יום שלישי, 10 בדצמבר 2019

יאנג ליפינג חוזרת לישראל עם פולחן האביב

יאנג ליפינג
חוזרת לישראל עם
פולחן האביב
הפקת להקת המחול המודרני פיקוק
במסגרת סדרת המחול בבית האופרה
4 הופעות החל מתאריך 5/2/2020



לפני שנתיים גילה הקהל הישראלי את יצירתה של הכוריאוגרפית והיוצרת הסינית יאנג לִיפִּינג. יצירתה "תחת מצור" עוררה עניין רב, זכתה לביקורות נלהבות ואלפי צופים יצאו נפעמים מהמופע.

עכשיו חוזרת אלינו יאנג ליפינג עם יצירה חדשה. גרסתה המיוחדת ל"פולחן האביב".
ביצירה זו שבכורתה התקיימה בשנחאי בשנת 2018 מציעה ליפינג גרסה משלה לאחת מהיצירות המוכרות והאהובות שנכתבו למחול במאה העשרים, "פולחן האביב", למוסיקה של איגור סטרווינסקי.





יצירתה זו של ליפינג מושפעת מסמלים טיבטיים וסיניים של טבע ואמונה במחזוריות החיים והמוות, ומהאמונה הבלתי נמנעת בלידה מחדש.

על במה מרשימה ועוצרת נשימה שעצב טים ייפ (המעצב זוכה האוסקר על הסרט "נמר דרקון") מקבלות את הקהל רקדניות הלהקה בבגדים צבעוניים בטקס מדיטציה, נזיר טיבטי מסדר על הבמה מילים סיניות מובלטות בזהב, חמש מילים החוזרות על עצמן ומשמעותן מיסטית.
החיבור בין המוסיקה של סטרווינסקי למוסיקה הטיבטית יוצר שילוב מופלא כשהצלילים הכל כך מוכרים של "פולחן האביב" מתערבבים עם המוסיקה המיוחדת, לעיתים מדיטטיבית לעיתים סוערת ותמיד לוכדת את האוזן.



 לאורך כל המופע הנזיר הטיבטי, כבטקס פולחני, ממשיך להרכיב ולפרק את המילים המוזהבות,  מגדיר את הנושא המרכזי של היצירה התחדשות ולידה מחדש.

יצירתה של יאנג ליפינג פותחת צוהר לתרבות הסינית/טיבטית ומערבת אלמנטים מערביים למופע מלא תשוקה, ארוטיקה ויופי נדיר.



מאז הצגת הבכורה בשנחאי, הוצג "פולחן האביב" ברחבי העולם, בלונדון, בפסטיבל אדינבורו, במוסקבה, באוסטרליה, ובכל רחבי סין וזכה לביקורות מצוינות:

"עוצר נשימה, יפה, נוגע ללב וחדשני, היצירה מערבת בצורה מבריקה בין היצירה הרוסית המודרנית לבין התרבות הטיבטית והמחול ממחוז יונן"
⭐⭐⭐⭐⭐
קתרין סדג'וויק The Upcoming

"הדימויים והעיצוב של טים ייפ יפים התאורה של פביארה פיקולי עוצרת נשימה, זו גרסה רדיקלית של פולחן האביב, תערובת של מחול מודרני עם פולחן דתי, תערובת של תרבות סינית וטיבטית"
רוברט טניץ' Mature times

"ההפקה של יאנג ליפינג מעלה את היצירה לעולמות אחרים, לסגנון חדש, ההפקה כולה רוטטת מאנרגיה מן הרגע שאתה נכנס לאולם ומביט לבמה ועד התמונה האחרונה"
⭐⭐⭐⭐
לוסי אש Plays To See

"יצירת תיאטרון מלהיבה, במיוחד מן ההיבט החזותי, בכל תמונה נחשף מופע חדש ועמוק, ומביא איתו מראות מלאי אנרגיה שמעורר מחשבה על היצירה המוכרת"
שרה וייל Dance Tabs

"הדימויים המופלאים של טקסים מעולמות רחוקים כישפו את הקהל לאורך כל המופע"
אבי דייוויס thespyinthestalls.com





יאנג ליפינג בימוי וכוריאוגרפיה
היוצרת והרקדנית שייכת לבני המיעוט האתני באי ומגיעה מן העיר דאלי שבמחוז יונן. היא רקדנית מן השורה הראשונה ומכהנת גם כסגנית נשיא איגוד הרקדנים הסיניים.
מילדות אהבה ליפינג לרקוד אך מעולם לא הוכשרה באופן מקצועי. עם כישרונה הטבעי המדהים היא הפכה לאחת הרקדניות המיוחדות והמעוטרות בסין. ליפינג הצטרפה ללהקת רקדנים שנדדה בחרי סין והגיע למקומות המרוחקים והמבודדות ביותר כדי שלמר את המסורת ואת התרבות הסינית על כל גווניה. בשנת 1986 החל לעבוד על ריקוד הסולו שלו  יצירתה המקורית "רוחו של הטווס", יצירה אלגנטית וחלומית, ליפינג השקיעה מכספה ונאלצה ללוות כספים כדי לצור את הבגד המיוחד ליצירה. להפקת: "רוחו של הטווס", השקיעה שוב מכספה שלה, ואחריו יצרה מבחר גדול של עבודות. "אור הירח", "שני עצים", "אהבתו של הטווס" ועוד רבות אחרות.
יצירותיה של ליפינג הוכתרו בפרסים רבים בהם פרס הזהב למחול סיני קלאסי במאה העשרים הפרסים הבולטים במכון המחול באוסקה. ליפינג זכתה בפרסים הבאים: הריקוד הלירי הטוב ביותר, הרקדנית הטובה ביותר, הכוריאוגרפיה הטבה ביותר, עיצוב התלבושות הטוב ביותר, וההופעה הטובה ביותר פרס שהוענק לה  בטקס פרסי הלוטוס הרביעי. כאמנית רב תחומית היא כתבה, ביימה והופיעה בסרט "ציפור השמש” שזכה בפרס הגדול של חבר השופטים בפסטיבל הקולנוע של מונטריאול. יאנג ליפינג הופיעה לבדה ועם הלהקות השונות שלה מעל ל- 4000 פעמים בסין וברחבי העולם.



טים ייפ – מעצב חזותי
אמן רב פעלים העובד בתחומים שונים של עיצוב תלבושות, עיצוב אמנותי, עיצוב תפאורה לסרטים ואמנות בת זמננו. הוא זכה באוסקר ובפרס הבאפטה על עיצוב התלבושות לסרטו של אנג לי "נמר / דרקון". בשנת 2001 שיתף פעולה עם היוצר הבריטי אקרם קאן, ביצירתו "דש" שזכתה בפרס האולייביה ליצירת המחול הטובה ביותר. ייפ אחראי גם לעיצוב בהפקת "תחת מצור" שזכה לשבחים רבים.



פולחן האביב
תיאטרון המחול פיקוק ביצירתה של יאנג ליפינג

ניהול אמנותי וכוריאוגרפיה: יאנג ליפינג
עיצוב תפאורה ותלבושות: טים ייפ
מוסיקה: איגור סטרווינסקי, שוטיין הי
דרמטורגיה: גלו ליאנג
עיצוב תאורה: פאביאנה פיקולי
עיצוב הקרנות: טוביאס גרמלר
הפקה: נתן וונג, ג'ין יאנק
מפיק אמנותי: פארוק צ'אדורי


מועדי ההופעות בבית האופרה על שם שלמה להט צ'יץ' תל אביב-יפו:

יום רביעי 5/2/2020 בשעה 20:00
יום חמישי 6/2/2020 בשעה 20:00
יום שישי 7/2/2020 בשעה 13:00
מוצאי שבת 8/2/2020 בשעה 21:00

מחירי כרטיסים 190-370 ₪  

להזמנות כנסו לאתר האופרה הישראלית.



לצפייה בטריילר:

היוצרת יאנג ליפינג מספרת על המופע:

הפקה בישראל בימות גלובל

עשו לייק לעמוד הפייסבוק של הבלוג, ולא תפספסו אף פוסט!