יום שני, 24 בפברואר 2014

זיתא משיקה זיתים בטעמים באריזת FRSH PACK טעם מסקרן ומיוחד!!!

כולנו אוהבים זיתים מכל הסוגים, שחורים, ירוקים- עכשיו על המדף בטעמים!

אתם עוד לא מכירים את הזיתים בטעמים החדשים מבית זיתא.

קיבלנו להתנסות... איזה טעמים מעולים...

אהבנו במיוחד את הטעם האיטלקי... זיתים קשים בתערובת של אורגנו ושמן זית איכותי... תענוג לחך!

השילוב המושלם עבורי זה למרוח פרוסת לחם עם גבינה לבנה וזיתים משובחים ליד.

היה טעים!!!!!

'זיתא', מומחית שמן הזית
יצרנית הזיתים הגלילית, לוקחת חסות רשמית על מרתון תל אביב 2014.

מרתון ת"א הוא המרוץ הגדול אי-פעם בישראל וצפויים להשתתף בו כ-40,000 רצים וכ- 180,000 מעודדים האמורים להתפרס על פני חגיגה עירונית של 4 ימי פסטיבל. נותנת החסות הרשמית הינה 'סמסונג' ונותני חסויות נוספים הם חברות עם קישור ברור לספורט ולאורח חיים ספורטיבי. לכן, מפתיע ביותר החיבור, שטרם נראה כמותו בין עולמות הריצה והספורט לעולם הקולינריה בה פועלת 'זיתא'.


הסיבה, כך מסביר בנצי אלישע, מנכ"ל זיתא, נעוצה בתרומה של אכילת שמן זית וזיתים לפני ואחרי ריצות ארוכות: "ידועה ומוכרת החשיבות של אכילת פחמימות לפני ריצה למרחקים ארוכים אך בנוסף, בתחרויות הגדולות בעולם, החלו המומחים להסתכל על הרץ בצורה הוליסטית יותר הבוחנת את התפקוד הגופני והמנטלי שלו במשך היממה כולה. לכן ניתנת חשיבות  גם על אבות מזון אחרים ובתוכם שומן, בכלל ואומגה 9 בפרט.אומגה 9 היא חומצת שומן חד בלתי רוויה אשר ניתן למצוא אותה בזיתים ובשמן זית לצד ויטמינים ומינרלים נוספים ולכן צריכה של זיתים, תיתן לרץ יתרונות בריאותיים משמעותיים. לפיכך, עבור זיתא, כמי שנושאת את דגל תרבות שמן הזית ואורח חיים איכותי, היה זה אך טבעי להיות הראשונה לפעול גם בתחומים אלו".


מלבד החסות עצמה שתבוא לידי ביטוי בפרסומים השונים, תשיק זיתא פעילות קד"מ ענפה לאורך כל 4 ימי הפסטיבל. בין השאר תציב עמדות אכילת זיתים במתחמי חלוקת ערכות הריצה ובמתחם המסיבות שיפעל בימים שלפני הריצה בכיכר רבין. כן תקיים 'זיתא' שת"פ ייחודי עם בירה 'טובורג' להקמת ברי ספורט ענקיים של בירה וזיתים בקו הסיום. אפילו עץ הזית, שבכיכר, ימותג ברוח השורשיות של זיתא.






.'הזיתים של זיתא', מגיעים באריזת FRSH PACK  שהינה פיתוח ישראלי חדשני בתחום הזיתים, אשר מציגה טכנולוגיה מתקדמת, המאפשרת אריזת הזיתים באווירת מבוקרת, בלי המים והתמלחות של קופסת השימורים. באמצעות טכנולוגית האווירה המבוקרת ואריזת ה-FRESH PACK  - אריזת פלסטיק אטום לכניסה של אויר וחמצן, הזיתים של זיתא', בניגוד לזיתי השימורים, לא עוברים כל תהליך פסטור ועל ידי כך, שומרים על הטעם של הזית והעסיסיות והמרקם הקרנצ'י שלו – בדומה לזיתים הנרכשים במעדניות.

רצים רבים באים ושואלים איזו פחמימה לאכול לפני הריצה ואיזו במהלך הריצה? האם נכון יותר במהלך הריצה לאכול ג'ל או תמר מיובש? מתי לאכול לפני הפעילות חצי שעה? שעה? כמה חלבון עלי לאכול ומתי לאחר הריצה? בכל אלו ושאלות רבות הנוגעות לפחמימות לפני ובמהלך פעילות גופנית ולחלבונים לאחר הפעילות הגופנית אני נתקל רבות במפגשים שלי עם רצים.
אין ספק, החשיבות של הפחמימות לריצה למרחקים ארוכים היא קריטית ומכרעת, אולם כאשר אנו מתבוננים ברץ ובגופו בצורה הוליסטית, כוללנית, הלוקחת בחשבון לא רק את האימון היומי אלא את התפקוד הגופני והמנטלי במשך היממה כולה חשוב להסתכל לא רק על פחמימות ומעט על חלבונים אלא גם על אבות מזון אחרים ובכללם שומן ואומגה 9 בפרט.
אומגה 9 היא חומצת שומן חד בלתי רוויה אשר ניתן למצוא במקורות מזון רבים (אגוזי לוז, שקדים אבוקדו וכו') אך בעיקר ניתן למצוא את זאת בזיתים ובשמן זית. צריכה של זיתים, המכילים את חומצת שומן זו ועוד ויטמינים ומינרלים אחרים, במשך היממה, לאחר ריצה תיתן לרץ יתרונות בריאותיים משמעותיים:
1. חיזוק המערכת החיסונית לאחר הריצה – ריצה בפרט ופעילות גופנית בכלל ידוע כמורידה את תפקוד המערכת החיסונית ובעקבות כך חושפת את הספורטאי למחלות רבות. צריכת זיתים לאחר הריצה תעזור בהחזרת המערכת החיסונית לתפקוד תקין ואף תוכל לעזור לחזק אותה. ידוע לכל כי שבוע ללא אימונים, בעקבות מחלה כזאת או אחרת, עלול להיות קריטי עד מאוד לרצים.
2. חומצת שומן אומגה 9 ידועה בהשפעתה מיטיבה על מערכת הלב וכלי הדם אשר מהווים נקודה קריטית לרץ. שיפור תפקודם, בנוסף לשיפור הקורה בעקבות אימון, יוכל רק להוסיף ליכולת הרץ.
3. חומצת שומן אומגה 9 מסייעת בהורדת הסיכון לטרשת עורקים, להורדת הכולסטרול הרע (LDL) ולהעלאת הכולסטרול הטוב (HDL). כל התכונות הללו משותפות גם לפעילות הגופנית האירובית וגם לאומגה 9. תוספת של אומגה 9, מזיתים ומשמן זית, רק תעזור לרץ לשפר את בריאותו ותהווה, למעשה, תוספת משמעותית, ברמה הבריאותית, לפעילות גופנית.
4. ידוע כי במהלך הריצה מאבד הספורטאי בתהליך ההזעה מלחים ומינרלים חשובים. צריכת זיתים בארוחה שלאחר הריצה תוכל להחזיר את המלחים שאבדו לרץ במהלך הריצה ובכך לעזור להתאוששותו ולהכנתו לקראת האימון הבא.
לסיכום – אין ספק כי לרצים יש דרישות  תזונתיות ייחודיות משלהם לפני, במהלך ואחרי האימון, אולם חשוב מאוד להתייחס בתזונתם לא רק למובן מאליו, פחמימות וחלבונים, אלא גם לרכיבי תזונה אחרים. הספורטאי הוא אדם ככל אדם ולכן חשוב להסתכל עליו ברמה ההוליסטית, הכוללנית, ובעקבות זאת אנו מחוייבים לדאוג לבריאותו התקינה וכן להכינו לאימון הבא בצורה האופטימלית.
צריכת זיתים בארוחות שלאחר האימון תוכל להעניק תוספת בריאותית חשובה עד מאוד לרץ, דבר אשר, יותר מכל, יוכל להכינו בצורה האופטימלית לקראת האימונים הבאים וכן למנוע מחלות אשר עלולות לגרום לו לפספס אימונים רבים.
המאמר נכתב ע"י  איתי אהרונסון, איש תזונה וחינך גופני לקראת 'ברי הספורט של זיתא' אשר יחלקו לרצים זיתים במגוון תיבולים לפני ובקו הסיום של מרתון ת"א 2014. איתי אהרונסון – 'מישהו לרזות איתו', הינו דיאטן קליני וספורט. בעל תואר ראשון ושני בחינוך גופני ותואר ראשון במדעי התזונה.