יום שני, 19 במרץ 2018

מקבץ ספרי הילדים המומלצים לחודשי אביב 2018


"באושר ועושר כאילו – מלכת היופי"
מאת שרה מלינובסקי
ספר שביעי בסדרה המצליחה
שלום, קוראים לי אֶבִּי. פעם החיים שלי היו נורמליים, ואז המראה במרתף בלעה אותי ואת אחי ג'ונה...

"מלכת היופי" מאת שרה מלינובסקי בהוצאת דני ספרים, הוא הספר השביעי בסדרה המצליחה לראשית קריאה, "באושר ועושר כאילו", בו נכנסת הגיבורה בכל פעם לאגדה אחרת. הפעם היא נכנסת עם אחיה היישר לתוך האגדה על "היפה והחיה".   הידד! או שאולי לא.

כשג'ונה קוטף ורד מהגינה של מר חיה כמתנת יום הולדת לאמא שלו ושל אבי אחותו, הוא הורס את הסיפור. מר חיה לוקח את ג'ונה בשבי במקום את בל היפה! אבל אם מר חיה לא יפגוש את בל ויתאהב בה, הכישוף שלו לעולם לא יוסר וג'ונה יהיה כלוא בטירה לעולמים. אז מה שאבי צריכה לעשות זה למצוא את בל, להתמודד עם שדון מרושע בשם מקס, להחזיר לג'ונה את הזיכרון שלו ולשחק בתפקיד שדכנית. אם אבי לא תצליח לתקן הכול בזמן, העניינים עלולים לצאת משליטה.

"אֶבִּי היא גיבורה מגניבה שמצליחה להכניס הרבה פלפל לתוך סיפורי האגדות המכרים לנו. טונות של כיף מחכים לכם בספר הזה!" מג קאבוט, הסופרת האהובה שכתבה את "יומני הנסיכה" ו"ספר החוקים של אלי פינקל".

כל ספר בסדרה עוסק בגיבורה שונה מעולם האגדות. הספרים בסדרה: ראי ראי שעל הקיר, הלוקח את הקוראים היישר לתוך הרפתקה מופלאה עם שלגיה ושבעת הגמדים - נבחר למצעד הספרים לכיתות א-ג לשנת 2014הקסם פג בחצות, הלוקח את הקוראים היישר לתוך האגדה של סינדרלה. נבחר למצעד הספרים לכיתות א-ג לשנת 2015. לשחות או לא לשחות הלוקח את הקוראים הפעם היישר לתוך אגדת בת הים הקטנה בנחיתה רטובה מתמיד. חלומות מתוקים הלוקח את הקוראים היישר לתוך האגדה של היפהפייה הנרדמת. שערה בכוס מים הלוקח את הקוראים לתוך האגדה של רפונזל. לשבור את הקרח הלוקח את הקוראים לתוך האגדה של מלכת השלג.


"באושר ועושר כאילו – מלכת היופי" מאת שרה מלינובסקי. מאנגלית: חגי ברקת, הוצאת "דני ספרים", 182 עמודים, כריכה קשה, מנוקד. מחיר לצרכן 78 ש"ח, להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il          



היא קוראת את הסדרה בשקיקה ותמיד מצפה לעוד ספר שיצא מהסדרה.
ספרים שמתאימים במיוחד לבנות נסיכות שאוהבות את עולם האגדות.
"באושר ועושר כאילו – מלכת היופי" מאת שרה מלינובסקי. מאנגלית: חגי ברקת, הוצאת "דני ספרים", 182 עמודים, כריכה קשה, מנוקד. מחיר לצרכן 78 ש"ח, להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il          

 ממלכת חדי-הקרן מאת זאנה דיוידסון
ספר שלישי: תיבת הרוחות

"ממלכת חדי-הקרן" מאת זאנה דיוידסון, בהוצאת "דני ספרים" היא סדרה חדשה ומקסימה עבור ילדים, העושים את צעדיהם הראשונים בקריאה ללא עזרה. הספר כתוב בשפה פשוטה ובהירה, המתאימה במיוחד לגילאי ראשית קריאה. "תיבת הרוחות" הוא הספר השלישי בסדרה.
סדרה מצויינת לראשית קריאה, מתאימה מאוד לבנות מכיתה א' ומעלה.
הכרך מנוקד והכתב קריא וגדול.
עוד ספר שהבת שלי מאוד נהנת לקרוא במיוחד לפני שעת השינה.
מי לא אוהב חדי קרן? אצל בנות אין כזה דבר בלקסיקון מומלץ בחום...
זואי שוב מגיעה לממלכת חדי-הקרן הקסומה, שם היא פוגשת את חברתה אסטרה והן יוצאות למצוא תיבה מיוחדת שהשאיר להן במתנה מלך חדי-הקרן. אך מסתבר שזו בעצם מזימה נוספת של שאדו, הפוני המרושע, המתכנן להשתלט על האי. וכך פותחות זואי ואסטרה בטעות את תיבת הרוחות האיומה, ומשחררות ממנה סערה עזה המאיימת להרוס את אי חדי-הקרן. האם יצליחו החברות הטובות לעצור את מסע ההרס של שאדו בזמן?
"ממלכת חדי-הקרן – תיבת הרוחות" מאת זאנה דיוידסון. איורים: נונו אלכסנדר ויירה. מאנגלית: חגי ברקת. הוצאת "דני ספרים", 118 עמודים. מנוקד. מחיר לצרכן 78 ש"ח. להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il

"בתיה לא אוהבת אמבטיה" מאת עדי ענתבי
           
"בתיה מתחילה לצרוח ולא מפסיקה לבכות, מתחבאת מתחת לשולחן ועושה בעיות. 'אני לא רוצה להתקלח!' היא אומרת זועפת, 'נכנסים לי מים לעיניים, ואני לא אוהבת!'"  (מתוך הספר)



ספר הילדים "בתיה לא אוהבת אמבטיה" מאת עדי ענתבי בהוצאת הספרים "אוריון", מגולל את סיפורה של בתיה, ילדה שלא אוהבת להתקלח. ההורים מנסים לשכנע אותה במילים טובות, אך בתיה אינה משתכנעת בקלות. האם היא תסכים לבסוף להתקלח? הספר מתאר את ההתמודדות של בתיה והוריה עם סירובה להיכנס לאמבטיה ומספקת לילדים ולהורים דרכים להתמודדות בקושי מסוג זה בדרך מעניינת וקסומה. הספר מיועד לגילאי 5-2, הגיל שבו מרד האמבטיה בדרך כלל בא לידי ביטוי.
אצלנו מאוד אוהבים אמבטיה! אבל יש לי חברה שהבת שלה היסטרית לפני כניסה לאמבטיה.
מסרתי לה את הספר, ביקשתי שתקריא לביתה בת ה4. חברתי מסרה כי ביתה כל כך אהבה את האיורים בספר, ואת הסיפור של בתיה.
שכבר באמבטיה שאחרי קריאת הסיפור סיפור האמבטיה היה קל וקליל יותר.

ספרה של עדי בוחר לגעת בנושא שנחשב לבעייתי בגיל המדובר ובא לידי ביטוי גם בגיל מאוחר יותר. היא בחרה לגעת בנושא זה ולפשט מורכבותו באמצעות סיפורה של ילדה שאינה אוהבת להתקלח כשהיא מודעת לכך שעם כל עמוד על הילדה "להשתכנע" וללמוד לאהוב את שלא אהבה. כי רק כך תוכל בתיה לזכות בריח פרחים כשאר הילדים הנקיים.

בספר מוצגת העדנה שמפגינה גיבורת הסיפור כלפי בובותיה בדיוק כפי שמפגינה אימה כלפיה. הכול נעשה בזהירות ובנועם, וכך מועברים לילד ערכים ומסרים נוספים – מהם: כבוד האדם, הרגלי נימוס וניקיון בריאים ובעיקר מהות ההבדל הלא קטן כלל בין רגשות כמו כעס לבין חיוך של קבלה.  

לאורך כל הספר מתכתב הטקסט עם האיורים המקוריים והססגוניים של צבי פדלמן שמאיר בשלל צבעים את הסיפור ומוסיף לייחודיותו. פדלמן הוא ראש המחלקה לתקשורת חזותית במכון אבני. שימש כארט-דירקטור בכיר במשרדי פרסום מובילים, עיצב ואייר למעלה מ- 200 ספרים למבוגרים וילדים.

עדי ענתבי, (31) אם לשנים, הדר בת החמש שהיא ההשראה לספר ולביא בן שנתיים וחצי, תושבת פתח תקוה, אופטומטריסטית במקצועה, עובדת באוניברסיטת בר אילן בקליניקות בבית הספר לאופטומטריה.

על ההשראה לכתיבת הספר מספרת עדי ענתבי: "כשהדר הבכורה שלנו הייתה לקראת גיל שנתיים, יחד עם מרד גיל השנתיים הגיע גם הסירוב להתקלח. היא לא הסכימה להיכנס להתקלח באף צורה ובאף דרך. כל יום בשעת המקלחת היא הייתה מתנגדת להיכנס להתקלח והיה 'אישיו' סביב הנושא. ניסינו לדבר על ליבה ולראות אם הבעיה היא כתוצאה מפחד ממים או מסיבה אחרת. הבאנו משחקים לאמבטיה כדי להנעים את השהות בה, אך ללא הועיל. כל ניסיון שלנו להכניס אותה לאמבטיה לווה בהתנגדויות של ממש וגם כשלבסוף התרצתה ונכנסה לאמבטיה היא צרחה וזה לא היה נעים לא לה ולא לנו, ההורים. חיפשנו ספר אקטואלי ועדכני בנושא ולא מצאנו משהו ששבה את ליבנו. אחרי שכל הניסיונות הטריוויאליים להעביר לה את שעת האמבטיה בנעימים לא צלחו, החלטתי לנסות ולהמציא דמות בשם בתיה שגם היא לא אוהבת להתקלח כמוה, וכך קיוויתי שהדר תזדהה עם בתיה, תושפע לטובה ויותר מהכול תלמד ממנה איך להתגבר על הפחד מלהתקלח. בהתחלה הייתה הדר מאוד סקפטית ולא שיתפה פעולה, אך לא ויתרתי. בפעם השלישית היא כבר ביקשה לשמוע על בתיה תוך כדי הרחצה באמבטיה ולא היה אכפת לה שהיא בעצמה בשיא המקלחת ומייד מסיימת. לאחר מכן, כשהייתי בחופשת לידה של הבן השני לביא, החלטתי לנסות ולהעלות את הדמות של בתיה שלא אוהבת אמבטיה על הכתב כדי שלא יהיה רק מהדמיון. לאחר כמה חודשים אמרתי לעצמי שאולי כדאי להוציא את הספר לאור כדי שמשפחות נוספות שילדיהם יש קושי דומה יוכלו ליהנות קצת יותר משעת הרחצה כזמן איכות של הורה וילד כדי שהיום יסתיים בצורה יותר נעימה".
"הייתי מאוד שמחה שההורים וגם הילדים ייהנו יחד מקריאת סיפורה של בתיה ויספגו את התהליך שאותו היא עוברת, בשעת האמבטיה ואפילו לאחריה. הלוואי ויחד תוך כדי קריאה יגלו הילדים שהם לא היחידים שלא אוהבים להתקלח, שהם אינם לבד במערכה. אני מאמינה שברגע שהם יתאהבו בבתיה ובסיפור שמוצג להם מזווית ראיה של ילד כמותם, הם לאט לאט יעברו גם את אותו התהליך שבתיה עוברת בכוחות עצמה". 
עדי ענתבי מסכמת: "אני מאוד מקווה שהספר יגיע לבתים הנכונים וששעת האמבטיה תיהפך לשעה יותר רגועה ומהנה בהרבה משפחות".
"בתיה לא אוהבת אמבטיה" מאת: עדי ענתבי. איורים נפלאים: צבי פדלמן. הוצאת הספרים "אוריון", עמודים לא ממוספרים. מחיר לצרכן 49 ₪. להשיג בכל חנויות הספרים וכן בחנות ההוצאה בקניון ערי החוף, רחוב סחרוב 19, ראשון לציון ובחנות המקוונת של ההוצאה www.orion-books.co.il

"הכיתה המקפצת" מאת ד"ר עיינה פרידמן
                                           
"הכיתה המקפצת" מאת ד"ר עיינה פרידמן בהוצאת הספרים "אוריון" הוא סיפור המתרחש בחדר הטבע בבית ספר. הסיפור כתוב בשפה מחורזת ומנוקדת, המתאימה לגיל בית ספר יסודי, ובו נפרש בפני הילדים אורח חייהם של בעלי חיים שונים. אנו למדים כיצד הן מסוות עצמן, כיצד הן משתלבות בסביבה, מהם דו-חיים ועוד. חדר הטבע מהווה רקע לסיפור ואפשרות להעמקת הידע על בעלי חיים בטבע, (ביניהם החרקים- בסיפור מופיע גמל שלמה) ואף להבהיר נושאים שונים השייכים לתחום ההישרדות - כגון חוק ההכבדה הקיים בעולם החי, בו דווקא הזכרים בולטים בצבעוניותם  ובמאפיינים נוספים, במטרה לשאת חן בעיני הנקבות, שיבחרו בהם ויעמידו איתם צאצאים.

גיבור סיפורנו הוא צפרדע עליז, שחומק בניתור אל מחוץ למיכל הזכוכית שבכיתה, לתדהמת המורה לטבע ותלמידיה. התלמידים מקפצים בעקבותיו, שמחים ועליזים על התפנית יוצאת הדופן המתרחשת בשיעור. בעקבות קולות הצהלה, נכנסת המנהלת והמורה מסבירה לה מדוע הפך שיעור הטבע, לפעילות אירובית קלילה, בה כל הילדים מקפצים ומחקים את דילוגי הצפרדע הסורר.
ספר מצחיק על צפרדע משעשע, שמשגע כיתה שלמה.
הילדים שלי צחקו ואהבו מאוד את הספר.

בשפה קולחת ובהומור, מצטייר לעיני הקוראים שיעור יוצא דופן המתרחש בחדר הטבע והמורה השומרת על קור רוח, עד להשבתו של הצפרדע אל מיכל הזכוכית. כמה שימחה יכול להכניס בעל-חיים לתוך תהליך לימוד שיגרתי. כמה עליצות ומצב-רוח טוב מביא עימו יצור קטן שכזה.
ד"ר עיינה פרידמן, הינה אמנית רב-תחומית ואוצרת תערוכות אמנות. מרבית התערוכות שאצרה היו בעלות מסרים חברתיים. במקביל לעבודתה כאמנית וכאוצרת תערוכות אמנות, כותבת עיינה ספרי ילדים העוסקים במצבים מורכבים בחייהם של ילדים בארץ ובפרקים מתולדות העם היהודי. "הכיתה המקפצת" הוא ספר הילדים האחד עשרה שכתבה.

"הכיתה המקפצת" מאת ד"ר עיינה פרידמן. איורים: הילה דאבי. הוצאת הספרים "אוריון", עמודים לא ממוספרים, מנוקד. מחיר לצרכן 45 ש"ח. להשיג בכל חנויות הספרים וכן בחנות ההוצאה בקניון ערי החוף, רחוב סחרוב 19, ראשון לציון ובחנות המקוונת של ההוצאה www.orion-books.co.il. בקרו באתר של ד"ר עיינה פרידמן: www.ayanafriedman.co.il


"מה לחשה החסה לסבתא" מאת אסנת גרינברג
           
ספר הילדים "מה לחשה החסה לסבתא" מאת אסנת גרינברג, בהוצאת הספרים "אוריון", עוסק באחד הנושאים החשובים ביותר שנמצאים על סדר היום של הורים  - התזונה של ילדיהם בכלל, ומידת האהדה
שהם מגלים לאכילת ירקות בפרט. ספר זה מעודד את הילדים בהומור ובחן לאכול ירקות בריאים ומבקש לסייע להורים שילדיהם לא מגלים אהדה רבה לאכילת ירקות, לשנות את המצב, זאת על רקע המודעות הגוברת לאכילת מזון בריא וההכרה בנזקים שנושאת צריכת מזון תעשייתי מעובד. 

הספר נפתח בתיאור ארוחה שגרתית שמגישה סבתא לשלושת נכדיה הקטנים כל אימת שהם מבקרים אותה. אך הכותבת מספרת לקוראים הצעירים כי פעם אחר פעם, נזנחים הירקות שסבתא מגישה לילדים והם לעולם אינם טועמים מהם. הסיפור מתמקד בביקור האחרון של הנכדים אצל סבתם. ביקור זה, כך מספרת הכותבת  לקוראים הצעירים, היה שונה.

בספר יש שלושה גיבורים מבין הירקות: החסה, העגבנייה והפלפל. כל אחד מהם מייצג טיפוס שונה, אולם שלושתם רוצים להעניק לילדים את המתנות שלהם – הוויטמינים והמינרלים שיש בהם.
המספרת מאנישה את הירקות בספרה. היא מעניקה להם חיים, תכונות אופי, רצונות וחששות - ממש כפי שיש לכל אחד מאיתנו. הנכדים בסיפור, כמו גם הקוראים הצעירים, יכולים להזדהות עם הרגשות האנושיים של הירקות ולהגיב אליהם.
אנחנו בבית דוגלים באכילה בריאה ונכונה, ילדיי אהבו לעיין בספר וסיכמו כי הספר מספר סיפור חשוב על ויטמינים ומינרלים שכל ילד אוהב ויש לו צורך בהם.
ספר מקסים, צבעוני ואהוב!

הספר הכתוב בעברית יפה וקולחת, מנוקד ומתאים הן לקריאה משותפת של הילדים עם מבוגר והן לקריאה עצמאית של ילדי ראשית הקריאה. את הטקסט הנפלא של הספר מלווים איוריו של ויטלי מינין, המציג באופן צבעוני ומושך את העין את המפגשים בין הסבתא ונכדיה, ואת עולם הירקות. ומעביר לקוראים הצעירים תחושה של הנאה ושמחה לאורך הספר כולו.

אסנת גרינברג, נשואה לעידו גרינברג, אמא לשלושה ילדים וסבתא, בינתיים, ל-שלושה נכדים ששמותיהם: תום, מאיה ושי ("כשמות הגיבורים בספרי").  היא בעלת תואר ראשון בכלכלה ותואר שני במנהל עסקים מהאוניברסיטה העברית בירושלים ועבדה בבנק ישראל בירושלים (הבנק המרכזי) ככלכלנית בכירה ועסקה בין היתר בהשקעת הרזרבות של המדינה במטבע-חוץ.

אסנת עוסקת באומנות ובשיתוף עם חברתה, האמנית הלן שאול-שפילמן, יצרה את : "הלן ואסנת – עבודות על ברזל" (Helen and Asnat – Works on Iron) . "עבודות על ברזל" הן עבודות מינימליסטיות ומודרניות העשויות בטכניקת האסמבלאג' על לוחות גדולים של ברזל תעשייתי. בעבודתן משלבות הלן ואסנת אלמנטים אותנטיים ישנים שמקורם בתרבויות השונות הקיימות במזרח התיכון. באמצעות עבודות אלה הן יוצרות חיבור בין תרבויות האזור השונות ומדגישות את אופיין המשותף, ויוצרות חיבור בין העבר להווה ובין הפשוט והמסורתי למודרני ולמינימליסטי. הן מציגות בעיקר בחו"ל וערכו תערוכות בניו יורק, במערב ארה"ב ובאירופה. ניתן לראות את עבודותיהן ואינפורמציה נוספת עליהן באתר שלהן  www.helen-and-asnat.com ובסטודיו שלהן בנווה אילן שליד ירושלים.

"מה לחשה החסה לסבתא" הוא ספרה השני של אסנת גרינברג והראשון שכתבה לילדים. שמו של ספרה הקודם הוא "סודות של חסד, מסע בין אנשים טובים" (גוונים, 2012). עליו אסנת מספרת: "וויליאם ארתור וורד אמר: "כשאנו מנסים למצוא את הטוב באחרים, אנו מוצאים את הטוב שבנו". מיהם האנשים הטובים? מהם מעשי הנתינה שלהם? מהו עולמם הפנימי? מה הם חושבים על כסף ועל כוח? אילו אנשים הם מעריכים? מהם החלומות שלהם? הספר עוסק בשאלות אלה ונוספות. ספר זה הוא סיפור מסע שערכתי בעולם האלטרואיסטי. זהו פאזל מרתק של ראיונות עם אנשים טובים – דתיים וחילוניים, יהודים ומוסלמים, מבוגרים וצעירים, כאלה שבאו ממקום של מצוקה גדולה שהביאה אותם לשינוי ולצמיחה, ואחרים שספגו את החמלה בבית הוריהם והיא חלק מהמורשת שלהם. כולם אנשי חסד. מקבץ סיפורים זה הוא מסמך מרשים ומעורר השראה, המציג את רוח האדם במיטבו".
"אני יכולה להעיד שזה עבד! מאיה נשבתה באותו ערב בקסמם של הירקות ואכלה אותם עד האחרון שבהם. לאחר שראיתי גם כמה נכדי תום התחבר לירקות המואנשים, חשבתי שיכול להיות רעיון טוב לכתוב ספר ילדים על כך.
"מניסיוני עם נכדיי, ומניסיון חברותיי עם נכדיהן, הספר הזה מעניין את הילדים, מצחיק אותם, ומעודד אותם לאכול ירקות", מסכמת אסנת.
"מה לחשה החסה לסבתא" מאת: אסנת גרינברג. איורים: ויטלי מינין. הוצאת הספרים "אוריון", עמודים לא ממוספרים. מחיר לצרכן 49 ₪. להשיג בכל חנויות הספרים וכן בחנות ההוצאה בקניון ערי החוף, רחוב סחרוב 19, ראשון לציון ובחנות המקוונת של ההוצאה www.orion-books.co.il

"בואו נגיד ש..." מאת איתן סוסנקו
ספר הילדים "בואו נגיד ש..." מאת איתן סוסנקו בהוצאת "ספרי ניב" משתמש בכוח הדמיון. לפעמים נדמה כי הכוח הכי חזק של ילדים הוא כוח הדמיון. הוא מאפשר להם להתקדם מתוך אמונה שהכול אפשרי וגם לעתים לברוח למקומות רחוקים כשהמציאות פחות נוחה להם. סוסנקו, רותם את הכוח הזה בספר כדי לסייע להם להשתמש בו כדי לקדם אותם לעבר מטרות שונות שיציבו לעצמם.

העמוד הראשון של הספר מכניס את הילדים לעולם שלו בעזרת השימוש במשפט (שיחזור על עצמו בהמשך): "בואו נגיד ש...", משפט שכל הורה לילדים צעירים שומע מהם מידי פעם. מחבר הספר לוקח את הילדים יחד איתו למסע בעולם הדמיון, באופן שיאפשר להם באמצעות משחק לבנות מחדש סיטואציות שונות מחיי היום יום שלהם וללמוד מהן את ההתנהלות לעתיד.

לאחר שנכנסנו לעולמו של הספר, אנו מקבלים הצצה למה שעתיד לבוא בעזרת האיורים המלווים את הטקסט. הם מציגים רמזים מטרימים שמאפשרים לקוראים הצעירים לשער את כיוון העלילה עוד לפני ששמעו אותה, וכך להיות שותפים להתקדמותה באופן שייצור אצלם חיבור חזק יותר לטקסט.
את הספר דווקא אהבה הבוגרת שלי בת ה - 9 הספר מפתח דו שיח, ובבית הספר אצל בתי משתמשים הרבה בפתירת בעיות בדו שיח בין תלמידים.
הדרך של דו שיח לפתור קונפליקטים חברתיים ובין אישיים היא דרך נפלאה ואישית.


"בואו נגיד ש.." הוא ספר שמדבר בשפת הילדים ובשפת הבוגרים בשנים שבהן מעוצבת התקשורת ביניהם. משחקי תפקידים מתובלים בהומור, וב"רוח שטות" מומלצים בבית, בכיתה ובגן. ההנאה מובטחת.

הספר מנוקד ומתאים לקריאה משותפת עם ילדי גן ותלמידי בית ספר צעירים. הוא יכול להיות פתח לשיחה על היכולת של הילד לשים את עצמו "'בנעלים של אחרים" ולבחון את התנהגותו מבעד לעיניהם. הספר מלווה באיוריה המקסימים של טלי עמית, מאיירת ומעצבת גרפית בוגרת בצלאל, אשר לה סגנון עבודה ייחודי שמאפשר לזהות את יצירותיה במבט. 

איתן סוסנקו (63), בן קיבוץ חניתה ותושב הרצליה, קופירייטר ויוצר לנשמתו ואיש שיווק ומכירות לפרנסתו, בוגר בית הספר של איגוד חברות הפרסום. רקד בגעתון עם הבין קיבוצית, עם בת שבע 2 ועם האופרה הישראלית. בארה"ב רקד עם להקה מיוחדת בסגנון אפרו-קריבי. בשנות השבעים חבר לקבוצת יוצרים בת"א. בשנים האלה התפתחה האומנות המודרנית בארץ, נפרצו גבולות היצירה החופשית ממסגרת ממסדית: מולטי מדייה, מיצגים קינטיים, פסטיבל תל חי ופסטיבל עכו ועוד. "הייתי חלק מהמהפכה". עסק בהדרכה במתנסים, גני ילדים ובתי ספר בתחומי דרמה יוצרת ותנועה יצירתית.

איתן סוסנקו מספר: "הספר הוא תוצר סדנאות באגף הנוער של מוזיאון ישראל. השם שבחרו מוריי לסדנה נקרא 'דרמה יוצרת'. הצעת הספר היא להיעזר במשחקי תפקידים הן יומיומיים והן דמיוניים ככלי למידה של כישורי חיים. על ידי הרחבת גבולות הדמיון וניסיון לראות את העולם דרך עיניי אדם אחר נפתח יכולת הפנמה, הכלה והבנת  המצב באופן מופשט.

איתן סוסנקו מספר כי בימים אלה הוא עובד על ספרו השני "פיט ופיטונת". "גם הוא נולד  במחוזות ילדותי ואיני זוכר איך הוא הגיע אליי. אשמח אם אמצא מכרים מאז שיזכירו לי את הולדתם של פיט ופיטונת. הספר עוסק בזיהוי הבדידות, יצירת חברויות ובדיקת ערך הזוגיות בעיני הילד. (והמבוגר "היצירתי").


"בואו נגיד ש.." מאת איתן סוסנקו.  איורים: טלי עמית. הוצאת ספרי ניב, עמודים לא ממוספרים, מנוקד, כריכה קשה. מחיר לצרכן 68 ₪. להשיג בחנויות הספרים  או בחנויות הספרים המקוונות ברשת.
עשו לייק לעמוד הפייסבוק של הבלוג, ולא תפספסו אף פוסט!