יום ראשון, 3 ביוני 2018

לא רק שווארמה: נמסטה במטבח: בשר ההודו ממציא את עצמו מחדש עם מתכונים שכיף להכין ועוד יותר כיף לאכול ויש בונוס: זה בריא ומזין!


לא רק שווארמה:
נמסטה במטבח: בשר ההודו ממציא את עצמו מחדש עם מתכונים שכיף להכין ועוד יותר כיף לאכול
ויש בונוס: זה בריא ומזין!
עולמה של רויטל

כנאפה בשר הודו, לחמניות באו מאודות במלית בשר הודו טחון, המבורגרים עסיסיים, על שיפוד, בכריך, בסיר או על מחבת: ההודו כובש את המטבחים בישראל ואתם לא תאמינו כמה שזה #טעיםמאודו וכל כך פשוט להכנה. הוא קל לטיפול, נח לבישול וערכיו התזונתיים אף משתפרים במהלך הבישול בשל שינויים במבנה החלבון, אז אל תתפלאו אם ההודו עומד להיות הכוכב הגדול של מנות הקיץ.  
עלייתו של בשר ההודו לא מגיעה יש מאין. כשבכל העולם שמים דגש גדול יותר על בריאות ותזונה, הוא הדבר האמתי: רזה יותר, מכיל חלבון, חומצות אמינו וכמות גדולה של b12 וברזל. בעזרת הכנה קלה יכול לשמש ההודו למגוון מנות כמו קציצות, סטייק, מילוי לכריך, פסטרמה, שיפודים, שווארמה ביתית ועוד, וטעמיו העדינים מאפשרים לו לחבור לטעמים רבים ומגוונים לפי הטעם שלכם.
נעים מאודו.

אנחנו מאוד אוהבים להכין נתח שוארמה נקבה חתוך לקוביות עבות מטוגן ומוקפץ עם תבלינים.
שמחתי השבוע להתארח בסדנת בישול של בשר הודו.
הופתעתי כמה חלקים של הודושאני כלל לא מכירה ושמחתי לשמוע שהיום יותר קל ופשוט להשיג ברשתות השיווק את בשר ההודו.
חשוב לציין שבשר הודו עתיר בברזל וחלבון והוא ממש טעים:))))
בהמשך אשתף אתכם במספר מתכונים של הודו! קל להכנה וטעים להפליא, מ- בשר הודו ניתן להגיש ולהכין מנות נפלאות איתם חובה לארח סביב שולחן ערוך.
עולמה של רויטל 

עולמה של רויטל
עולמה של רויטל 
מצרפת לכם את המתכונים שאני ממש נהנתי להכין בסדנה.
בראש שיפודי יקיטורי עם רוטב חמאת בוטנים וקארי ירוק נדיר!
טעם מדהים, טעם אסייתי קליל שהאורחים שלכם לא יפסיקו לנשנש אז תכינו וספרו לי איך יצא!










מתכון נוסף שיצא פשוט מדהים, מנה מפנקת ומיוחדת במינה כנאפה מלוח עם בשר הודו טחון בצל מטוגן ותבלינים וחצילים אפוים בתנור.
עולמה של רויטל תחילת הכנה
מנה שתתחסל לכם בדקות ספורות תכינו מראש מחבת נוספת.

הוספת בשר טחון מעל שיערות הקדאיף עולמה של רויטל

הידוק חצילים מעל בשר הודו טחון עולמה של רויטל

תוספת שיערות קדאיף זילוף של שמן זית ולתנור עולמה של רויטל

אחרי אפייה בתנור !!!!!!!!! אני ישאיר לכם לדמיין איך נראה מבפנים:) עולמה של רויטל

מתכון אחרון חביב: סלט ירוק גדוש בירקות ועלים ירוקים, מעל כל הטוב הזה פרוסות דקיקות של הודו במרינדה ביתית, וזילוף של רוטב איולי בזיליקום.







ככלל, בשר הודו הוא בשר רזה יותר. אחוזי השומן בתרנגול הודו עומדים בממוצע על בין 3-5 אחוזים, בשעה שבעוף 6-8 אחוזים ובבקר – 5-30 אחוזים, תלוי כמובן בנתח.
בנוסף בדומה לסוגי בשר אחרים הודו מכיל חלבון בעל ערך ביולוגי גבוה מאוד. כלומר הוא מכיל את כל חומצות האמינו להן גוף האדם זקוק לבניה ולתחזוקה.
בשר הודו מספק גם צריכה גבוה של ויטמינים ומינרלים. 100 ג' בשר הודו מכילים:
·        כמחצית התצרוכת היומית המומלצת של וויטמין B12  (כ-0.3-1.6 מיקרוגרם כאשר ההמלצות לצריכה יומית למבוגרים 2.4-2.6 מיקרוגרם) הנחוץ ליצירת הדם, לתפקוד תקין של מערכת העצבים, לבנייה תקינה של העצם ומניע אוסטאופורוזיס.

·         ברזל - כ-1.4 מיליגרם כאשר ההמלצות לצריכה יומית  של מבוגרים היא 8 מ"ג ביום  (יש לשים לב כי ההמלצה לאישה בגילאי הפוריות עומדת על  18 מ"ג ביום). בנוסף, מחקרים מראים כי ברזל  מן החי נספג טוב יותר מברזל מן הצומח.

·        מרכיב נוסף חשוב מאוד שיש בהודו בכמות גדולה הוא הסלניום. 29-38 מיקרוגרם ב-100 גר", לעומת  20-24 מיקרוגרם בעוף ו-30-35 מיקרוגרם בבקר, כאשר הצריכה המומלצת למבוגר הנה 55 מיקרוגרם ביום. לסלניום תפקיד חשוב לגוף האדם, הוא נחוץ בהגנה על DNA, משמש כאנטי- אוקסידנטמסיוע במניע מחלות סרטן, במניעת מחלות לב וכלי דם, בשמירה על פעילות תקינה של בלוטת התריס והמוח.
*חשוב לציין שהערכים התזונתיים של מזונות, מהחי ומהצומח, אינם אבסולוטיים אלא תלויים בגורמים רבים, כולל גיאוגרפיים. הנתונים נלקחו מטבלאות מזון אמריקאיות, שהן מפורטות ומבוססות.
מולי לויט, מנכ"ל מועצת הלול: "לאור תהליכים העולמיים המקדמים צריכת בשר רזה,  מועצת הלול  ממשיכה להוביל מהלך לקידום צריכת בשר הודו. הישראלים מכירים את ההודו בעיקר באמצעות דוכני השווארמה – מאכל אהוב ואהוד מחוץ לבית, אך אנו שמנו לנו למטרה להגביר את הצריכה הביתית תוך שאנו נותנים מענה  למגוון נושאים: הקולינרי, הבריאותי והכלכלי, שכן מחירו של ההודו נמוך ממחיר הבשרים האדומים ונוח לכל משק בית. כך שאם מוסיפים לזה את מגוון השימושים והטעמים הקולינריים שמאפשר השימוש בבשר ההודו ואת הערכים  הבריאותיים  - אנחנו יוצרים משוואה מנצחת עבור משק הבית הישראלי"
אודות המועצה לענף הלול

המועצה לענף הלול מייצגת את מכלול הגורמים הקשורים בשלוחות הלול, תחום המגלגל למעלה מ-5 מיליארד ש"ח – לרבות ענף בשר ההודו, המייצר כ-90 אלף טון בשר בשנה, ענף ההטלה (ביצי מאכל) בו עוסקים כ- 3,000 מגדלים המשווקים כ-2 מיליארד ביצים וענף הפטם, המייצר כחצי מיליון טון בשר פטם בשנה. למועצה לענף הלול ממשק מתמיד אל מול המגדלים, המשווקים, הצרכנים, ומשרדי הממשלה.
עשו לייק לעמוד הפייסבוק של הבלוג, ולא תפספסו אף פוסט!