יום שישי, 22 בספטמבר 2017

מקבץ מקסים של ספרי קריאה לילדים לתקופת החגים


"סבתא באה לגן, איזה בלגן" מאת ד"ר עיינה פרידמן
                                                                                                                                    
ספר הילדים "סבתא באה לגן, איזה בלגן" מאת ד"ר עיינה פרידמן בהוצאת הספרים אוריון הוא ספר ילדים חדש, המביא איתו סיפור משעשע ומחמם לב, של יחסי סבתא ונכדתה, וסבתא התורמת מזמנה ומהידע המקצועי שלה כאמנית לילדי הגן. הספר נוגע באחד ההיבטים החשובים ביותר בחיי ילדים, הקשר עם הסבים והסבתות שלהם.


 
כשסבתא דבורה מגיעה לגן היא עמוסה בכל טוב: מכחולים, דפים וצבעים. נוצות של טווס ושאריות בדים. מקלות אכילה, שברי צעצועים... ומיד היא מתחילה לעבוד. היא מניחה את הכל על שולחנות העבודה וביחד עם הילדים מכינה מסיכות ותאטרון בובות. הם לא שמים לב שהצבעים והדבק נשפכים והילדים, הבגדים, בעלי החיים מפינת החי והגן מתלכלכים. הגננת שולה מגייסת את הילדים להחזרת הסדר והניקיון בגן לקדמותם.

כשהכול נקי ומסודר סבתא דבורה מציעה שיכינו לסוף השנה הצגה להורים בתאטרון הבובות שבנו והגננת שולה והילדים, שנהנו מהחוויה, מזמינים אותה לשוב לבקר בגן.

הספר הפונה לילדי הגן מלווה באיוריה של הילה דאבי, אשר צבעיהם העזים מושכים את העין ומצליחים להעביר בדרך בלתי אמצעית משהו מטבעה של סבתא דבורה.
אצלנו סבתא משתי הכיוונים של המשפחה היא שותפה מלאה לגידול הילדים, כל אחת תורמת מזמנה שלה, לטיולים, הצגות וסרטים ואפילו ירידה לגינה יחד.
ספר מתוק להפליא, לבן שלי הספר הזכיר את השיר גברת עם סלים!
ד"ר עיינה פרידמן, הינה אמנית רב-תחומית ואוצרת תערוכות אמנות. מרבית התערוכות שאצרה היו בעלות מסרים חברתיים. במקביל לעבודתה כאמנית וכאוצרת תערוכות אמנות, כותבת עיינה ספרי ילדים העוסקים במצבים מורכבים בחייהם של ילדים בארץ ובפרקים מתולדות העם היהודי. "סבתא באה לגן, איזה בלגן" הוא ספר הילדים העשירי שכתבה.
ספריה הקודמים: "יושקו הליצן רוצה לצחוק", הוצאת אופיר ביכורים, 2016; "כואב לנמלה", הוצאת אוריון, 2015; "משפחה מאוד מיוחדת", הוצאת אופיר ביכורים, 2015; "תבשיל של אחוה", הוצאת אופיר ביכורים, 2015; "שלי מהבית", הוצאת אופיר ביכורים, 2015; "היה היה איש", הוצאת אופיר ביכורים, 2015; "החלמה מהירה", הוצאת אופיר ביכורים, 2015. "הסודות של סבתא", הוצאת אוריון, 2016, "בנק הזמן של אילת", הוצאת אוריון 2017.
עיינה פרידמן מספרת: "הכתיבה לילדים החלה לאחר המעבר ממגורים בירושלים לרמת גן, ובקירבה לנכדים. המפגשים עימם בשבתות הולידו את הסיפורים שחלקם הם תוצאה של חוויות מהגן שסיפרו הנכדים. לאורך התקופה התנדבתי פעמים אחדות לשעת סיפור ופעילות בגני הילדים, וכן במחלקות ילדים בבתי חולים. הילדים בבתי החולים מקבלים ספר במתנה לאחר שעת הסיפור. ספרי החדש, "סבתא באה לגן איזה בלגן" מסביר למה סבתא באה לגן ולא ההורים שעובדים שעות ארוכות ואינם פנויים לפעילויות. בתקופתנו סבים וסבתות הם מערך משפחתי צמוד ותומך במשפחות רבות, ולכן גם הסבתא האמנית שבסיפור, שמתכתבת עם פעילותי כאמנית, מתנדבת להפעיל את ילדי הגן של נכדתה לפעילות יצירה שבסופה מעלים הילדים הצגת תיאטרון בובות שיצרו במפגש עם הסבתא. הגן הופך במהלך שעת היצירה לצבעוני מאוד, וכך גם חיות המחמד מפינת החי. הילדים זוכים לחוויה מיוחדת, וכך גם הסבתא".


"סבתא באה לגן, איזה בלגן" מאת ד"ר עיינה פרידמן. איורים: הילה דאבי. הוצאת הספרים "אוריון", עמודים לא ממוספרים, מנוקד. מחיר לצרכן 49 ש"ח. להשיג בכל חנויות הספרים וכן בחנות ההוצאה בקניון ערי החוף, רחוב סחרוב 19, ראשון לציון ובחנות המקוונת של ההוצאה www.orion-books.co.il


ספר "ראשית מידע"
החיים מתחת למים


"החיים מתחת למים" מאת פיונה פאצ'ט, בהוצאת "דני ספרים", הוא ספר בסדרת "ראשית מידע", שיצאה לאחרונה במהדורה מחודשת בפורמט גדול. זוהי סדרת ספרים יפהפייה, הנותנת מידע בסיסי וחשוב על נושאים שונים האהובים על הילדים.
אופק שלי בגן חובה מאוד אוהב את סדרת הספרים של ראשית מידע.
הוא יושב וחוקר לעומק את התמונות, את האיורים, הוא תמיד ממציא סיפור מהדמיון.
ספרים שהם חובה בכל בית לפני עליה לכיתה א'.
הניקוד מובן והאותיות רחבות וקלות לקריאה.

בספר זה ילמדו הילדים, בין היתר, על החיים במים, אילו יצורים חיים על קרקע הים, איך שוחה סוסון ים ומיהו הכריש הגדול ביותר. הם יפגשו דולפינים, מדוזות, תמנונים, צבי ים, ודגים מהירים שיכולים גם לזנק באוויר. הם ילמדו על התכסיסים החכמים שבהם משתמשים דגים כדי להפחיד אויבים, יכירו כמה דגים מוזרים שחיים על קרקע הים וילמדו דברים נוספים על החיים המרתקים במעמקי הים. בסוף הספר הם ימצאו עמוד ובו מילים מעניינות שכדאי לדעת.

הטקסט קל לקריאה והוא מותאם במיוחד לילדי גן חובה וכיתה א' שמתחילים את דרכם בעולם הקריאה.

הספרים בסדרה: כלבים, חתולים, דובים, פרפרים, אפרוחים וגוזלים, סוסים, חיות מסוכנות, חיות לילה, רכבות, מטוסים, משאיות, יערות גשם, החיים בחלל, כבאים, הרי געש, מזג האוויר, הגוף שלנו, אנו אוכלים, אנטארקטיקה, החיים מתחת למים, סביבה ירוקה, דינוזאורים, כדור הארץ, הגוף שלנו.

"ראשית מידע – החיים מתחת למים" מאת פיונה פאצ'ט. איורים: טטסו קושי וזואי ריי. מאנגלית: חגי ברקת. הוצאת "דני ספרים", 32 עמודים, כריכה קשה. מחיר לצרכן 68 ש"ח, מנוקד. להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il         

ספר "ראשית מידע"
החיים בחלל


"החיים בחלל", בהוצאת "דני ספרים", הוא ספר בסדרת "ראשית מידע", שיצאה לאחרונה במהדורה מחודשת בפורמט גדול. זוהי סדרת ספרים יפהפייה, הנותנת מידע בסיסי וחשוב על נושאים שונים האהובים על הילדים.

בספר זה ילמדו הילדים, בין היתר, על כדור הארץ והחלל, מה לומדים בבית הספר לחלל, איך מתכוננים לטיסה ומה עושים האסטרונאוטים בתחנת החלל. הם ילמדו על אכילה ושתייה בחללית, איך שומרים על הניקיון בחלל, ממה עשויות חליפות החלל, מה עושים כשיוצאים מחוץ לחללית, מי היה היצור החי הראשון בחלל, וכיצד מבוצעת השיבה לכדור הארץ. בסוף הספר הם ימצאו עמוד ובו מילים מעניינות שכדאי לדעת.

הטקסט קל לקריאה והוא מותאם במיוחד לילדי גן חובה וכיתה א' שמתחילים את דרכם בעולם הקריאה.

הספרים בסדרה: כלבים, חתולים, דובים, פרפרים, אפרוחים וגוזלים, סוסים, חיות מסוכנות, חיות לילה, רכבות, מטוסים, משאיות, יערות גשם, החיים בחלל, כבאים, הרי געש, מזג האוויר, הגוף שלנו, אנו אוכלים, אנטארקטיקה, החיים מתחת למים, סביבה ירוקה, דינוזאורים, כדור הארץ, הגוף שלנו.

"ראשית מידע – החיים בחלל". מאנגלית: חגי ברקת. הוצאת "דני ספרים", 32 עמודים, כריכה קשה. מחיר לצרכן 68 ש"ח, מנוקד. להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il 


ספר ילדים חדש: "הינשוף וחברים" מאת ד"ר אירית שקדי
                                                


ספר הילדים "הינשוף וחברים" מאת ד"ר אירית שקדי בהוצאת הספרים אוריון הוא ספר שלישי בסדרה מקסימה לילדים, וכולל  שבעה סיפורים מחורזים אשר עוסקים בילד ובסביבתו החברתית ומיועדים לילדים ולמשפחה. הסיפורים עוסקים בבעיות של כולנו, גדולים כקטנים: הזמנה לחברות, חבר במצוקה, אכזבה, פרידה, כיצד להפוך אויב לידיד ודרכי התמודדות עם נושאים אלה. הקריאה המשותפת והשאלות המתעוררות בעקבותיה יכולות לשמש דרך לקירוב רגשי.

למה לא משתפים את שקד במשחקים ומה היא תעשה? מה קורה כשהחברות הכי טובות.. עוזבות? מה עושות שתי ארנבות במכון יופי, מי לקחה אותן לשם ולמה? מה עשו החברים כאשר נשברו לינשוף המשקפים? האם יוכל לקרוא להם שוב סיפורים? על שאלות אלה ואחרות תמצאו תשובות בין דפי הספר.

לאורך כל הספר מתכתב הטקסט עם האיורים המקוריים והססגוניים של יונת קציר שמאירה בשלל צבעים את הסיפור ומוסיפה לייחודיות שלו.
ספרון חמוד, אהבנו את החריזות בספר.

ד"ר אירית שקדי, נשואה ואם לשלושה, תושבת תל אביב. הייתה מורה ומחנכת, יועצת חינוכית, שימשה כמנהלת בית ספר "צהלה" בתל אביב במשך 15 שנים, כמו כן למדה ועסקה בטיפול משפחתי. בעלת תואר ראשון בהיסטוריה של המזה"ת ולשון עברית באוניברסיטת ת"א, לימודי תעודה ותואר שני בייעוץ חינוכי באוניברסיטת בר אילן, דוקטורט בפסיכולוגיה באוניברסיטה באנגליה: "אנגליה רסקין יוניברסיטי",  השתלמה  בטיפול משפחתי בתל"ם התחנה שליד סמינר הקיבוצים, חברה באגודה לטיפול משפחתי.

ד"ר אירית שקדי מספרת: "סדרת הספרים אשר כתבתי, מיועדים לילדים ולכל המשפחה. הם  נכתבו בהשראת ילדיי ונכדיי ובהשראת זיכרונות ילדות. הספר הראשון בסדרה "חיפושית עם פסים" עוסק בעולמו הפנימי של הילד, בינו ובין עצמו. הספר השני: "ההפלגה לאמריקה" עוסק בילד ומשפחתו. הספר השלישי: "הינשוף וחברים" עוסק בעולמו של הילד עם חבריו. הספר הרביעי "חלומות ובלונים" עוסק בעולמו של הילד ביחס לעולם סביבו".

פרופסור לחינוך, מיכל שני, ראש התחום הקליני של הפרקטיקום בלקויות למידה באוניברסיטת חיפה, כותבת בספר: "יום-יום נפגשים ילדינו עם מצבים מאתגרים בחייהם. סיפוריה של אירית שקדי מציגים נושאים מהותיים בחיי הילדים ומתארים דרכים שונות שבאמצעותן ילדים מתמודדים עמם. הורים וילדים יזדהו עם המצבים המתוארים במילותיה הנפלאות של המחברת, ודרך איוריה היפיפיים של יונת קציר יוכלו לחוש, לראות ואולי אף להריח את ההתרחשויות. מומלץ בחום לילדים ולהורים".

ד"ר אירית שקדי מוסיפה: "כל הקשיים אשר עולים בספר משותפים לכולנו, חשוב לדבר על הדברים ולשתף את כל חברי המשפחה באותם נושאים הנוגעים לכולם כדי שהילד יוכל להתמודד איתם רגשית. עצם השיחה והמחשבה המשותפת אודות  הנושאים והרגשות הנובעים מהם,  יכולות להקל ולאפשר התמודדות רגשית ומעשית".

"הינשוף וחברים" מאת ד"ר אירית שקדי. איורים: יונת קציר. הוצאת הספרים "אוריון", 35 עמודים. מחיר לצרכן 49 ₪. להשיג בכל חנויות הספרים וכן בחנות ההוצאה בקניון ערי החוף, רחוב סחרוב 19, ראשון לציון ובחנות המקוונת של ההוצאה www.orion-books.co.il

עשו לייק לעמוד הפייסבוק של הבלוג, ולא תפספסו אף פוסט!