יום שישי, 17 בנובמבר 2017

מקבץ ספרי הילדים שחייב לקרוא עם הילדים בחורף 2017

"ספר משחק מספרים" מאת פליסיטי ברוקס

"ספר משחק מספרים" מאת פליסיטי ברוקס, בהוצאת דני ספרים, הוא ספר נוסף בסדרת ספרי משחק מקסימים לילדים המוגשים בכריכה ובדפים קשיחים. הוא מכיל המון לשוניות, שבעזרתן ילמדו הילדים לספור בדרך מהנה ומעשירה. בכל כפולה תגלו פעילויות שונות הקשורות למספרים, כמו התאמה, מיון, סידור לפי הסדר, חיבור וחיסור, ספירה רגילה ועוד. הילדים יבקרו בגן החיות, בחוה, ימריאו לכוכבים בחלל, יבקרו בלונה פארק, יחלקו מכתבים לדיירי רחוב הפרחים, ייסעו ויבקרו בתחנות האוטובוס, ילמדו על יותר או פחות.

הילדים ייהנו ממשחקי המספרים, ממשחק הגילוי וההתאמה, וההורים יזכו לבלות עם ילדיהם ולהעניק להם דרך למידה מרתקת.
הבן שלי אופק בן 5 כל כך התלהב מספר משחק מספרים.
הגננת שלו ביקשה השבוע להביא ספר אהוב לגן, אופק הביא את הספר לגן ושיתף את כל חבריו, באיתור המספרים, בביצוע תרגילים בחיבור וחיסור.
ספר צבעוני ומושך את העין מומלץ במיוחד לילדי גן חובה והעתידים לעלות לכיתה א'.

ספרים נוספים בסדרה הם "ספר משחק צבעים" ו"ספר משחק מילים ראשונות" שמלמדים בדרך מהנה את הצבעים השונים ואת אוצר המילים ההתחלתי של הילדים.
"ספר משחק מספרים" מאת פליסיטי ברוקס. איורים: מליסנדה לותרינגר. מאנגלית: חגי ברקת, הוצאת "דני ספרים", 8 כפולות עמודי פעילות. מחיר לצרכן 98 ש"ח, דפים קשיחים. מנוקד.
להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il 


"סיפורי נסיכות לפני השינה"


"סיפורי נסיכות לפני השינה" בהוצאת דני ספרים הוא הספר המושלם לכל מי שאוהב סיפורי אגדה ולכל מי שחולמת להיות נסיכה!
הנסיכה שלי אוהבת ספרי נסיכות, פיות ובכלל נסיכות מהאגדות, היא משתפת אותי כי הספר מקסים, היא נהננת לקרוא את סיפורי הנסיכות לפני השינה, ספר מסקרן, מאויר נפלא, וגורם לכל נסיכה להתאהב!!!
הספר כולל שבעה סיפורים: שלגיה, הנסיכה על הר הזכוכית, חוטב הבמבוק וילדת הירח, הנסיכה והעדשה, רועת האווזים, ברבורי הפרא והיפהפייה הנרדמת. הוא בפורמט גדול ומנוקד, בכריכה קשה, מתאים גם לראשית קריאה, מלווה באיורים יפהפיים.

אנו מזמינים אתכם להיכנס לעולם קסום של סיפורים ומעשיות - עולם שבו אהבת אמת תמיד מנצחת, נסיכים אמיצים רוכבים על סוסים אבירים ונסיכות יפהפיות חיות באושר ועושר עד עצם היום הזה.

"סיפורי נסיכות לפני השינה". מאנגלית: חגי ברקת. הוצאת "דני ספרים", 64 עמודים, פורמט גדול וכריכה קשה, מנוקד. מחיר לצרכן 88 ש"ח. להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il 

"תפוח המשאלות" מאת ליאת קרן

הספר זכה לתו תוכן מטעם מכון אדלר

בספר "תפוח המשאלות" מאת ליאת קרן בהוצאת "קרן מדיה" מגלים הילדים איך אפשר להגשים משאלות מתוך פעולה להגשמתן ולאו דווקא מלשמור אותן בלב. את היכולת המופלאה להגשמת משאלות, שיש לכל אחד ואחת, הם מגלים בזכות סיפורו הקסום של מתן. יום אחד היה לו רעיון מרגש ממש. "זה רעיון שחייב להצליח! זה משהו ממש חשוב!", חשב לעצמו מתן. בניגוד לרעיונות שהיו לו בעבר הפעם הוא לא רק השתעשע במחשבה. הפעם הרעיון הפך למשאלה שהוא רצה מאוד להגשים, אבל איך מגשימים משאלות?
הספר מעודד שיח על משאלות ומימושן ולכן מומלץ לקריאה משותפת עם הורה. בסוף הספר, מיד לאחר שמתן מגיע לתובנה שכדי להגדיל את סיכוייה של המשאלה להתגשם כדאי לשתף אותה (אך לבחור עם מי) מופנית השאלה לקורא: "ומה המשאלה שלך?" ומיד אחריה מצורף יומן אישי, מונחה, להגשמת משאלות המאפשר פעולה מידית בעניין ומזכרת נהדרת המתארת את התהליך להגשמה.
הספר זכה לתו תוכן מטעם מכון אדלר.
מאוד חשוב לתמוך ולדחוף ילד להצלחה בעבודה קשה, הספר לאורכו מלמד את הילדים כמה מורכבת הדרך להצלחה והגשמה עצמית, ספר מאוד מתוחכם, מומלץ בחום.
הספר הפונה לילדי הגן הבוגרים ולתלמידי הכיתות הנמוכות בבתי הספר מעניק לקוראיו שתי חוויות בספר אחד: 
האחת, ספר קריאה אישי ומותאם - בעמוד הראשון של הספר יכול הילד שמקבל אותו במתנה לציין את שמו, דבר שמאפשר לו להתחבר לספר באופן בלתי אמצעי כבר מהעמוד הראשון. הסיפור עצמו מודפס בפונט גדול ומנוקד ובשפה פשוטה וזורמת המרתקת את הקוראים הצעירים, העושים את צעדיהם הראשונים בעולם הקריאה, (אם כי כאמור מומלץ גם לקריאה משותפת עם הורה או מבוגר אחר).
החוויה השנייה נמצאת בחלקו השני של הספר – יומן אישי להגשמת משאלות. היומן מעביר את הילד מחוויית הקריאה לחוויית הפעולה ומנחה אותו לביצוע פעולות מקדמות והגשמה.
הספר מאפשר לילד ללמוד איך לתרגם מחשבות למעשים כשהוא מתמקד בנושא אחד - הגשמת משאלות.
את הספר מלווים איוריה הנפלאים של רות קינן, מאיירת ומעצבת גרפית שהפכה את הספר לחוויה אסתטית מן המעלה הראשונה. היא אחראית לכל ההיבט החזותי של הספר. עבודתה המוקפדת של קינן באה לידי ביטוי כבר בכריכת הספר ובעמודיו הפנימיים המעוצבים בצורה מקורית.
ליאת קרן, (47), נשואה + 2, תושבת הרצליה, בעלת תואר ראשון בתוכנית הרב תחומית באמנויות - קולנוע, תיאטרון ואמנות מאוניברסיטת תל אביב ותואר שני בפסיכולוגיה ייעוצית, מאוניברסיטת סנטה קלרה, קליפורניה. ליאת היא מטפלת משפחתית מוסמכת המתמחה בעבודה עם ילדים ונוער ומתמקדת בשני תחומים עיקריים: חרדות וכישורים חברתיים.
הניסיון המקצועי שלה בא לידי ביטוי גם בכתיבת הספר, באופן בניית העלילה לתובנה המעצימה של מתן, ואיתו גם של הקורא, לכך שבעזרת תכנון ושיתוף (עם מחשבה את מי) הוא יגדיל את סיכויי המשאלה שלו להתממש. הספר לדבריה, נועד ללמד ילדים להכיר את הכוחות ואת היכולות שלהם ולסמוך על עצמם: "הייתי מעוניינת שהילדים יצאו מחוויית הקריאה עם הידיעה והאמונה שיש להם את היכולת להגשים את משאלותיהם, או לפחות לנסות". לשם כך הוסיפה ליאת בסוף הסיפור את היומן להגשמת המשאלות "כשהם מאמינים בעצמם זה גם הזמן לפעול ולגרום לדברים לקרות, אחרת זה יהפוך לעוד ריגוש חולף".
ליאת קרן מספרת שכתבה את הספר מאחר והגישה הרווחת בהקשר למשאלות היא להגיד לילדים לעצום עיניים ולבקש אותן בלב, אך בכך אנחנו בעצם מונעים מהם את היכולת לקחת אחריות על הרצונות שלהם ולעשות משהו למען מימושם. הידיעה שיש להם אפשרות להגשים בזכותם היא ידיעה מעצימה ומסר חשוב שרצתה שיגיע לכל בית ובית באמצעות הספר. הוצאתו של הספר לאור הייתה משאלה של ליאת עצמה אשר התממשה בעזרת אותם כלים ממש אותם היא מקנה בסיפור: שיתוף ותוכנית למימוש. ליאת קרן עבדה בשיתוף פעולה פורה עם המאיירת רותי קינן ונעזרה במימון המונים שאפשר את יציאתו של הספר לאור.
למרות שהספר מיועד לילדים צעירים בגילאי 7-5 והוא מותאם בכתיבה ובאיורים לגיל זה, המסר עצמו מתאים לכל גיל. "כבר יצא לי לקרוא אותו גם לילדים יותר בוגרים שאהבו אותו. הספר הוביל אותנו לשיחה קולחת וחשובה בנושא הגשמת משאלות".
הספר זכה לתו תוכן מטעם מכון אדלר: "ספר מקסים המלמד את הילד איך להפוך חלום למציאות. חלומות אינם נופלים מהשמיים ככה סתם, ויש ביכולותינו לפעול כדי לקדם ולהגשים אותם. הספר מדגים תקשורת פתוחה ושיח בגובה העיניים. דרך האיורים והסיפור הילדים יכולים להיות שותפים לדרכו של מתן, גיבור הסיפור ולחפש דרכים משל עצמם להגשמת המשאלות".
בימים אלה נוסף על עבודתה הפרטנית בקליניקה והנחיית קבוצות לכישורים חברתיים, ליאת קרן עובדת גם על פיתוח משחקים לילדים. "זו המשאלה הבאה שלי להגשים" אומרת ליאת ומחייכת.
"תפוח המשאלות" מאת: ליאת קרן. איורים: רות קינן. הוצאת הספרים "קרן מדיה", 49 עמודים. מחיר לצרכן  68 ₪. להשיג בכל חנויות הספרים וכן בחנות המקוונת של ההוצאה https://www.liatkeren.com/
עשו לייק לעמוד הפייסבוק של הבלוג, ולא תפספסו אף פוסט!