יום שישי, 12 בינואר 2018

חגיגות ט"ו בשבט בבית הדבש והדבורה: דבש, שתילים והצוף שביניהם שבת 27/1 בין השעות 10:00-15:00, קיבוץ יד מרדכי

חגיגות ט"ו בשבט בבית הדבש והדבורה:
דבש, שתילים והצוף שביניהם

שבת 27/1
בין השעות 10:00-15:00, קיבוץ יד מרדכי

לקראת חג האילנות, קיבוץ יד מרדכי מזמין את המבקרים ליהנות  מחגיגות ט"ו בשבט ייחודיות: לטעום דבש, ללמוד את עבודת הדבוראי, להכיר את עולמן של הדבורים.
השנה במטרה לשמר את אוכלוסיית הדבורים בארץ, תיירות יד מרדכי בשיתוף קק"ל ומועצת הדבש תחלק שתיל צופני מתנה לכל משפחה שתוכל לנטוע אותו בביתם. במסגרת  החגיגות יוכלו המבקרים ליהנות מסיור חוויתי בטרקטור ועגלה בין ענפי המשק, ביקור בבית האוסף "קיבוץ של פעם" וגם ביקור באתר שחזור הקרב.


השנה, קיבוץ יד מרדכי בשיתוף קק"ל חוגג את ט"ו בשבט בסימן הצלת אוכלוסיית הדבורים בארץ. במסגרת פעילויות החג, תופעל במקום עמדת קק"ל אשר תחלק לכל משפחה שתיל צופני (שמפיק צוף) במתנה. פעילות זה היא חלק מהמאמץ המשותף לחיזוק אוכלוסיית הדבורים בארץ. צמחים צופנים הינם  צמחים עתירי צוף, המספקים מזון לדבורים ועשויים לתת מענה להיעלמותן המסתורית ברחבי העולם.

התכנית כוללת ביקור בבית הדבש והדבורה שם ניתן לצפות בפתיחת כוורת אמתית ולטעום דבש טרי-טרי. דבוראי מנוסה יפתח לפני המבקרים כוורת וידגים כיצד פועלת הכוורת מבפנים. בנוסף הילדים יכינו נרות מדונג אמיתי וכמובן יקנחו בדבש.
 ביקור בבית האוסף "קיבוץ של פעם", לחוויה קיבוצית אמתית אשר מספק הצצה נדירה לחיי הקיבוץ הנוסטלגי. שם יתקיים סיור מודרך והסבר על הפריטים. בין הפרטים המוצגים: חדר הילדים וספר המטפלת, פריטי חדר האוכל הקיבוצי, כלי העבודה, גן החול ועוד. הביקור בבית קיבוץ של פעם המספר את סיפורו של הקיבוץ והחלוצים הראשונים מאפשר חגיגה של נוסטלגיה והתרפקות על העבר. ולקינוח נסיעה בטרקטור ועגלה ברחבי הקיבוץ, הרפת, בית האריזה ועוד.
לסיום, מוזמנים המבקרים לספוג קצת היסטוריה באתר שחזור הקרב ששופץ לאחרונה באמצעות המועצה לשימור אתרי מורשת וללמוד על סיפור הגבורה של חברי הקיבוץ שלחמו בצבא המצרי בתש"ח. באתר יוכלו הילדים להתחפר בעמדות ההגנה, לטפס על טנקים אמיתים, לשבת בתוך משוריין, לצפות בכלי נשק אותנטיים מהתקופה, להתגנב בתעלות הקשר ועוד.

הפעילות מתאימה לכל המשפחה ומתקיימת בכל מזג אוויר.
מומלץ מגיל 3 משך התכנית  - כ- 3 שעות.
כרטיס משולב לכל האתרים והפעילויות- 55 ₪  לילד מגיל שנתיים, 50 ₪ למבוגר.
כרטיסים מוזלים באתרי המועדונים השונים
לפרטים נוספים פייסבוק - תיירות יד מרדכי

לפרטים, תיירות יד מרדכי: 08-6720559 | 052-3923104 |
עשו לייק לעמוד הפייסבוק של הבלוג, ולא תפספסו אף פוסט!