יום שישי, 14 ביולי 2017

אקו-חאן צל מדבר מצפה רמון - אטרקציות זה כאן! סופ"ש מדברי ובילוי משפחתי מושלם!

אקו-חאן צל מדבר במצפה רמון מארח בקיץ סופ"שים קסומים מלאי פעילויות למשפחות. יצאנו לבדוק ולסקר בסופ"ש גדוש פעילויות וטעימות נפלאות מהסופ"שים המלאים שיחכו לכם באוגוסט. מצפה רמון, "המקום ההוא שנמצא בדרך לאילת", מתפתח ומשתדרג, ומציע חוויה בפני עצמה ששווה בהחלט לא רק עצירה, אלא מקום נפלא להעביר בו סופ"ש משפחתי, או לפחות להעביר לילה בדרך לאילת. 



הנסיעה למצפה רמון היא קלילה, רובה בכביש 6 אשר ברוב הקטע הדרומי הוא חינמי, קצת פחות משעתיים מהמרכז, ופחות מזמן הנסיעה לטבריה. בנוסף הופתענו לגלות, שהאקלים במצפה הוא אמנם מדברי, אך אין שום לחות, ובשל הגובה הרב  (900 מ' מעל הים) מול המכתש הפתוח, בערבים הטמפרטורה צונחת ממש כמו בירושלים, והיינו צריכים סווטצ'רים ובגדים ארוכים כדי להתחמם מהקור. איזה כיף שיש מקום בארצנו שניתן להמלט מהלחות הקיצית ולזכות בערבים קרירים וצוננים. 

הגענו למקום הארוח שלנו, אקו-חאן צל מדבר שנמצא ממש בכניסה הצפונית למצפה רמון וישר התאהבנו. המתחם נמצא בקו הראשון למכתש וכל היופי המדברי נפרס לפנינו. המקום הוא ביתם של זיו ומאיה שקיבלו אותנו בהכנסת אורחים לבבית, דאגו לכל עניין ושמחו לתת הסברים ומידע על כל מה שהאיזור מציע.  

המקום מציע מספר אפשרויות לינה: קמפניג "הבא את אוהלך מהבית", אוהל בדואי לקבוצה גדולה בלינה משותפת, או לזוגות ולמשפחות לינה באוהולוגים בגדלים שונים. אוהולוגים?! כן הכרנו מונח חדש אוהולוג - קיצור לאוהל אקולוגי. האוהלוג הוא צורת בניה יחודית המשלבת בניה קלה של אוהל עם קירות אקולוגים הבנויים עם חומרים ממוחזרים ואדמה. לשיטת בניה זו יתרונות רבים והמרכזי בהם הוא ויסות אקלים טבעי בתוך האוהלוג אל מול הבדלי הטמפרטורות הקיצוניים של המדבר.  באוהולוג יש רדיאטור לחורף ומאוורר אך כמעט ולא היה לנו בכך צורך. כמו כן המיטות באוהולוג הם מאבן ועליהם מזרנים. ישנו מתחם נפרד, נקי ומתוחזק, של שירותים ומקלחות משותפים.   

 אנחנו אומנם היינו 4 איש, אך זכינו לקבל חדר "סטודיו" מרווח. כיף!
כמו כן קיים מבנה מטבחון הכולל: כיריים, גז, מקרר, משטח עבודה ועוד..

חאן צל מדבר הוא מקום מושלם לפעילויות כוכב במצפה רמון. לא חייבים לטוס לאירופה כדי להינות משלל חוויות משפחתיות. הכל נמצא כאן זמין, ובלא יותר מ-10 דק' נסיעה מהחאן לכל פעילות ופעילות. באוגוסט הקרוב המקום מציע סופ"שים עם תוכנייה מובנית של כל הפעילויות, ואפילו חסכו את דקות הנסיעה הספורות לחלק מהפעילויות, הכל מגיע לכאן למתחם! לא צריך לשבור את הראש בארגונים ובהתרוצצויות, כאן חשבו כבר על הכל! אז הגענו לטעום מהתוכנייה העשירה, והעברנו יומיים מלאי חוויות ופעילויות משפחתיות מהנות, מעשירות ויחודיות.

טיול מדברי במכתש - בהדרכת החברה להגנת הטבע

התחלנו את הפעילויות בסיור מודרך של מדריכה מקסימה בשם רוני מבית ספר שדה של החברה להגנת הטבע. הסיור כלל הסברים על היווצרות המכתב, סיור ב"מנסרה", פעילות מדעית לזיהוי סלעים, וקינחנו ביצירת בקבוקים עם חולות צבעוניים. 






סדנאת חץ וקשת מדברית

אחר הצהריים השתתפנו בחאן בסדנאת חץ וקשת מדברי, קיבלנו הדרכה מקצועית ומהנה גם לילדים וגם להורים.  


ארוחת שבת פויקות בליווי טעימות מיקב הבוטיק RUJUM

הערב ירד, וישבנו לארוחת ליל שבת טעימה במיוחד. הארוחה הוכנה בפויקות - סירים גדושים במטעמים, וכן הוגשו לנו סלטים מגוונים וטריים. הארוחה לוותה ביין תוצרת מקומית, מיקב הבוטיק רוג'ום. היין עובר תהליך יישון בחביות עץ אלון מובחרות, וטעמו עדין ומשובח.






מסע בין כוכבים - תצפית כוכבים עם טלסקופי והדרכה של צוות בטבע

את הלילה סיימנו בפעילות תצפית כוכבים בטלסקופים מקצועיים אשר לוו בהסברים מרתקים. תצתפנו על כוכבים רחוקים וערפיליות קסומות. בהחלט חוויה. בהמשך הייתה גם מדורה לילית להתחממות, אנחנו פרשנו לישון אחרי יום גדוש בפעילויות.

סדנאת "ריו אביירטו" -  תנועה וקול

בוקר שבת נפתח בזריחה מרהיבה מול המכתש המדהים, ובפעילות עם המון אנרגיות חיוביות בסדנאת "ריו אביירטו" -  תנועה וקול בהדרכתה המקסימה של ורד שומרון.  


לאחר ארוחת בוקר עשירה שכללה שקשוקה ביתית טעימה במיוחד, מבחר סלטים , לבנה מתובל היטב, וחומוס הום מייד נדיר יצאנו לבוקר רווי פעילויות.


חוות האלפקות

נסיעה קצרה והגענו ל"חוות האלפקות". המקום המקסים והמיוחד הוא ביתם של אלפקות ולמות שמסתובבות חופשי וכיף להאכילם מכף היד. היזהרו מיריקות! במקום גם עזים ואף מצאנו חזיר חמוד אחד! קיבלנו גם הדרכה על המקום ועל סיפור הבאתם הציוני והמיוחד של הבאת האלפקות לארץ.

סיור מודרך במפעל פארן ליצור קוסמטיקה טבעית

המשכנו בביקור במפעל פארן המייצר קוסממטירה טבעית. שמענו על סיפור הקמת המפעל ממקימיו איתי קינן, שסיפר שהמקום הוקם לגמרי במקרה כשהתקלקלה מכונת הכביסה הביתית. למדנו על סוגי סבונים שונים וכיצד מכינים אותם. וקינחנו בפעילות משחקית לכל המשפחה של מציאת סבונים בחצר המפעל.

חי רמון

מי אמר שהמדבר שומם?! גילנו את בעלי החיים הרבים החיים במדבר, קטנים כגדולים, זוחלים כבעלי רגליים. הפעילות כללה הדרכה, סרטון ופעילות משפחתית - כל משפחה קיבלה כתב חידה, שעל מנת לפצח אותה עברנו בין התחנות השונות ולמדנו על החיות. מעשיר וכיפי! 

מרכז המבקרים מכתש רמון

את הפעילויות סיימנו במרכז המבקרים הותיק, שעבר שיפוץ ושדרוג. המרכז גם מרכז את ההיסטוריה המדעית של היווצרות המכתש, גם את כל המידע העכשווי על המקום, וחלק מרכזי מהמרכז כיום הוא מרכז הנצחה לאילן רמון. המרכז אימץ את סיפורו המרגש והפטריוטי של האסטרונאוט הישראלי הראשון, מעביר את סיפורו בצורה מרגשת ויראת כבוד. ללא ספק נותן מעוף לילדים שמגיעים למרכז ומחבר אותם למדינתנו.


לפרטים נוספים על הפעילויות :
info@desert-shade.co.il

מצורף מטה הפירט המלא של הפעילויות בסופ"שים של אוגוסט + מחירון. 
מומלץ בחום! חופשה נעימה! 


  4-5.8.17 – סוף שבוע למשפחות עם ילדים עם צרכים מיוחדים.
סוף השבוע  נבנה מתוך הכרה אישית של  האתגרים העומדים בפני משפחות בהם יש ילד/ה עם צרכים מיוחדים ביציאה אל הטבע ואל המרחבים . כאן אנו מצעים אפשרות לשהייה במתחם החאן, יחד עם תכנים שהותאמו מבחינת תוכן, ומבחינת העומס האפשריות בפעילות.
* הפעילות אינה מותאמת למתניידים בכיסאות גלגלים.
תכנית הסופ"ש
יום שישי 4.8.17 :

16:00 – קבלת פנים
17:00-19:30 – טיול מודרך במכתש בהדרכת בית ספר שדה החברה להגנת הטבע  (נסיעה עצמאית ברכבים פרטיים)
20:00 – א. ערב
21:00 -  תצפיות כוכבים עם טלסקופים והרצאה מקצועית  ע"י מדריכי בטבע  + מדורה
שבת 5.8.17 :
07:30 – א.בוקר
08:30-09:30 – סדנה של תנועה וקול- נהר מדבר ורד שומרון  בחאן צל מדבר
10:00-11:30 – ביקור בחוות האלפקות
11:30 -  חיבוקים ונפרדים
 10-12.8.17 – סוף שבוע גשם של כוכבים ומרחבי מדבר  יום חמישי :19:00-16:00 התכנסות לעת שקיעה – קבלת פנים והתארגנות במתחמי הלינה
19:30 ארוחת ערב - בישולי פויקה
20:45 פעילות ערב - "חיי הלילה במדבר", סיור עם מדריכי החברה להגנת הטבע והמשך בערב סביב המדורה
יום שישי :
07:00 ארוחת בוקר בגלריית האבן ב-"צל מדבר"
07:45 יציאה במכוניות הפרטיות לטיול באזור, בהדרכת מדריכי החברה להגנת הטבע. משך הסיור כ-3 שעות ( דרגת קושי- קל, מתאים למשפחות הולכות)
11:30 סיור מרתק מודרך במפעל פארן ליצור קוסמטיקה טבעית והמשכו בסיור עצמאי
בגלריות והמתחמים ברובע דרכי הבשמים
12:30 -15:30  הפסקת צהריים למנוחה וארוחת צהריים עצמאית (נמליץ לכם על  האפשרויות הקולינריות למשפחות)
16:30 -15:30 פוסחא של קפה/ אבטיחים ולימונדה 
16:30 17:30- סדנת "ריו אביירטו" - חוויה בתנועה, מוסיקה מגוונת, קול, מגע והרפייה. תורם לשמחה, שחרור, חיבור חיובי לגוף וגיבוש משפחתי
17:30 "מכוונים גבוה" - תחילת הערב עם טלסקופ לצפייה במערכת השמש
18:30 קבלת שבת עם מוסיקה ויין בוטיק מקומי ( למבוגרים )
19:30 ארוחת ערב בהסבה בגלריית האבן בסגנון מנסף מדברי


 17-19.8.17  - מתאים גם לשומרי מסורת
 
תכנית סוף השבוע הזה הותאמה לקהל שומרי המסורת, להם אנו מאפשרים תוכן של יום וחצי – מחמישי בערב עד שישי בצהרים כאשר תצפית הכוכבים נעשית בחמישי בערב .
קיימת גם אפשרות בחירה לסופ"ש מלא עבור מי שאינו שומר מסורת
יום חמישי :
17:00 קבלת פנים בצל מדבר , וצפייה מודרכת באמצעות טלסקופים במערכת השמש
19:30-20:30- ארוחת ערב 
20:45 מסע בין כוכבים-
 טיול בשמי הלילה, תצפיות בכיפת השמים בליווי הדרכה מקצועית של צוות בטבע משולב בתצפיות עם טלסקופים מקצועיים. באווירה אינטימית המשך בערב סביב המדורה
יום שישי :
07:00 ארוחת בוקר
07:45 התכנסות בחוות צל מדבר – יציאה  במכוניות הפרטיות לטיול באזור, בהדרכת מדריכי החברה להגנת הטבע. משך הסיור כ-3 שעות ( דרגת קושי- קל, מתאים למשפחות הולכות)
11:30 סיור מרתק מודרך במפעל פארן ליצור קוסמטיקה טבעית והמשכו בסיור עצמאי
בגלריות והמתחמים ברובע דרכי הבשמים
12:30 -15:30  הפסקת צהריים- סיום חבילת שומרי מסורת.
16:30 -15:30 פוסחא של קפה/ אבטיחים ולימונדה  בחאן צל מדבר
16:30 17:30- סדנת "ריו אביירטו" - חוויה בתנועה, מוסיקה מגוונת, קול, מגע והרפייה. תורם לשמחה, שחרור, חיבור חיובי לגוף וגיבוש משפחתי
17:30-18:30 קבלת שבת בחאן קבלת שבת עם מוסיקה ויין בוטיק מקומי ( למבוגרים )
19:00 – א. ערב
20:45 – סיור חיי הלילה במדבר, בהדרכת צוות בית ספר שדה .
שבת :
08:30-09:30 סדנת חץ וקשת מדברית בחאן צל מדבר
10:00 עד 12:30 עצמאיים במרחב - טיולים עצמאיים ואטרקציות מקומיות:
§         אטרקציות מקומיות במחיר מיוחד :
§         חוות האלפקות -ביקור מרתק בחוות האלפקות, הסתובבות חופשית בין החיות והאכלת החיות מכף היד, הדרכה על סיפור החווה ועל בעלי החיים המיוחדים, ביקור במפעל הבוטיק לצמר האלפקות, חנות המפעל והסבר על תהליך ייצור הצמר המיוחד.
§         חי רמון הסיפור הגדול של החיות הקטנות גן זאולוגי מדברי ובו חלק מבעלי החיים הקטנים שמאפיינים את המדבר: זוחלים, נחשים, מכרסמים ועופות. בנוסף, משחק פקחים צעירים - "מי אכל את העקרב הצהוב" משחק חידות לימודי (בעלות של 5 ש"ח).
§         מרכז מבקרים מכתש רמון - "בין ארץ לשמיים, מהעבר לעבר העתיד..."
במרכז המבקרים תצוגה גיאולוגית המציגה את מכתש רמון – המכתש הגדול בעולם וכמה מתופעות הנוף והגאולוגיה המיוחדות לו, לצד סיפורו המרתק של האסטרונאוט אל"מ אילן רמון ז"ל. הביקור בתאום מראש.
§         עוד מאטרקציות מקומיות במחירים מוזלים או סתם לנוח בנוף במדברי...

 24.08.17 – סוף השבוע יכלול הדרכה בשפה האנגלית .
מיועד הן לתיירות נכנסת והן לכאלו שמעדיפים את ההדרכה דו לשונית
 יום חמישי :
19:00-16:00 התכנסות לעת שקיעה – קבלת פנים והתארגנות במתחמי הלינה
19:30 ארוחת ערב
20:45 פעילות ערב - "חיי הלילה במדבר", סיור עם מדריכי החברה להגנת הטבע והמשך בערב סביב המדורה
יום שישי :
06:45-07:30 א. בקר
07:45 יציאה במכוניות הפרטיות לטיול באזור, בהדרכת מדריכי החברה להגנת הטבע. משך הסיור כ-3 שעות ( דרגת קושי- קל, מתאים למשפחות הולכות)
11:30 סיור מרתק מודרך במפעל פארן ליצור קוסמטיקה טבעית והמשכו בסיור עצמאי
בגלריות והמתחמים ברובע דרכי הבשמים
12:30 -15:30  הפסקת צהרים
16:30 -15:30 פוסחא של קפה/ אבטיחים ולימונדה  בחאן צל מדבר
16:30 17:30- סדנת "ריו אביירטו" - חוויה בתנועה, מוסיקה מגוונת, קול, מגע והרפייה. תורם לשמחה, שחרור, חיבור חיובי לגוף וגיבוש משפחתי
17:30 "מכוונים גבוה" - תחילת הערב עם טלסקופ לצפייה במערכת השמש
18:30 קבלת שבת עם מוסיקה ויין בוטיק מקומי ( למבוגרים )
19:00 א. ערב
20:45 מסע בין כוכבים- טיול בשמי הלילה, תצפיות בכיפת השמים בליווי הדרכה מקצועית של צוות בטבע משולב בתצפיות עם טלסקופים מקצועיים. עמוק בחלל   – תצפית על גלקסיות מרוחקות, צבירים ערפילים ופלנטות
שבת :
07:00-08:00 א. בקר
08:30-09:30 סדנת חץ וקשת מדברית
10:00 עד 12:30 עצמאיים במרחב - טיולים עצמאיים ואטרקציות מקומיות במחיר מוזל
§         חוות האלפקות -ביקור מרתק בחוות האלפקות, הסתובבות חופשית בין החיות והאכלת החיות מכף היד, הדרכה על סיפור החווה ועל בעלי החיים המיוחדים, ביקור במפעל הבוטיק לצמר האלפקות, חנות המפעל והסבר על תהליך ייצור הצמר המיוחד.
§         חי רמון הסיפור הגדול של החיות הקטנות גן זאולוגי מדברי ובו חלק מבעלי החיים הקטנים שמאפיינים את המדבר: זוחלים, נחשים, מכרסמים ועופות. בנוסף, משחק פקחים צעירים - "מי אכל את העקרב הצהוב" משחק חידות לימודי (בעלות של 5 ש"ח).
§         מרכז מבקרים מכתש רמון - "בין ארץ לשמיים, מהעבר לעבר העתיד..."
במרכז המבקרים תצוגה גיאולוגית המציגה את מכתש רמון – המכתש הגדול בעולם וכמה מתופעות הנוף והגאולוגיה המיוחדות לו, לצד סיפורו המרתק של האסטרונאוט אל"מ אילן רמון ז"ל. הביקור בתאום מראש.



מחירון :
סופ"ש משפחות מיוחדות 4.8.17  :
לינה לילה אחד  על בסיס חצי פנסיון (ארוחת בקר וארוחת ערב ) והשתתפות בפעילויות
סוג אירוח
מחיר לזוג
בוגר + ילד
תוספת ילד
תוספת בוגר
אוהלוג -
1,090 ש"ח
990 ₪
395 ₪
545 ₪
אירוח באוהל בדואי
-------
---------
365 ₪

495 ₪
קמפינג עצמאי
------
--------
330 ₪
460 ₪

סופ"ש מלא (10,17,24 )
מחירון : החבילה כוללת אירוח לשלושה ימים (2 לילות) על בסיס חצי פנסיון:
סוג אירוח
מחיר לזוג
תוספת ילד (2-15)
תוספת בוגר
זוג + 3 ילדים
אוהלוג
1,880 ₪
יחיד 1,180
480 ₪
680 ₪
2,980 ₪
אירוח בדואי
1,720 ₪
יחיד 1100
420 ₪
620 ₪
2,750 ₪
קמפינג עצמאי
1,640 ₪
380 ₪
580 ₪
2,480 ₪
חבילה לשומרי מסורת – 17.8.17  – לילה אחד
סוג אירוח
מחיר לזוג
תוספת ילד (2-15)
תוספת בוגר
זוג + 3 ילדים
אוהלוג
990 ₪
יחיד 630
265 ₪
395 ₪
1580 ₪
אירוח בדואי
920 ₪
יחיד 580
230 ₪
340 ₪
1460 ₪
קמפינג עצמאי
870 ₪
200 ₪
295 ₪
1320₪

עלות חבילת תוכן ללא לינה :
זוג :  1,580 ₪  ילד : 350 ₪  בוגר : 550 ₪  זוג + 3  : 2330 ₪ 


חשוב לציין כי בפרויקט זה לוקחים חלק מלבד צל מדבר  גם צוות בטבע, בית ספר שדה, ורד שומרון, חץ בקשת , חוות האלפקות , מפעל פארן ורשות הטבע והגנים.
החבילות כוללות אירוח בתנאים של חצי פנסיון (א. בקר + א.ערב) אשר המגוון בהם מאפשר גם למשפחות צמחוניות, לרגישים ללוקטוז ולגלוטן לקחת חלק. 


עשו לייק לעמוד הפייסבוק של הבלוג, ולא תפספסו אף פוסט!