יום ראשון, 9 בספטמבר 2018

מותג מזון הבריאות "אביב ירוק" משיק: סודה לשתייה 100% טהורה, ללא אלומיניום

מותג מזון הבריאות "אביב ירוק" משיק:  
סודה לשתייה 100% טהורה, ללא אלומיניום
הסודה מיוצרת באיטליה בתאגיד "סולווה" – החברה שהמציאה שיטה שהפכה לתהליך התעשייתי הראשי בעולם לייצור סודה לשתייה
מותג מזון הבריאות "אביב ירוק" משיק סודה לשתייה, 100% טהורה, ללא אלומיניום או חומרים מונעי התגיישות. הסודה לשתייה מיוצרת בתאגיד הבינ"ל  "סולווה" ((SOLVAY, שמייסדה - הכימאי ארנסט סולווה - פיתח תהליך תעשייתי יעיל  להפקת סודה לשתייה, בשנת 1864. כשלושת רבעי מכמות הסודה לשתייה בעולם מופקת ב"תהליך סולווה", שהפך לתהליך התעשייתי העיקרי בתחום. התאגיד עצמו ממשיך  לייצר סודה לשתייה עד היום, מזה 154 שנים.
הסודה לשתייה של "סולווה" נושאת תקן ISO 22000 לניהול מערכות בטיחות מזון. בנוסף להצהרת היצרן שהמוצר נקי לחלוטין מאלומיניום, המוצר נבדק גם במעבדת בקטוכם בארץ. תוצאות הבדיקה מראות שהוא נקי מאלומיניום ושהוא  יכול להתאים לנמנעים מגלוטן - שכן הוא נקי גם מתוספות עמילניות שונות.

סודה לשתייה (סודיום ביקרבונט (היא סוג של מלח נפוץ, המוכר לכולנו כאבקה גבישית לבנה ודקה המשמשת לאפייה ולבישול.
באפייה, משמשת הסודה לשתייה כחומר מתפיח. מאחר והיא מתחילה לפעול מיד כשהיא באה במגע עם חומר חומצי כלשהו (דבש, שוקולד, קקאו, יוגורט, שמנת רגילה, מיצי פירות ועוד), יש להוסיפה לבצק סמוך ככל האפשר לזמן האפייה. השימוש בסודה לשתיה להתפחה החל כנראה עוד אצל האינדיאנים בצפון אמריקה, אשר נהגו להוסיף לבצק אפר עצים מהמדורה (מכיל אשלגן ביקרבונט), והחומצה – הושגה באמצעות שימוש בחלב חמוץ, למשל.
אני החלטתי להוסיף לחלה לשבת רבע כפית מהסודה.



החלה תפחה יפה, והגמישות של הבצק הייתה טובה מאוד ללישה ועבודה על משטח מקומח.
בנוסף אני רוצה לשתף אתכם בטיפ שלי לניקוי מחבתות וסירים, אני מחממת כף גדושה של סודה לשתייה ומוסיפה מים רתוחים למחבת, נותנת למחבת או לסיר לנוח כרבע שעה.
ניגוב קליל עם כרית מסירה שומן, והסירים והמחבתות נקיות ומבריקות להפליא.

בבישול, משמשת הסודה לשתייה לניטרול חומציות, כמו למשל של עגבניות ברוטב על בסיס עגבניות, או של חומציות הדבש בעוגת דבש. הסודה גם משמשת לריכוך בשר ולקיצור זמן הבישול של קטניות יבשות, כמו גם לריכוכן ולהפחתה של תופעות הלוואי שלהן. באריזות מזון מסומנת הסודה לשתייה בסימן 500E
בנוסף, משמשת הסודה לשתייה גם כחומר ניקוי, ובכך היא מקטינה את הצורך בשימוש בחומרים מזיקים. אפשר להשתמש בה לניקוי כלי מטבח, כלים סניטריים וכתמים על מגוון סוגי משטחים, לנטרול ריחות רעים, להברקת כלי כסף ועוד.
המוצר כשר בהשגחת הרבנות הראשית נחל שורק.
מחיר: כ- 16 ש"ח לאריזה במשקל 200 גרם.
להשיג בחנויות הטבע המובחרות.  

עשו לייק לעמוד הפייסבוק של הבלוג, ולא תפספסו אף פוסט!