יום שבת, 26 במרץ 2016

ספר ילדים חדש: הספה הקסומה מאת מאיה עוזיאל

ספר ילדים חדש: הספה הקסומה מאת מאיה עוזיאל



אחד מנפלאותיו של כוח הדמיון הוא היכולת לקחת אותנו לכל מקום שנרצה. ספר הילדים "הספה הקסומה" שכתבה ואיירה מאיה עוזיאל בהוצאת הספרים "אוריון", מספר על עולם קסום אליו בורחת הילדה ליה כשעצוב לה. עולם מופלא שבו כל הצעצועים הופכים אנושיים ומלווים את הגיבורה בהרפתקאותיה.
                                          
הספה הקסומה הוא ספר על חברות, חמלה ועל כוחו המבורך של הדמיון לחוות חוויות ולהירגע. המחברת מתארת את הדברים הקטנים שמתרחשים בבית – הסיטואציות האינטימיות השונות בין בני הבית ובמיוחד בין הילדים שעלולות להפוך לריב. היא מתארת איך ליה מתמודדת עם סיטואציות אלה בעזרת חשיבה יצירתית. המחברת מזמינה את הקוראים להיכנס לעולם הקסום - בלי ללכת בו לאיבוד. היא מנסה להעביר מסרים של חברות ואהבה אמיתית בין אחיות  ומסר של חום, ביטחון ותמיכה שמקנה המשפחה אליה תמיד אפשר לחזור מכול מצב. הספר מחדד את תחושת השייכות לבית ולמשפחה. הוא נותן לילד את הביטחון שיהיה בסדר ושיש לאן לחזור גם כשעוברים הרפתקאות שונות.

ספר קסום ומסקרן, הבת שלי נהנת לעיין באיורים ולהקריא לאחיה בן ה-3 וחצי את הספר.
היא נכנסת לעולמה של ליה ומציגה לאחיה את המסרים על חברות ואהבה אמיתית בן אחים.
  
                         
"הספה הקסומה" הוא ספרה הראשון של מאיה עוזיאל, (41), מעצבת גרפית, עוסקת בעיצוב גרפי ומאיירת, תושבת תל אביב, נשואה ואם לשתי בנות שעושות לה קסם של בית ספר.

מאיה עוזיאל איירה את הסיפור בטכניקה מיוחדת של טקסטורות ומרקמים שמעשירים את עולם הסיפור. היא איירה צעצועים צבעוניים שיוצרים אווירה קסומה, מפיחים חיים בסיפור ומוסיפים לייחודיות שלו. האיורים הם על נייר ממוחזר המדמה קלף ושוטף את כל הציור בצבע חמים.

הספר מיועד לגילאי  6-3 ויותר.


מאיה עוזיאל מספרת על ההשראה לכתיבת הסיפור: "יש לי 2 בנות קטנות, הבכורה ליה והקטנה שירה. לאורך השנים יצרה ליה עולם שלם על הספה כאשר אני הייתי עסוקה - אם זה בית שהיא בנתה עליה, עולם של צעצועים או סתם מקום לקפוץ עליו בהרבה כייף וכמובן גם לישון. הספה הייתה מקום מאוד מרכזי בבית. כאשר נולדה שירה אחותה שהצטרפה למסיבה נוצר מצב שהיה על ליה להתרגל לשתף את העולם שלה עם אחותה הקטנה. בעולם של הספה עוברת ליה לעולם דמיוני שבו הכול אפשרי בו היא חווה הרבה הרפתקאות. כמובן שהיא מבינה תוך כדי הסיפור שאין כמו בבית והיא מאוד מתגעגעת לכולם ובעיקר לאחותה".

"הכתיבה ארכה שנתיים וחצי", מספרת מאיה עוזיאל. "בספר הרגשתי שאני רוצה לשתף את הקוראים ברצון של כולנו לדמיין וליצור לנו את העולם הפנימי שלנו שבו נרגע לרגע ונחווה חוויות, דבר שייצור בנו את הגעגוע לחזור לעולם המציאות".

"רציתי לתאר בו את הדברים הקטנים שקורים לנו בבית. סיטואציה אינטימית בבית בין הילדים שיכולה להפוך לריב, ואיך ליה הגיבורה של הסיפור מצליחה ליצור לעצמה עולם משלה בזכות חשיבה יצירתית. הגיבורה שלי - ליה היא ילדה מלאת תושייה, חווה הרפתקאות רבות בסיפור: דוהרת על הסוס שלה, משתתפת במסיבת תה ואפילו נמצאת בלב סערה. אחרי כל מה שהיא עוברת בתוך עולם הספה היא מרגישה לפתע את הגעגוע הביתה. לאקי הכלבלב שהיה גם סיבה למריבה מסמל את הבית. כאשר היא רואה את לאקי, היא נזכרת בכל החום והאהבה של הבית והיא רוצה להרגיש שוב את החיבוק החם".

מאיה מוסיפה: "אני חושבת שאחד הדברים החזקים בסיפור הוא לתת לילד את החופש להתנסות ולחוות דברים, כאשר הבית הוא עמוד השדרה שלו בחיים שנותן לו כוח להצליח בדרך שלו - כוח שמחזק אותו לכול אורך הדרך. תמיד אפשר לחזור הביתה לקבל תמיכה ומילה טובה, לנוח לרגע ולהתעטף בחיבוק האוהב של המשפחה. מאז שאני מקריאה סיפורים לבנותיי נוצר בי הצורך ליצור משהו מיוחד משלי, להשאיר חותם קטן משלי. חייתי כמה שנים בחו"ל, השתתפתי בחוג לאיור ספרי ילדים והתלהבתי מאוד מהתחום. הרעיון ליצור ספר משלי היה קיים בי הרבה זמן. זה היה תהליך ארוך של יצירת הסיפור והאיורים במקביל. גם באיורים של הספר רציתי ליצור אווירה חמה ועולם מיוחד מלא עושר. אני חושבת שזה קשור למסר שאני רוצה להעביר לקוראים - החשיבות של החום והמשפחתיות בבית".

מאיה עוזיאל מספרת כי היא עובדת על ספר ילדים חדש בנושא פנטסיה.

"הספה הקסומה" כתבה ואיירה מאיה עוזיאל, הוצאת הספרים "אוריון", 30 עמודים. מחיר לצרכן 49 ש"ח, לגילאי 6-3. מנוקד. להשיג בכל חנויות הספרים, בחנות ההוצאה בקניון ערי החוף, רחוב סחרוב 19, ראשון לציון ובחנות המקוונת של ההוצאה www.orion-books.co.il או דרך האתר של מאיה עוזיאל http://mayaillustration.tumblr.com/.