יום רביעי, 26 בספטמבר 2018

טיול משפחתי לצפון איטליה: הדולמטים + אגם גארדה + ונציה

צפון איטליה יעד מושלם למשפחה המטיילת. כשחיפשנו יעד לחופשה הקיצית השנתית שלנו , חיפשנו יעד שמשלב נוף, הרים, אויר צלול, יעד עם אטרקציות, פארקים, אגמים וקולינריה משובחת - על כל אלו ועוד עונה איטליה - ובגדול. טיילנו באוגוסט שבועיים באיטליה, עם ילדינו (בת 9, ובן כמעט 6). מסלול הטיול כלל נחיתה בונציה, שהייה של כשבוע בצימר בחווה בדולמיטים (דרום טירול), שבוע נוסף בצימר נפלא צמוד לאגם גארדה, וסיום במלון בוטיק ליד ונציה היפה, וחזרה הבייתה (: 

בתכנון הטיול נעזרנו בספר מסדרת "המשפחה המטיילת" "צפון איטליה" מאת הגב' שלומית יפת ביאליק. בספר יש מגוון אפשרויות ומסלולי טיולי מובנים לפי ימים. איטליה מדינה גדולה, ורק החלק הצפוני שלה יכול לספק שבועות של טיולים משפחתיים. אנחנו כאמור התרכזנו בחלקים סביב אגם גארדה והדולמיטים, אך הספר מכיל עוד מקומות רבים ומעניינים בצפון איטליה. אהבנו כתמיד את הגרסה החדשה של הספר שכוללת לכל אתר ברקוד, שאותו סרקנו מהספר בעזרת הסמארטפון וקיבלנו קישור GPS ישיר למיקום וניווט בעזרת וייז או גוגל מפס. 

את הצימרים הזמנו מראש ישירות דרך המקום, ואת המלון הזמנו דרך אתר Booking.com

יום 1 

טסנו בטיסת אלעל לונציה. בחרנו לטוס לונציה כיוון שחיפשנו טיסה סדירה, והמחיר לונציה היה אטרקטיבי. הטיסה עברה חלק, טסנו בזמן, ואפילו המטוס הקדים להגיע לאיטליה. בשדה התעופה אספנו את הרכב שהזמנו בשלמה SIXT, לשמחתנו שודרגנו לרכב סטיישן פרמיום AUDI A6. מומלץ תמיד בנסיעות משפחתיות לקחת רכב סטיישן גדול, שיספיק לכל המזוודות. 
הדרך משדה התעופה לדולמיטים היא כ-3 שעות, והעדפנו לבצע עצירה בדרך. מקום מושלם לכך הוא מוזיאון המדע של העיר טרנטו MUSE. הילדים העבירו שם בכיף שעתיים וחצי. מוזיאון הכולל תצוגה מרשימה של פוחלצי חיות, עצמות דינוזאורים, משחקים מדעיים ועוד...


מקום הלינה שלנו לשבוע הראשון היה צימר בחווה בישוב קטן ליד בולצאנו. המקום היה מושלם לילדים: כלל טרמפולינה, מגרש כדורגל, סל, מרחבים אינסופיים, לול עם מגוון חיות לליטוף והאכלה. הדירה כללה חדר הורים, חדר ילדים, סלון / פינת אוכל, ומטבח קטן. גם מרפסת קטנה היוצאת מחדר שינה הורים לנוף המושלם. המקום נפלא לטיולי כוכב בדולמיטים. 

יום 2 

הנסיעה בדרך הדולמיטים ארוכה, וכללה לא מעט פקקים בחזרה. אנחנו הגענו לרכבל הסגור במרמולדה ועלינו עד לפסגה המושלגת. קינחנו בשוקו חם בפסגה. מומלץ!


 יום 3

בילינו יום בעיירות הצפוניות של הדולמיטים. פתחנו את היום במגלשות הרים מראן 2000. אל המגלשות מגיעים ברכבל לפסגת ההר. קנינו כרטיסייה ל-5 גלישות. הילדים נהנו, המגלשות טובות ויחסית מסלול ארוך, אך היינו כבר בארוכים יותר. בפסגה גם גן שעשועים חביב, כולל אומגה וטרמפולינה.

 המשכנו את היום במעיינות החמים "terme merano". במקום מספר בריכות חמות (היו משולמות ליום הסגרירי שהיה), מספר בריכות קרות, ומתחם סאונות. אנחנו בחרנו כרטיס יומי שכלל גם את החנייה במקום ודי השתלם.


בסיום היום ביקרנו במרכז העיר בולצאנו, ביקרנו בחנות המפעל של לואקר, ואכלנו במסעדה איטלקית טעימה. שימו לב לחנות בחניון הצמוד למרכז העיר, כי בתוך העיר האיזור ZTL מוגבל לרכבי תיירים.





יום 4

טיילנו בערוץ גילפנקלאם. טיול קליל בנקיק, שביל מוסדר מעל הנחל והמפלים. המסלול הוא לא קשה, ולא מעגלי. עלינו עד סוף המסלול, ואח"כ ירדנו בזריזות עד לנקודת ההתחלה. 

יום 5

בילינו בפארק החבלים הצמוד לעיירה אורטיזי. הפארק מתאים גם מגיל צעיר, וכולל מסלול לקטנטנים. במקום גם טרמפולינה ענקית שהקטנטנים נהנו לקפוץ בה.


יום 6

החלנו במעבר למקום הלינה של השבוע השני באגם גארדה.בדרך עצרנו באגם מולבנו. אגם מקסים שמכיל מספר אטרקציות. אנחנו שכרנו סירת פדלים ושטנו באגם. בהחלט שווה ביקור.

 בהמשך הדרך עצרנו במצודת בלפורט. המצודה הייתה פתוחה ללא עלות, טיפסנו למעלה לתצפית מרהיבה.


הגענו לצימר בכרם באיזור גארדה AGRITURISMO CORTE PATRIZIA. את פנינו קיבלו האחים ויטוריה וקרלוס המקסימים, שאירחו בלבביות ועזרו בכל שאלה. במקום קומפלקס צימרים / דירות. אנחנו שהינו בדירה חדישה מעוצבת בריהוט עץ איטלקי. הדירה הייתה מעולה לכל צרכנו. חדר שינה הורים ענקי, הילדים ישנו במיטה נפתחת בסלון. בדירה גם מטבחון מאובזר, וחדר רחצה חדש. הלהיט של המקום הוא ללא ספק הבריכה הצמודה, כיף לפתוח או לסגור את היום ברחצה בבריכה, הכוללת אגב גם ג'קוזי בילט אין (: במקום גם נדנדות לילדים, ארגז חול, מנגל אבן חופשי לשימוש (ניצלנו אותו היטב). ארוחות הבוקר מגיע מידי בוקר בארגז פיקניק הכולל כל טוב. 


  כמובן שהתענגנו על היין המשובח המיוצר במקום.

שבוע שני

את השבוע בגארדה ניצלנו לטיולים בעיירות המקסימות הצמודות לאגם, ביקור בפארקי המים והשעשועים, ומנוחה בצימר ובבריכה. 


ביקור בעיירות האגם לאציזה וסירמוניה

ביקרנו בעיירות הציוריות שמסביב לאגם. אהבנו במיוחד את העיירה לאציזה בצד המזרחי של האגם (כ-10 דק' נסיעה מהצימר שלנו). עיירה ציורית, עם מדרחוב שוקק, מלאה במסעדות טובות, סמטאות צרות, וכמובן מבחר גלידריות. 

הקומפלקס של קאנבוורולד - עיר הסרטים ופארק המים

קנינו כרטיס משולב ליומיים לפארק המים ולפארק הסרטים הצמוד, היה בהנחה משמעותית ישירות באתר של המתחםהגענו לפארק המים ב-11:00 בבוקר וכבר היה די מפוצץ. תור ממוצע למתקנים היה כשעה. למרות זאת בילינו יום שלם, עד 7 בערב, והילדים מאוד נהנו. המלצה: להגיע עם הפתיחה ואפילו לפני כדי להנות מכמה שיותר מתקנים. 
לפארק הסרטים MovieLand הגענו אחה"צ ב 3:30, מה שהתברר כהחלטה מעולה! גם לא היינו צריכים לשלם על חנייה (החל משעה מסויימת ביום החנייה במתחם בחינם), גם היה נעים יותר בערב, וגם הפארק לא היה עמוס כלל. הילדים נהנו מלעלות 10 פעמים על כל מתקן. היינו עד הסגירה ב-11 בלילה, והיה שווה ביותר.  הפארק מומלץ לילדים קטנים יותר (עד גיל 12), והיה בהחלט אחד החוויות השוות יותר של הטיול.


כמובן לא לפספס בפארק הסרטים את המופע של רמבו - מופע של 45 דק', מושקע, מומלץ לראות את המופע בערב כשיחסית נעים. 

פארק גארדלנד

קנינו כרטיסים בארץ דרך ממסי (31 אירו לכרטיס). חשבנו לנסות את מזלנו כמו בפארק הסרטים, ושיהיו פחות אנשים, אך הפארק היה די מפוצץ עד לסגירה ב 11. תורים של 30-50 דק' למתקן, די מעייפים בשמש הקופחת. הפארק פחות מושקע מפארקים בינלאומיים אחרים, כדוגמת פארק אירופה. סה"כ מתקנים חביבים, אך לבאים באוגוסט, שווה לשקול אם להגיע לכאן.

  קולינריה

האוכל האיטלקי משובח: פסטות, פיצות, בשרים - הכל טעים, טרי ועשיר בטעמים. כמובן חובה כוס יין בכל ארוחה! מסעדה אחת שבלטה באיזור האגם, היא מסעדת Osteria Metti. המסעדה ממוקמת בקומה השנייה של מבנה הצופה אל האגם. מומלץ להזמין מקום מראש ולבקש לשבת במרפסת.



ורונה

ביקרנו במרכז העיר. עיר מקסימה עם עבר עשיר. מרכז העיר סגור לכלי רכב, מה שמאפשר שיטוט נעים ברחובות. שווה ביקור. כמובן להחנות בחניון בכניסה למרכז העיר, להמנע מ ZTL. 



ונציה



אנחנו לנו במלון בוטיק Relais Ca' Sabbioni. המלון ממוקם בעיירה סמוכה לונציה. ממש מחוץ למלון תחנת אוטובוס שמגיעה עד לונציה תוך 25 דק'. מלון חביב לשהייה קצרה למבקרים בונציה. את המלון הזמנו דרך אתר Booking.com. מומלץ לישון מחוץ לונציה ולקחת אוטובוס או רכבת לעיר כיוון שההתניידות בונציה לא פשוטה ובכל מקרה לא ניתן להכנס עם רכב. מומלץ לישון בעיר הסמוכה Mestre, לחיפוש מלונות בעיר לחצו כאן.


יצא שביקרנו בונציה דווקא ביום יחסית סגרירי וגשום, כך שהשיטוט היה יחסית נעים ולא בשמש. הצטיידנו מראש במעילי גשם, וטיילנו עד לכיכר סן מרקו, ומשם חזרנו במעבורת לכיכר המרכזית בכניסה. ונציה עיר ציורית, ובהחלט שווה ביקור של מספר שעות. אנחנו חזרנו במעבורת לכיכר המרכזית.  


הפוסט נכתב בשיתוף הבלוג הייטקמן
עשו לייק לעמוד הפייסבוק של הבלוג, ולא תפספסו אף פוסט!