יום חמישי, 25 בינואר 2018

ספרים מומלצי קריאה לחודשי החורף לקטנטנים וילדים


מי הנסיכה במראה? מאת רונית כהן סומך
                                                

"הִבִּיטָה הַמְּכַשֵּׁפָה סְבִיבָהּ, זָקְפָה רֹאשָׁהּ, הִתְקָרְבָה לָעֲרִיסָה, הִבִּיטָה בַּנְּסִיכָה בְּחִיּוּךְ, רָאֲתָה אֶת עֵינֶיהָ הַחֲכָמוֹת וְאֶת חִיּוּכָהּ הָאוֹהֵב וְאָמְרָה: "בָּאתִי לְבָרֵךְ אוֹתָךְ בְּכָל הַטּוֹב שֶׁבָּעוֹלָם, אַךְ כָּעֵת, כְּשֶׁאֲנִי רוֹאָה אֶת הַסּוֹבְבִים אוֹתָךְ, אֲבָרֵךְ אוֹתָךְ בְּמָה שֶׁאַתְּ צְרִיכָה בֶּאֱמֶת כְּדֵי לִשְׁמֹר עַל חָכְמַת לִבֵּךְ. אֲנִי מְבָרֶכֶת אוֹתָךְ שֶׁכָּל יָפְיֵךְ הַחִיצוֹנִי יֵעָלֵם. כְּשֶׁתִּהְיִי הַפָּחוֹת יָפָה בְּכָל הַמַּמְלָכָה, תֵּדְעִי אֶת הַיֹּפִי הָאֲמִתִּי שֶׁבָּךְ". הַמַּלְכָּה, שֶׁיָּשְׁבָה לְצַד הַמֶּלֶךְ, אָחֲזָה אֶת רֹאשָׁהּ בֵּין יָדֶיהָ וּבָכְתָה, וְהַמֶּלֶךְ קָם וְזָעַק: "כָּל הַמַּרְאוֹת בַּמַּמְלָכָה יֻשְׁמְדוּ! מִי שֶׁתִּמָּצֵא אֶצְלוֹ מַרְאָה, יְסֻלַּק מִגְּבוּלוֹת הַמַּמְלָכָה וְלֹא יוּכַל לָשׁוּב אֵלֶיהָ לְעוֹלָם". בְּמֶשֶׁךְ שִׁשָּׁה חֳדָשִׁים בָּדְקוּ אַנְשֵׁי הַמֶּלֶךְ כָּל בַּיִת, בִּקְתָּה וּמַחְסָן כְּדֵי לְוַדֵּא שֶׁכָּל הַמַּרְאוֹת הֻשְׁמְדוּ. הֵם דִּוְּחוּ לַמֶּלֶךְ כִּי הַמַּמְלָכָה רֵיקָה מֵהַמַּרְאוֹת, וְכִי מֵהַיּוֹם וְאֵילָךְ לֹא יֵדַע שוּם אָדָם מָה מַרְאֵהוּ, אֶלָּא מָה יֵשׁ בְּלִבּוֹ. (מתוך הספר)

ספר הילדים "מי הנסיכה במראה?" מאת רונית כהן סומך בהוצאת "ספרי ניב" הוא אגדה הפוכה והמסרים שבה שונים - הם מעצימים ומעבירים ערכים חשובים. זהו ספר מקסים לראשית קריאה. באמצעות סיפור מרתק לומדים הילדים על חשיבותו של היופי הפנימי ועל המשאבים הפנימיים שיש לכל אחד בכל גיל, משאבים שמאפשרים לנסיכה בסיפור לפעול בתושייה, באומץ, להתגבר על חוסר האונים ולמצוא דרכים לצאת מבור עמוק. הם מלמדים על כוחה של נתינה, על אהבה, על האושר הטמון בחיים שיש בהם משמעות, על עזרה לזולת, על חשיבותה של חברות טובה ועל עוד הרבה פנינים קטנות שפזורות לאורך דפי הספר ובשביליו. כל זאת בסיפור קולח שאינו מטיף, אלא מעורר רגש ומחשבה.
הבת שלי בת ה -9 מאוד אוהבת ספרי נסיכות, לפני השינה היא משאירה אור קטן בחדר מתכסה בפוך שלה, ומציצה לתוך הספרים, הספר נפלא ומחנך.
מלמד ראשית כיצד לגלות את היופי הפנימי שלנו כבני אדם.
הבת שלי מאוד הוקסמה ואהבה מאוד את הספר. 
"מי הנסיכה במראה?" ספרה הראשון של רונית כהן סומך הוא אגדה קסומה שמסריה מעודדים את הקוראים הצעירים להתבונן פנימה ולהבין שכל מה שהם זקוקים לו נמצא בתוכם. הספר נולד במהלך לימודי האימון שעברה ומבוסס על סיפור קצר שכתבה בגיל 17 ועשה שימוש בכל המאפיינים המוכרים מסיפורי האגדה: נסיך, נסיכה, מכשפה, "קללה", מלך ומלכה וארמון מפואר, אך באופן שהופך את המסרים השכיחים על פניהם.
"מי הנסיכה במראה?" מאת רונית כהן סומך.  איורים: דניאלה גרף. הוצאת ספרי ניב, 35 עמודים, מנוקד, כריכה קשה. מחיר לצרכן 62 ₪. להשיג בחנויות הספרים  או בחנויות הספרים המקוונות ברשת.

 האבטיח של אדון אלמליח מאת רותי שקד
 
ספר הילדים "האבטיח של אדון אלמליח" מאת רותי שקד, בהוצאת "דני ספרים", מביא את סיפורה של הילדה הילה. היא מבקשת מסבא שלה, ששומר עליה כשהורים אינם, לשמוע סיפור לפני השינה. הוא בוחר לספר לה על סוכת האבטיחים של אדון אלמליח שידועה ברחבי השכונה.

בכל קיץ נוהרים כל ההורים עם ילדיהם לסוכה, כי מכל מוכרי האבטיחים בסביבה, רק אדון אלמליח מחלק לילדים ארטיק חתוך מאבטיח במתנה.

הבן שלי בן ה 5 מתפקע מצחוק שהקראתי לו את הספר, להסביר מדוע? מצחיק אותו הקטע בספר שהסבא דוחף את האבטיח למקרר, אצל אופק שלי מדובר באבטוח!
גם הילה מגיעה לסוכה עם סבא שלה ומקבלת ארטיק מאבטיח מאדון אלמליח. ואז הם חוזרים הביתה עם אבטיח ענקי שסבא קנה, וכשסבא מכניס אותו למקרר, מתחילות הצרות.
"האבטיח של אדון אלמליח" הוא ספרה החמישי של רותי שקד בהוצאת דני ספרים. קדמו לו הספרים "סבא ואני", "מסיבת ההפתעות", "פיצי קפיצי" ו"גורים של אף אחד".
"האבטיח של אדון אלמליח" מאת רותי שקד, איורים: טלי עמית, הוצאת "דני ספרים", 24 עמודים. כריכה קשיחה, מחיר לצרכן 64 ₪. מנוקד. להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il                       


מהדורה מחודשת לספר הילדים "פגישה על ענן" מאת דבורה עומר, בהוצאת "יוסף שרברק" ו"דני ספרים". הספר הוא אוסף של 11 סיפורים מקסימים לילדים, בהם לוכדת דבורה עומר את עולמם היומיומי של הילדים וחוצבת ממנו אבני חן בדמות סיפורים יפהפיים.

הסיפור הנותן לקובץ את שמו, "פגישה על ענן", מספר על אבא שיוצא למלחמה ועל ילדתו הקטנה נותרת מאחור. היא מתגעגעת אליו מאוד. ואז מגיע מכתב מאבא ובו רעיון מופלא: אם תצאי לשמים ותבחרי לך ענן יפה, נוכל לקבוע עליו פגישה. סיפורים נוספים בקובץ: הרביעייה, תודה לחצב, חומט ושמו יורם, ביקור בעיר הגדולה, איך הייתי ציפור, מלכת היער, מסע לארץ החלומות, הקן על עץ התות, ילדה עם גשם בעיניים, טרזנוני, אמא קני לי!
את הספר פגישה על ענן.
אנחנו מכירים מגן חובה, אופק שלי מאוד אוהב שאני מכירה לו פרק שלם בכל ערב.
הסיפור מקסים, החברות של חברי הקיבוץ קוסמת, וגורמת לנו המבוגרים להתגעגע לפעם, לחברות של פעם, לזכרונות העבר.
ספר מומלץ ונעים לקריאה לפני השינה מתאים מאוד לגילאי חובה + כיתה א'.

דבורה עומר (2013-1932) היא סופרת אהובה שדורות של ילדים ובני נוער גדלו על סיפוריה. עם השנים הפכו רבים מספריה לקלאסיקות, והם נמצאים על מדפיהם ובלבבותיהם של רבים מאתנו. דבורה עומר היא כלת פרס ישראל, פרס אקו"ם על מפעל חיים, פרס ראש הממשלה לסופרים עבריים, פרס זאב לספרות ילדים, עיטור הכבוד ע"ש אנדרסן, מדליית קורצ'אק ופרסים רבים נוספים.
"פגישה על ענן" מאת דבורה עומר, איורים: בינה גבירץ, הוצאות "שרברק" ו"דני ספרים", 48 עמודים. כריכה קשיחה, מחיר לצרכן 78 ₪. מנוקד. להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il

"תינוקות של חיות" מאת אמילי בון, בהוצאת דני ספרים, הוא ספר בסדרת ראשית מידע לקטנטנים.

איך נראים התינוקות של בעלי החיים השונים כשהם נולדים? האם הם מסוגלים ללכת או לעוף? בואו להכיר את תינוקות החיות בספר מקסים זה, המכיל איורים יפהפיים וטקסט פשוט ומאיר  עיניים.

סדרת "ראשית מידע לקטנטנים" פותחת חלון אל העולם המרתק סביבנו בפני כל הילדים הסקרנים, שזה עתה החלו לשאול שאלות על הסובב אותם. הנאה מושלמת להורים ולילדים גם יחד.

ספרים נוספים בסדרה: פרחים, חוף הים, דינוזאורים, עונות השנה, יצורי היער.

"תינוקות של חיות" מאת אמילי בון, איורים: לוסי ריולנד, מאנגלית: חגי ברקת, הוצאת "דני ספרים", 32 עמודים. כריכה קשיחה, מחיר לצרכן 68 ₪. מנוקד. להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il    

 
"עונות השנה" מאת אמילי בון, בהוצאת דני ספרים, הוא ספר בסדרת ראשית מידע לקטנטנים.
מה מאפיין את עונות השנה השונות? אילו צמחים ובעלי חיים אפשר לראות בכל עונה? בואו להכיר את עונות השנה בספר מקסים זה, המכיל איורים יפהפיים וטקסט פשוט וקל לקריאה.

סדרת "ראשית מידע לקטנטנים" פותחת חלון אל העולם המרתק סביבנו בפני כל הילדים הסקרנים, שזה עתה החלו לשאול שאלות על הסובב אותם. הנאה מושלמת להורים ולילדים גם יחד.
ספרים נוספים בסדרה: פרחים, חוף הים, דינוזאורים, תינוקות של חיות, יצורי היער.
העברתי לחברה את הסיפרונים, הבת שלה נהנת מאוד היא בראשית הקריאה נושקת לגיל שנתיים, מדפדפת בספר, מתעניינת בציורים ובאיורים של החיות ועונות השנה.


"עונות השנה" מאת אמילי בון, איורים: מאריבל לצ'וגה, מאנגלית: חגי ברקת, הוצאת "דני ספרים", 32 עמודים. כריכה קשיחה, מחיר לצרכן 68 ₪. מנוקד. להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il    

עשו לייק לעמוד הפייסבוק של הבלוג, ולא תפספסו אף פוסט!