יום שישי, 4 במרץ 2016

יש הרבה סיפורים על אריות אבל קשה למצוא סיפור על לביאה..." "לביאת" - ספר הילדות והילדים



"יש הרבה סיפורים על אריות אבל קשה
למצוא סיפור על לביאה..."
"לביאת" - ספר הילדות והילדים







רוֹנָה שָׁתְקָה. הִיא לֹא יָדְעָה מַה לּוֹמַר.
"אַתְּ לֹא אוֹהֶבֶת אֶת הַסֵּפֶר? בּוֹאִי נַחְלִיף וְ־נִגְמַר."
"אוֹהֶבֶת, אוֹהֶבֶת," הִשְׁפִּילָה רוֹנָה מַבָּט,
"הַבְּעָיָה הִיא שֶׁנָּתַתְּ לִי אַרְיֵה,
אֲבָל... צִיַּרְתִּי אַרְיֵה בַּת."
בספר "לביאת" מאת טל ברייר בן מוחה ענת הגננת מחלקת לילדות ולילדים ספרים לפי החיה האהובה עליהם. רונה הדמות המרכזית בוחרת ב-"אריה בת" ומקבלת את הספר "אריה הספריה".
בספרות העברית קיימים הרבה סיפורי ילדים שהגיבור בהם הוא אריה, אבל אין סיפורים על לביאות. רונה וענת לא מוותרות, נחושות למצוא סיפור עללביאה ובכך יוצרות יחד סיפור על "לביאת" ומציאות אחרת.

כיף גדול היה לקבל ולקרוא אותו יחד עם הלביאה הפרטית שלי, ענבל שלי מזל אריה לביאה כן היא.
נהנו וקראנו את הספר בשקיקה.
ספר אשר מפתח מחשבה, תגובה ויצירת חברה ומציאות טובה יותר.


הספר 'לביאת' מנגיש לילדות ולילדים את היכולת להרהר ולערער על המציאות ולהנכיח את קיומה של מנהיגות אחרת של דמויות מופת נוספות - ה"לביאות". בעזרת הסיפור ילמדו הילדים למצוא ולבטא את מודל המנהיגות שלהן ושלהם, לשנות את הדרוש שינוי וליצור חברה טובה יותר ומציאות חדשה.

מחברת הספר טל ברייר בן מוחה -  מייסדת מנהיגותה - פיתוח מנהיגות חינוכית מודעת מגדר, יועצת ארגונית ואם לשלוש בנות. במסגרת פעילותה לקידום נושאי חינוך ומגדר בארץ ובחו"ל פועלת טל בהנחיית השתלמויות ובהרצאות לנשות ואנשי חינוך ומלווה ערים בתהליך חינוך מודע מגדר. הספרלביאת הוא ספר הילדות והילדים הראשון שהוציאה. עוד ראה אור פרי עטה הספר  מנהיגותה בחינוך- GENSERGARDEN   לנשות ואנשי חינוך להשגת יעדים בדרך יצירתית מתוך מודעות מגדרית.
הספר נמכר כעת בחנויות צומת ספרים וסטימצקי, מחיר:  58 ₪.