יום חמישי, 30 ביולי 2015

חשופית ספר הביכורים של רותי פרוינד


חשופית

ספר הביכורים של רותי פרוינד

על רקע פניה הצבעוניים של ההוויה הניו-יורקית, מגוללת רותי פרוינד בשפה עשירה ובכושר תיאורי נדיר את סיפורה של איריס, צעירה ישראלית המתגלגלת לבית עינוגים בחצר האחורית של התפוח הגדול ונקלעת בעל כורחה לפרשיית רצח, לרדיפה על ידי המאפיה היהודית ולמאבק הישרדותי על חייה ועל חיי בתה הצעירה

איריס, צעירה ישראלית בודדה וחסרת כל, מתגלגלת עם בתה הקטנה לניו-יורק המנוכרת לאחר משבר זוגיות. בלית ברירה, היא מתחילה לעבוד ב"היכל האהבה", בית עינוגים יוקרתי לגברים המשתייכים לעשירון העליון. על אף תזרים המזומנים השופע, שמאפשר לה לחיות בנוחיות ולשכור דירה ושמרטפית, חייה מסתבכים: סוחר יהלומים חרדי, אחד מלקוחותיה הקבועים שאתו קשרה יחסי אמון וחיבה, נרצח כמה שעות אחרי שבילה אתה בחדרה. הרצח פותח סחרחרת של אירועים שרודפים זה את זה בקצב מטלטל. איריס חווה על בשרה את אכזריותה הבלתי מתפשרת של המאפיה היהודית, הדורשת ממנה מידע על סכום כסף עצום שהנרצח לקח במרמה. היא לומדת גם על החמלה ועל הטוב האנושי. במהלך מאבק ההישרדות של איריס, בו שזורים חטיפת ילדתה, פונדקאות לזוג רופאים, ספר תהילים מסתורי וחלום על בית במושב - מתגלים פניה הרבים והצבעוניים של ההוויה הניו-יורקית התת-קרקעית.


"חשופית" הוא ספרה הראשון של רותי פרוינד, הרואה אור בהוצאת "מנדלי מוכר ספרים ברשת" וניתן לרכישה גם בגרסה אלקטרונית. בשפה עשירה ובכושר תיאורי נדיר מצליחה פרוינד לרתק את קוראיה עד לעמוד האחרון, כשהיא טווה סיפור מתח אירוטי, הטומן בחובו פיתולי עלילה מפתיעים וחושף את עולמה של אישה שמוכנה לעשות הכל כדי להשיג את אושרה, ולוחמת על חייה וחיי ילדתה נגד כל הסיכויים.

"חשופית"  הזכיר לי בקריאה את סדרת הספרים הבלתי נשכחת תחרה.
זה אחד מהספרים שאתה לוקח אותו ליד ופשוט מתמכר.
לא יכלתי להפסיק לקרוא את הספר, דפדפתי בעמוד ובעוד עמוד ועד שלא סיימתי לא הצלחתי להירגע.
ספר מרתק, שונה והגיבורה מפתיעה כל פעם מחדש.
הפתעות הספר מייצר והרבה!
מומלץ בחום!

"כתב היד של רותי הגיע בערב פסח, כמה שעות לפני שיצאתי להפלגת נופש בים הבלטי", מספר עורך הספר אמנון ז'קונט. "ערב אחד, בין טאלין לסנט פטרסבורג, התחלתי לקרוא. לא ישנתי באותו הלילה. ספרה של רותי היה אחד מאותם כתבי יד נדירים שהייתי מוכן לערוך גם אם לא אקבל על כך תשלום. התאהבתי בדמותה של איריס, גיבורת הספר, בהוויה הפנימית שלה, בתיאורי הסביבה שבה היא חיה ובדרך הכתיבה של רותי, שהופכת את היומיום לפיוט. במעט הדקות שבהן פעל האינטרנט באניה, כתבתי לה מלים נלהבות. היא היתה מופתעת מתגובתי לא פחות משהופתעתי אני למקרא ספרה. מן ההפתעה הזאת - שנינו לא נגמלנו. רותי, מצדה, מופתעת מחדש בכל פעם שאני אומר לה שהיא סופרת, ואפילו סופרת טובה...".

רותי פרוינד (נשואה ואם לשניים), ילידת ירושלים, היא אחות מוסמכת, בוגרת לימודי תואר שני בבריאות הציבור, ומשמשת כמנהלת מחלקת בקרה במשרד הבריאות. בימים אלה היא כותבת את ספרה השני ואוצרת תערוכת יחיד מציוריה. "חשופית" בהוצאת מנדלי מוכר ספרים ברשת הוא ספרה הראשון. למבוגרים בלבד.



חשופית. מאת: רותי פרוינד. עורך: אמנון ז'קונט. הוצאת מנדלי מוכר ספרים ברשת. 322 עמ'. מחיר מומלץ: 74 ₪. ניתן להשיג בחנות המקוונת של ההוצאה, www.mendele.co.il, המציעה גם גרסה אלקטרונית של הספר ב-37 ₪ בלבד.