יום שישי, 29 בינואר 2016

קומיקס חדש - מיקו בל 1 – נער השיקויים מאת ליאת רוטנר וארז צדוק

ספר קומיקס חדש






מיקו בל 1 – נער השיקויים מאת ליאת רוטנר וארז צדוק

"נער השיקויים" מאת ליאת רוטנר וארז צדוק, בהוצאת דני ספרים והוצאת אלומות, הוא ספר ראשון בסדרת פנטזיית הקומיקס הישראלית החדשה "מיקו בל".

לגיבור הסדרה קוראים מיקו בל, ילד בן 11 החיים שלו הם ממש לא דבש. מאז שאמא שלו חלתה, הוא גר לבד עם סבא שלו, איש מוזר ומתבודד, ובביה"ס כל הזמן מציקים לו ולא מבינים אותו. בוקר אחד, מיקו לוקח בטעות לביה"ס את בקבוק המשקה הלא נכון ומהרגע שהוא שותה ממנו חייו משתנים ללא הכר, בעיקר אחרי שהוא מגלה את הסוד שניסו להסתיר ממנו כל השנים: במרתף הבית של הסב מתנהלת חנות שיקויים קסומה ואליה מגיעים כל מיני אנשים ויצורים מופלאים מכל העולם. אבל עכשיו הסבא נעלם ופתאום מיקו מוצא את עצמו בליבה של הרפתקה מסחררת ומפחידה מעבר לכל דמיון.  מי הם כל האנשים המסתוריים האלה שעוקבים אחריו?  האם יכול להיות שהם מנסים לשים את ידם על מרתף השיקויים של הסבא?

ליאת רוטנר היא סופרת רבי מכר לילדים ולנוער בסוגות הפנטזיה, הדרמה וההתבגרות. החלה לפרסם לראשונה בגיל 16, וכיום עומדים מאחוריה 13 ספרים שאחדים מהם הגיעו למעמד ספרי זהב וספרי פלטינה. כמו כן הייתה עורכת עיתון הילדים "אותיות", וכיום מעבירה הרצאות וסדנאות כתיבה בבתי ספר ברחבי הארץ, והן זוכות להצלחה רבה.

קומיקס מצחיק, מאויר נפלא, כל הילדודס שהקומיקס נקלע לדרכם, נהנו לדפדף ולחוות את הקטעים, תוך כדאי קריאה והנאה.

ארז צדוק, יוצר קומיקס, מאייר וקריקטוריסט. בוגר המחלקה לתקשורת חזותית באקדמיה לאמנות "בצלאל". הוציא לאור באופן עצמאי חוברות קומיקס רבות לילדים. במקביל אייר למגוון רחב של לקוחות בתחום האפליקציות, העיתונות והפרסום. זהו ספרו הראשון.

ליאת רוטנר מספרת על ההשראה לסדרה: "גם לי, כמו למיקו גיבור הספר, הייתה בעיה קשה בגילו להתרכז בשיעורים. ואז עוד לא גילו סלחנות ואבחוני הפרעת קשב כמו בימינו, המורים היו קשוחים יותר ונזפו במתקשים. ואני חלמתי שיקרה לי משהו כמו שקרה למיקו, שאמצא באיזה מרתף מקום קסום ומלא דמיון ויכולת מעוף שבו כל מה שארצה לרקוח או להמציא - יתגשם. מיקו, ברגע שהוא מגלה את הסוד של סבו, הופך מסתם עוד ילד שמתקשה בשיעור - לאומן-שיקויים ומומחה קסום וחשוב, שיכול לעשות כמעט הכל. בבת אחת יש לו כוח וידע".

להתמודד מול הפחדים

ליאת רוטנר מוסיפה: "מיקו בל הוא למעשה ילד רגיל. הבעיות שלו רגילות ומוכרות מאוד אצל ילדים בזמננו. אלא שהוא זוכה לפתרון קסום, להזדמנות לעולם אחר, פלאי, שבו הוא הקובע והוא נותן דרור לדמיונו ולמוחו המפותח. מיקו מנהל חיים כפולים: מבחוץ הוא אותו ילד יתום עם בעיות חברתיות ולימודיות, אך כשהוא עובר לעולמה של חנות השיקויים ולובש את החלוק, הוא מומחה השיקויים החשוב והחכם שרבים תלויים בו, יש לו חברים מדהימים (ביניהם חיות מדברות) והוא מנהל את חייו בכוחות עצמו. מיקו לא עושה שימוש בכוח, כפי שמנסים אויביו שרודפים אחריו; הוא משתמש במוחו, באומץ לבו, ביושרו וגם בענווה ובתמימות שלו. בסופו של דבר הוא לומד להעריך את עצמו, לרכוש חברים גם בעולם הרגיל, ובעיקר להתמודד מול פחדיו הגדולים - הפחד מכישלון והפחד מדחייה".
           
על שיתוף הפעולה יחד עם הקומיקסאי והיוצר ארז צדוק מספרת ליאת רוטנר: "את ארז אני מכירה מהשכבה שלי בתיכון. הוא היה הצייר של השכבה ואני הסופרת. אחרי שחלומותינו התגשמו בנפרד, להיות צייר וסופרת, שמרנו על קשר והשתעשענו ברעיון לחבר ביחד קומיקס ביום מן הימים. חיכינו לטיימינג הנכון כי בישראל עוד לא בשלה הקרקע לפנטזיית קומיקס מושקעת אמתית. בעיתוי המושלם נכנסה לסיפור הוצאת "דני ספרים" שאפשרה לנו לעשות "עליה" לז'אנר הספרותי הזה שכבר הפך למצליח ביותר בחו"ל".

ארז צדוק מוסיף: "בראשית דרכי האמנותית כצייר של הכיתה, אהבתי לשחזר באופן מדויק את גיבורי חברת דיסני, וחלמתי שיום אחד אקים להם חברה מתחרה. היום, החלום שלי הוא לא בדיוק להקים חברה מתחרה לדיסני, אלא לעשות קומיקס. כזה שיעניק לקוראים הצעירים את אותה חוויה קסומה שזכיתי להכיר ולחוות בהיותי ילד כשצפיתי בלהיטי דיסני. באמצעות "מיקו בל" אני מאמין שנוכל להגשים את החלום הזה".

ליאת וארז עובדים בימים אלה על הספר השני בסדרת הקומיקס שלהם ולוקחים את מיקו בל להרפתקה קסומה נוספת.

טריילר:

מאחורי הקלעים:


"מיקו בל  – נער השיקויים" מאת ליאת רוטנר וארז צדוק. הוצאת "דני ספרים" והוצאת "אלומות", 126 עמ'. מחיר לצרכן 68 ש"ח. להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il