

כתב ה"דיילי מייל" כתב כי הארוניה היא מזון על, עשיר יותר בתכונות אנטי סרטניות יותר מאשר מזונות-על טרנדיים כמו הפטל המסורתי או חדשים יותר כמו ג'וגי ברי ואסאי .

מקור הארוניה הוא באזורים הקרים והלחים בצפון אמריקה, שם התנאים מיטיבים עם הצמח ועם הפרי שלו- הצ'וקברי (שנקרא כך בגלל טעמו העפיץ). השימוש הראשוני בצמח היה של האינדיאנים האמריקאים שהשתמשו בארוניה-ברי כמעורר חשק מיני במשך שנים רבות. פרי הארוניה הוא אוכמנייה שחורה (אך מגיעה בשלושה צבעים עיקריים כרוב פירות היער: אדום, סגול, ושחור סגלגל) הדומה במראה החיצוני שלה לשאר משפחת פירות היער ואף מזכירה אותם בטעמה. אך ההבדל בינה ובין כל היתר הוא הפער בסגולות הבריאותיות העולות ממחקרים שנעשו ברחבי העולם.

בעולמם של האוכמניות ופירות היער, כמות נוגדי החמצון הם פקטור מרכזי בהתגוששות ארוכת הטווח עבור ההכתרה לזו שתהא מלכת האוכמניות. הארוניה-ברי מכילה יותר נוגדי חמצון מאשר חמוציות (קרנבריס), אוכמניות (בלובריס), תותים, דובדבנים, גוג'י ברי ומנגוסטין. ניתן להקביל את הארוניה ברי כ"גרסת העתיד" של האוכמניות בעלות נוגדי החמצון .

אמט לוני, מומחה לצמח הארוניה, מתגאה בפני כתב הדיילי מייל ואומר: "אנחנו גאים להביא את אחד ממוצרי האוכמניות הבריאות ביותר למדפי החנויות כך שהצרכנים יוכלו ליהנות ממנו".

הכמות העצומה של הרכיבים בעלי סגולות בריאותיות, הופכות את המיץ המרוכז מפרי הארוניה-ברי לבשורה החדשה של הטבע בסיוע בהתמודדות עם מחלות העולם המודרני, בסיוע בדיאטה ובשמירה על בריאות כללית.

ששמעתי בפעם הראשונה על המשקה אני חייבת להודות שהייתי מעט סקפטית....
לאחר שמעט התעמקתי במחקרים לאחר שימוש במשקה.
הופתעתי לגלות של- "ארוניה-ברי" על כך הרבה השפעה מצויינת ושהיא בעלת סגולות רפואיות ובריאותיות ללא מתחרים בעולם.

אז מה המשקה נותן לנו....
בוסט של אנרגיה
  • הקלה בעיכול
  • סיוע בדיאטה ושמירה על המשקל התקין
  • סיוע בהורדת סוכרת
  • סיוע בחיזוק מערכת החיסון בגוף


עבורי המשקה המרוכז חזק מידי.
טיפ קטן ערבבו אותו עם קצת לימון טרי, או מיץ מתפוז טרי והטעם מעולה, מרוכז לא פחות וטעים להפליא.


אחת החוקרות הבולטות בעולם בתחום מחקר הארוניה, היא פרופסור מרגרט בוצ'בה, מבולגריה.

משמשת כיום כמנהלת המעבדה בביה"ח סופיה בבולגריה ויו"ר המחלקה לרפואה כללית ומעבדה קלינית. פרופ' בוצ'בה מרבה במחקרי השפעות הצ'וקברי כאשר הוא מרוכז בכבישת מיץ או יין על קבוצות חולים שונות.

בוצ'בה ממליצה לציבור לצרוך את מיץ הארוניה-ברי כחלק משמירה על אורח חיים בריא, שלוש פעמים ביום (סה"כ 50 מ"ל ליום), בכל הגילאים ולכל המשפחה. עוד הוסיפה כי "מעבר לעובדה שמיץ הארוניה הוא מזון על המכיל עשרות ויטמינים, מינרלים, סיבים חומצות אמינו ועוד- הוא גם בעל תמיכה יעילה מאוד בהתמודדות עם בעיות גופניות ומחלות החל בסכרת עד כולסטרול, לב ואלרגיות".

השפעת הארוניה-ברי על תופעות העולם המודרני: סכרת וכולסטרול:

מדענים מצאו מספר תרכובות ספציפיות במיץ הארוניה, כמו: חומצה קפאית, כלוריד קיאנידין-3-גלקטוסיד, דלפינידין, מלדבידין ורבים וטובים אחרים. הימצאות תרכובות אלו בכמות גדולה בארוניה הם אכן בשורה מרשימה בתחום. הארוניה ידועה כמכילה המון פלבנואידים והשילוב של תרכובות ספציפיות אלו בארוניה גורמות לאפקטים אנטי באקטריאלים, אנטי ויראלים ואנטי סוכרתיים. התרכובות גם לוחמות בהיווצרות חסימות עורקים ומורידות כולסטרול רע בדם. בנוסף, הם גם מגינות על הכבד מרעלים ומזרזות את יכולת הכבד להיפטר מהם. בחברה הסוכרתית, יותר מתמיד, של ימינו התרכובות הללו עוזרות להוריד את רמות הסוכר בדם ולהביא לשיפור משמעותי ביכולת הגוף לייצר אינסולין טבעי.

תוצאות מחקר של ארוניה על סכרת:

מחקר שנעשה במחלקה האנדוקרינית של האונ' הרפואית בפלובדיב- בולגריה, בדק האם משקה הארוניה יכול להוות כחלק מטיפול משולב לחולי סכרת מסוג 2. נבדקו קבוצת מחקר שמורכבת מ-16 נושאי סכרת תלוית אינסולין ומ-25 נושאי סכרת שאינם תלויי אינסולין. לאחר שמדדו באופן סדרתי את מידת הגלוקוז בדם של כל אחד מהנבדקים, ביקשו מהם לצרוך מיץ ארוניה מרוכז תחת תנאי צום (על מנת למנוע השפעה זרה על רמות הסוכר). ממצאי המחקר מראים באופן מובהק כי בתהליך של שלושה חודשים ישנה ירידה משמעותית של רמות הגלוקוז בדם תוך נטרול השפעות אחרות.

ארוניה לשמירה על משקל בריא ונכון :

חלק ניכר מתכונות הצמח הבא לידי ביטוי במחקרים הוא העובדה שהוא מסייע במניעת אגירת השומנים בגוף ובכך נוצרת הקלה על שמירה של המשקל הרצוי. מהמחקר הוסק כי ייבוא סדיר של פלבנואידים אל הגוף יעניק פעילות מטבוליזם נגד פחמימות ושומנים באופן מוסדר וכן ייצב את לחץ הדם. לאחר צריכת המיץ במשך 60 יום רמת הורמון הרסיסטין שונתה לטובה (הורמון היורד כאשר אדם רעב ועולה כאשר הוא סובל מהשמנת יתר) השתנה לטובה. במשקה המרוכז אין תוספי סוכר או חומרים משמרים המעכבים את המטבוליזם.

אנטי-דלקתי:

בשנים האחרונות הפרי וגידולו בעולם הפך רחב ומטופח בשל הציפייה לו בעולם, בעוד גם בתחום המדע הצליח לסקרן בשל נתוני הפיגמנטים העזים שלו. הארוניה-ברי הוא פרי בעל מקור מרבי של אנטי אוקסידנטים הידועים ביכולתם להגן על הגוף ועוזרים במניעה של דלקות שגרתיות התורמות לרוב למיני מחלות כרוניות בהתפתחותן. המיץ עצמו מכיל פיגמנטים טבעיים רבים (אנתוציאנינים) אשר זמינותם בתפריט בישראל די דלילה.

סגולות בריאותיות נוספות שנמצאו בארוניה-ברי-

כחלק מסגולות המרפא הרבות שנחשפו בצמח ניתן לראות בין היתר כי הפוליפנול המרוכז בארוניה עוזר בהאטת חסימת של עורקים בכך שהוא משמר את האלסטיות שלהם ועל רמות הפלזמה בדם המסייעת גם היא במניעה. במחקר שבו נבדק תרכיז הארוניה-ברי בשילוב עם מיץ לימון נמצא כי הצריכה של שניהם יחד, עוזרת לעכב התפתחות של ניצני אלצהיימר ומחלת הדמנציה.

ישנן רמות הורמונים הנקשרות באופן ישיר לסטרס בגוף ולרבות בחולי סרטן, דבר הנתמך ואף עלול להשתפר באמצעות הצמח שהוכח כמסייע בעיכוב התפתחויות גידולים סרטניים באזור השד, השלפוחית, המעי הגס הריאות והעור. מחקרים לא מעטים מראים את הקשר הישיר בין הצמח וסוכניו הנוגדני סרטן לבין הרס תאים סרטניים ומניעתם מלהתפתח.

דלקות שלפוחית השתן:

החומר הפעיל המרוכז בחמוציות המסייע לטיפול בדלקת דרכי השתן, נמצא בריכוז הגבוה פי 10 בארוניה ברי מאשר בחמוציות. החומר הפעיל אינו מאפשר לחיידקי ה E.COLI להיצמד לדפנות דרכי השתן ולכן החיידקים נשטפים החוצה.

תוצאות מחקר קליני במסווה יעילות הטיפול בדרכי השתן-

במחקר שנעשה בניו יורק בשנת 2014 למשך שישה חודשים נוסה המיץ באופן הבא:

קבוצה א- נתבקשה לשתות בשלושת החודשים הראשונים למחקר פלסיבו (תרופת דמה) ובשלושת החודשים הנותרים למחקר הוא הוחלף למיץ ארוניה. קבוצה ב' נהגה בדיוק הפוך, החלה לשתות את מיץ הארוניה בשלושת החודשים הראשונים ולאחר מכן הוחלף להם לפלסיבו. לאחר ששת חודשי מחקר נמצא כי בקבוצה א' חלה ירידה של 55% בתקופה בה צרכו את מיץ הארוניה ואילו בקבוצה ב' חלה ירידה של 38% בקרב דלקות דרכי השתן של הנבדקים.

'ארוניה-ברי – מיץ סמיך בכבישה קרה לצריכה יומיומית – לראשונה בישראל:

לראשונה מגיע לישראל משקה מרוכז של ארוניה-ברי לצריכה יומיומית, מיץ בעל טעם עפיץ. הפרי המופק מצמח הארוניה, עובר תהליך כבישה קרה (חשוב לציין כי רק מפירות שלמים שלא נפגמו בדרך על מנת להבטיח כל מאית של ויטמין או רכיב בריא אחר) של 100% מיץ טבעי.

המיץ אינו מכיל תוספת סוכר או חומרים משמרים.

המשקה מכיל ריכוז גבוה במיוחד של אנטי אוקסידנטים, יותר מכל פרי אחר ולכן החל לשמש רבים משוחרי הבריאות בעולם אשר מקפידים על אורח חיים ותפריט יומיומי בריא ותקין.

הגר שפר, ד"ר לנטורופתיה ומומחית לתזונה ודיאטה, מחלוצי המשתמשים בארוניה-ברי בישראל מסבירה כי "בעולם המודרני בו אנו חיים ישנו חיפוש מתמיד אחר מזונות שיתמכו תמיכה תזונתית משמעותית בתפריט היומי שלנו. אלו נקראים super food ובעברית מזונות-על. הארוניה-ברי היא הכוכבת החדשה והמובילה עם ריכוז אנטי אוקסידנטים גדול בהרבה ממזונות-על אחרים. יתרונותיה הבריאותיים משמעותיים בעיקר במניעת מחלות, הגנה על הגוף מפני סרטן ומחלות לב וכלי דם, מלחמה בדלקות בצורה נרחבת ואף מחקרים שקושרים בין צריכת ארוניה בשילוב עם לימון למניעת התפתחות אלצהיימר ושיפור משמעותי בקרב האוכלוסייה הסובלת מסוכרת".

מיץ הארוניה אינו רק בריא אלא גם טעים ולכן מוסיפה שפר כי "יתרון נוסף הוא הדרך הפשוטה והטעימה לצרוך את הארוניה ברי. תרכיז מיץ בכבישה קרה ששומר על היתרונות הבריאותיים של הפרי. רק לדלל במעט מים או מיץ פירות ולצרוך בין פעם אחת לשלוש פעמים ביום. טעים ומרענן, מתאים לשימוש לכל המשפחה ולא מצריך הכנות מיוחדות. אני הכנסתי את המוצר לשימוש קבוע אצלי בבית וכולם מרוצים".

הוראות שימוש:

מאחר והמשקה מכיל תכונות אנטי דלקתיות ומתאים לגוף אדם בריא, ההמלצה לצריכת המיץ היא למהול 20 מ"ל של מיץ ארוניה-ברי יחד עם כוס מיץ פירות או מים ולחזור על הפעולה פעמיים או שלוש ביום. מעבר לסגולותיו הבריאותיות של הצמח מדובר במיץ פרי טבעי וסמיך בכבישה קרה המספק פרץ אנרגיה והרגשה נפלאה, עתיר ויטמינים כגון B1,B2,B5 ומינרלים כגון: חלבון, אפר, ברזל, מגנזיום, זרחן ,סידן ועוד, עתיר בויטמין C, והוא אף טעים מאוד כמשקה מרענן בעל טעם עפיץ וחד.

הוא אידיאלי לשימוש גם בשילוב עם מיצי פירות אחרים, עם מים, ואפילו שייקים ועוגות גבינה. הצבע הסגול הכהה מאפשר להוסיף טעם טבעי ובריא למאכלים שונים.



את משקה הארוניה-ברי מייבאת לישראל חברת מרום משה בע"מ, חברה לייבוא מוצרי מזון ייחודיים. המוצר כשר בהשגחת רבנות קנדה ובאישור הרבנות הראשית לישראל. מיץ ארוניה יימכר ברשתות כגון: עדן טבע מרקט, טבע קסטל, אניס, ניצת הדובדבן ובתי הטבע והמעדניות המובחרות ברחבי הארץ. מחיר מומלץ לצרכן: בין 39.90 ל 44.90 ₪ ל-270 מ"ל.

לבירורים ולרשימת נקודות מכירה: 050-8807753 . או באתר : www.aronia.co.il

מתכונים עם מיץ ארוניה

באדיבות הגר שפר, ד"ר לנטורופתיה ומומחית לתזונה ודיאטה

מתכון חדש לפנקייק שוקולד עם מיץ ארוניה-ברי – ללא קמח כלל: 

מנה אחת :

רכיבים

1/2 גביע קוטג׳

1/3 כוס קקאו איכותי

ביצה אחת

כף שיבולת שועל ( אפשר גם קמח ללא גלוטן )

כף סוכר חום

2 שקיות של תחליף סוכר כמו סוכרדיאט או סטיביה.

2 כפות תרכיז ארוניה-ברי

הכנה: לערבב הכל היטב ביחד ולהניח בצד ל-5 דקות.

לטגן על אש קטנה במחבת שקעים ( למי שיש ) או במחבת קטנה מרוססת בתרסיס שמן.

טעים ומשביע בלי כמעט שומן ובפחות מ-260 קלוריות, ארוחת ערב מפנקת וטעימה.

מתכון לכדורי שוקולד עם ארוניה ברי: 


כוס תמרים יבשים רכים כמו מג׳הול ללא גרעינים.

1/3 כוס קקאו raw אם לא מצאתם אז קקאו טבעי אורגני

1/3 כוס ארוניה ברי

1/3 כוס קשיו טבעי

1/3 כוס פיסטוק טבעי

1/3 כוס שקדים טבעיים

1/3 כוס קוקוס טחון + 2 כפות קוקוס לציפוי

הכנה: לטחון הכל במעבד מזון עד שנוצרת עיסה אחידה. ליצור 20 כדורי שוקולד יפים . לקרר לפחות שעה לפני ההגשה.