יום שישי, 14 ביולי 2017

פעילות הקיץ במוזיאון הלונדע Family Fun - קיץ לונדע 2017 באר שבע


לונדע - מוזיאון הילדים של באר שבע ע"ש ג'ק, ג'וזף ומורטון מנדל
מוזיאון אינטראקטיבי לכל המשפחה, לחוויה רב-גילאית
Family Fun- קיץ 2017 בלונדע

הקיץ חם, אך בלונדע, מוזיאון הילדים החדש שנפתח בבאר שבע קר ונעים. נתחיל מהסוף: ביקרנו במקום 3 שעות ובהחלט לא הספקנו לחוות את כל הפעילויות שהמקום מציע. הילדים פשוט כ"כ נהנו בכל מתחם שהיינו בו כך שלא היה צורך לעבור למתחם אחר והזמן פשוט עף... ייתכן שמשום כך הלונדע מציע הקיץ כל יום חמישי החל מה- 20/7 לילה לבן - המקום יהיה פתוח עד 10 בלילה עם פעילות לילה מיוחדת!  גם מתכננים שם בערבי שישי קבלת שבת משפחתית, ובימי שבת יתקיימו שעות סיפור תיאטרליות וחווייתיות. מומלץ כמובן להתעדכן באתר הלונדע בכל הפעילויות, כאן. היינו במספר מוזאוני ילדים ברחבי אירופה, והלונדע בבאר שבע לא נופל ברמה ואף מתעלה על חלק מהם. ללא ספק הושקעו כאן מחשבה, תכנון ועיצוב מדהים. המקום מתאים לכל גילאי הילדים, ומהווה מקום מצויין לפעילות משפחתית מהנה. אנחנו הגענו למוזיאון מהמרכז בדרך לסופ"ש דרומי יותר. המקום נמצא כשעה נסיעה מהמרכז בלבד (הרוב בקטע החינמי של כביש 6).לתושבים הדרומיים כיף שיש כזה מקום כ"כ קרוב בו הם יכולים לבקר כל הזמן, ולצפוניים יותר כמונו מומלץ בחום להדרים, בכיף אפשר להעביר במקום יום שלם של בילוי משפחתי, או כחצי יום בדרך למצפה רמון / אילת. 


חובה לגעת: לונדע - מוזיאון הילדים של באר שבע ע"ש ג'ק, ג'וזף ומורטון מנדל, מוזיאון חדשני בקונספט ייחודי, שמעודד למידה חווייתית באמצעות משחקים מקוריים ואינטראקטיביים, התנסות וחישה. לונדע- מוזיאון הילדים של באר שבע מספק מרחב עצום של חוויות פיזיות, רגשיות וחינוכיות, לשם מיצוי מלוא פוטנציאל הלימוד החווייתי של הילדים, ממקום של סקרנות טבעית, כייף והנאה, ומבטיח שעות של בילוי משפחתי. זהו המוזיאון הראשון בארץ, בו המתחמים הם רב-גילאיים ותוכננו במטרה לספק עניין משותף למשפחות שלמות יחד, על מנעד הגילאים הרחב של ילדיהן.
הצבעוניות של המקום מהממת ומסקרנת, שמחה ואנרגטית, והמבקרים בו נכנסים לעולם אחר, עולם הילדים. על פני 3 קומות גדולות, בשטח כולל של 4,000 מ"ר, פזורים שמונה מרחבי ידע בהם למעלה מ-50 מייצגים ומתקנים שונים ומפתיעים, וכוללים משחקי חוץ ופנים. כל חלק בלונדע- מוזיאון הילדים של באר שבע, עוסק בפן אחר של העולם הסובב אותנו, ומאפשר לילדים לחוות את המציאות על רבדיה השונים, ולגלות את עצמם ואת מקומם במרחב האישי, המשפחתי, הציבורי והחברתי, בו הם נמצאים, כפרטים וכחלק מקבוצה. בנוסף יש במקום שני שטחי חוץ מושקעים המשלימים את החוויה.
בדרך של חישה, חוויה ומשחק, הילדים נחשפים לאלמנטים משמעותיים הקרובים לעולמם האישי ומתרגלים נושאים חשובים דוגמת ניהול משאבי זמן, כסף ומזון, חווים סיטואציות של תקשורת בינאישית, הבעה עצמית וביטוי רגשי – כלפי עצמנו פנימה וכלפי אחרים, נחשפים לקיומן של תרבויות ושפות שונות, ומתנסים בהן, פוגשים את עולם התרבות והאמנות, את מערכת השמש והתכונות הייחודיות של כדור הארץ, מוציאים מרץ במתקנים מתוחכמים ועוד.
את המרכז ותכניו יזמה, אצרה ופיתחה חברת Playplus, בראשותן של תמר הדר ואפרת אדיב, עבור עיריית באר שבע. המוזיאון נקרא על שם שלושת האחים: ג'ק, ג'וזף, ומורטון מנדל, אשר תרמו 5 מליון דולר להקמתו.

אודות המרחבים בלונדע - מוזיאון הילדים של באר שבע, המחולקים לפי נושאים ופעילויות:

רואים עולם: התמצאות בכדור הארץ ובחלל, כולל מבוך, מגדל פיקוח, הכרת חיות העולם, הכרת מערכת השמש, כח המשיכה ועוד, משאבים: איך מנהלים משאבי זמן, כסף ותזונה, בהיבטים האישיים, החברתיים והמשפחתיים. איך מנהלים תקציב, איך בונים לוח זמנים ליציאה בזמן מהבית למשל, וגם עומדים בו, טטריס מזונות ועוד.


במרחב אמנות ומוזיקה אמנות ממוחשבת, צלילים מיוחדים, קיר אורות ועוד, 

במרחב רגשות וביטוי עצמי מוצג באמצעים ויזואליים טווח הרגשות, באופן המסייע להתמודד, להכיל ולהביע את עצמנו אל מול הסביבה.
 במרחב שפות עמדת שידור, הקראה וצילום של הקראת מגילת העצמאות, משולבת מילים בשפות שונות, משחקי ארץ עיר ועוד. 

במרחב התיאטרלי במה עם תאורה מתחלפת ושלל תלבושות, עמדת צילום, בימוי והפקה של סצינות משחק. 
עוד במקום מרחבי זזים גדולים מעודדי פעילות אקטיבית, כשגולת הכותרת היא חדר חושך שחוצים אותו לייזרים בנוסח "משימה בלתי אפשרית" ומשחק קליעה למטרה עם תותחי כדורים ענקים, שלא ניתן להצליח בו ללא עבודת צוות, 



וכן מרחב זזים קטנים לפעוטות.
 עוד במקום שני חללי חוץ, מרפסת וחצר משחקים ייחודיים, דוגמת משחק סולמות וחבלים בתלת מימד ועוד, מעוצבים ברוח המקום.
המתחם בעל גישה נוחה ואזורי התארגנות, מזנון, מתחם באיכות גבוהה במיוחד לפעוטות והוא עומד בתקני הנגישות המחמירים ביותר.

לונדע – מוזיאון הילדים של באר שבע ע"ש ג'ק, ג'וזף ומורטון מנדל
רחוב דוד הראובני 25, באר שבע
שעות פעילות קיץ 2017:
ימים א’-ה': 09:00-18:30. ימי ו׳: 09:30-14:00. יום שבת: 9:00-17:30
לילה לבן בימי חמישי החל מה-20/7 פתוח עד 22:00. 
מחיר כניסה: 55 ₪, 40 ₪ לתושב באר שבע, 35 ₪ לגמלאים. התשלום מגיל חצי שנה ומעלה
מומלץ להזמין מקומות מראש, להתעדכן באירועים ובשעות פתיחה דרך אתר האינטרנט www.lunada.co.il08-6226926

יש להצטייד בגרביים – הכניסה למקום ללא נעליים 

הפוסט נכתב בשיתוף הבלוג הייטקמן, ופורסם כאן
עשו לייק לעמוד הפייסבוק של הבלוג, ולא תפספסו אף פוסט!