יום שבת, 9 ביוני 2018

קרוב לאמא מאי פעם: 'מטרנה' משיקה את 'מטרנה GOLD' תחליף חלב (תמ"ל) המכיל את הרכיב הייחודי HM-O:

קרוב לאמא מאי פעם: 'מטרנה' משיקה את 'מטרנה GOLD'
תחליף חלב (תמ"ל) המכיל את הרכיב הייחודי HM-O:
הרכיב המסקרן והנחקר ביותר בחלב אם שנועד לשיפור המערכת החיסונית של התינוק ולהפחתת אלרגיות וזיהומים

לראשונה בישראל, חדשנות עולמית פורצת דרך בתזונת תינוקות: מטרנה משיקה סדרת תחליפי חלב המכילה את הרכיב הייחודי HM-O מסוג 2’FL, החשוב לחיסוניות, להפחתת זיהומים ולעידודם של החיידקים הפרוביוטיים במעי התינוק, תחת המותג 'מטרנה GOLD'.

רכיב הזהב הסודי של אמא: חלב אם, שהינו המזון הטוב ביותר לתינוק, מכיל בנוסף לרכיבים המזינים שבו גם רכיבים פעילים חיוניים להתפתחות מערכת החיסון של התינוק. אחד החשובים בהם, המהווה את השלישי בכמותו בחלב הוא ה- HM-O - אוליגוסכרידים בחלב האם (HM-O - Human Milk Oligosaccharides).
שמחתי להכיר את הרכיב הסודי שהכניסו לתמ"ל של מטרנה.
אנחנו וכל חברותי תמיד משתמשות במותג מטרנה, אנחנו בתור אמהות וכן גם אבות כי הם חלק בלתי נפרד בהאכלת תינוקות וילדנו.
אנחנו תמיד מחפשות את המותג הטוב ביותר לילדנו, שמחתי לשמוע כי למטרנה חשוב להוסיף רכיבים על מנת להגן על התינוק שלנו בכך שהוסיפה חיידקים פרוביוטים לתמ"ל שלה.
נתתי לחברתי את התחליב חלב להתנסות עם תינוקה בן ה7 חודשים, היא מסרה כי הוא מסתגל יפה מאוד לתמ"ל וכי התוספות נהדרות בהבשלת מערכת החיסון.
ה- HM-O חיוני להגנה על התינוק הרך בכך שהוא תורם לשגשוגם של החיידקים הפרוביוטיים הידידותיים במעי, נצמד לחיידקים מחוללי מחלות ובכך מפחית זיהומים ומסייע בהבשלת מערכת החיסון. ה- HM-O בחלב אם פועלים בארבעה מנגנונים:
1.      אפקט פרה ביוטי: מעודדים באופן סלקטיבי חיידקים פרוביוטיים התורמים ליצירת מיקרוביום מגן ועשיר, דבר המסייע בהבשלת המעי ובהתפתחות מערכת החיסון.
2.      אפקט המלכודת: נצמדים לחיידקים מחוללי מחלות ובכך מונעים את כניסתם למערכת העיכול  ומסייעים בהפחתת זיהומים.
3.      אפקט המחסום: כקו הגנה נוסף, מחזקים האוליגוסכרידים את פני המעי והופכים אותו לפחות חדיר למחוללי מחלות.
4.      אפקט הוויסות: תורמים לאיזון והבשלת מערכת החיסון באמצעות השפעה ישירה על הרכב התאים האחראים על התגובה החיסונית.
מחקרים קליניים(1-4) מקיפים שנערכו בקרב תינוקות שניזונו מתחליף חלב המועשר ב- HM-O הדגימו גדילה תקינה, מרקם יציאות ורמות סמנים חיסוניים דומים יותר לשל תינוקות יונקים, כמו גם הרכב עשיר יותר של חיידקים פרוביוטיים ידידותיים במערכת העיכול שלהם.
תחליפי חלב אם המכילים HM-O אושרו על ידי רשויות הבריאות בארה"ב (FDA) ובאירופה (EFSA) ועתה גם על ידי משרד הבריאות בישראל. מטרנה הינה החברה הראשונה בישראל ובין החברות הראשונות בעולם, לאחר  ספרד, סין, וארה"ב, אשר הצליחה לייצר את הפורמולה ולשלב אותה במוצרים. השקת מטרנה GOLD התאפשרה בזכות החיבור של מטרנה עם מחלקת המחקר של חברת האם נסטלה, המובילה את מזון התינוקות בעולם. נסטלה זיהתה את האוליגוסכרידים ותועלתם החיסונית בחלב אם והצליחה לשלב בתחליפי החלב שלה את רכיב ה- HM-O מסוג 2’FL, שהינו האוליגוסכריד השכיח ביותר בחלב האם.
לדברי רננה מזרחי, דיאטנית והמנהלת המדעית של מטרנה: "תזונת התינוק בשנים הראשונות לחייו משמעותית במיוחד לבניית מערכת חיסונית אשר תלווה אותו לאורך כל חייו. חלב אם, שהוא התזונה הטובה ביותר לתינוק, מכיל בנוסף לרכיבי התזונה שבו גם רכיבים פעילים, כמו HM-O, המשפיעים על התפתחות המיקרוביום, על הבשלת המעי ועל תהליכים חיוניים להתפתחות מערכת החיסון של התינוק שילוו אותו לאורך כל חייו. אנו במטרנה משקיעים משאבי מחקר ופיתוח רבים על מנת להציע את הפתרונות המתקדמים ביותר לתינוקות שאינם יונקים באופן בלעדי ועתה בזכות שנים של מחקר ופיתוח בנסטלה, חברת האם של מטרנה, אנו גאים להוסיף לתמ"ל רכיב חשוב זה, שעד כה היה קיים בחלב אם בלבד, המספק לתינוקות שניזונים ממנו הגנה טובה יותר ומסייע לחיסוניות."
לדברי פרופסור צבי ויצמן, מומחה למחלות תזונה ועיכול של התינוק והילד, לשעבר מנהל היחידה למחלות, תזונה ועיכול של התינוק והילד במרכז הרפואי האוניברסיטאי סורוקה, "מדובר במהפכה של ממש בייצור תרכובות המזון לתינוקות, שיהיו מעתה דומות יותר לחלב האם, שהוא ללא ספק המזון המיטבי לתינוק. מדובר בהעשרת המזון לתינוק בפחמימות מורכבות, הזהות לאלו הקיימות באופן טבעי בחלב אם. הן כמעט ולא נספגות לגוף התינוק ואינן גורמות להשמנה. ההשפעות החיוביות שלהן קורות בעיקר במעיים, שם הם מונעות פלישה של חיידקים מסוכנים לגוף התינוק, ובאותה שעה מעודדות גדילה של חיידקים טובים פרוביוטיים, כגון ביפידובקטריה. בנוסף הן משפרות את המערכת החיסונית של התינוק, מונעות אלרגיה ומשפרות גדילה. עם הנהגת חידוש זה בייצור של תרכובות מזון לתינוק בישראל, זוכים התינוקות בישראל לשדרוג משמעותי בתזונה שלהם, ממש במקביל לתהליך המתחולל בימים אלו גם בארצות אחרות."
האינטואיציה האימהית היא להניק כדי לחסן: חלב אם הוא המזון הטוב ביותר עבור תינוקות. לפי נתוני סקר משרד הבריאות  לרך 88% מהנשים מתכוונות להניק את תינוקן. מסקר שערכה מטרנה בקרב 1,082 אמהות, באמצעות 'סגמנטה', עולה כי  89% מהמניקות הניקו את תינוקן עד גיל תשעה חודשים. ההבנה כי חלב האם מסייע בבניית המערכת החיסונית ואוכלוסיית חיידקים טובה במעי מושרשת חזק בקרב האימהות - 77% מהן ציינו כי הסיבה שהניקו את ילדיהן היא ההגנה החיסונית שמעניק חלב האם. כמו כן, ציינו 74% מהאימהות כי כאשר התינוק נכנס למסגרת של משפחתון או גן עלו חששות בנושאי בריאות ותזונה שלו.
* * *
אודות מטרנה: חברת מטרנה מספקת מגוון פתרונות תזונתיים המותאמים לשלבי ההתפתחות של התינוק והיא היחידה בישראל המציגה תחליפי חלב חלביים ללא תוספות מיותרות של סוכר לבן (סוכרוז) וללא חומרי טעם וריח בכל השלבים. בזכות מטרנה תינוקות ישראל זוכים ליהנות מחדשנות עולמית המסייעת להתפתחות התינוק ולעיכול קל כבר כמעט 40 שנה:
·         בשנת 1982 לראשונה בישראל מטרנה פיתחה וייצרה, תרכובות מזון לתינוקות והציעה פתרון תזונתי הולם לתינוקות במקום חלב פרה שהיה בשימוש בימים אלו בנשים שלא הניקו.
·         בשנת 1997 הציגה מטרנה חדשנות בקנה מידה עולמי עם הוספת  ה-  LC PUFA  ממשפחת אומגה 3 ו-6 הקיימים בחלב אם.
·         שנתיים אחר כך שילבה הרכב שמנים ייחודי מסוג בטאפלמיטט הדומה במבנהו לשמנים בחלב אם והתורם לספיגה טובה ועיכול קל.
·         בשנת 2000 היתה מטרנה הראשונה בישראל להוסיף לתמ"ל פרוביוטיקה מוכחת מחקרית.
·         עשור לאחר מכן חברה מטרנה לחברת נסטלה המובילה העולמית בתזונת תינוקות והציגה עוד חידוש בהוספת סיבים פרה ביוטיים מסוג GOS
·         בשנת 2013 מטרנה הוסיפה פרוביוטיקה לראשונה כבר מגיל לידה.
החל מהשבוע מטרנה GOLD עם רכיב ה- HM-O התורם לחיסוניות זמין על המדפים בישראל.
מקורות מחקריים:
1.       Pucciu G, et al. J Pediatr Gastroenterol. 2017:64(4);624-31.
2.       Marriage B, et al. J Pediatr Gastroentrol Nutr: 2015;61(16): 649-58
3.       Goehring K, et al. J Nutr. 2016, 146(12): 2559-66

4.       Berger B. et al. JPGN 2016; 63 (suppl 2): S406 (abstract 1190)

עשו לייק לעמוד הפייסבוק של הבלוג, ולא תפספסו אף פוסט!