יום ראשון, 9 בספטמבר 2018

סקירת ספרי הילדים מומלצי תקופת החגים!

סקירת ספרי הילדים מומלצי תקופת החגים!

"אוצר אגדות לפני השינה" מאת רוזי דיקינס

בין דפי הספר היפהפה "אוצר אגדות לפני השינה" מאת רוזי דיקינס בהוצאת "דני ספרים", שוכן עולם קסום, ובו גיבורים עשויים ללא חת, נסיכות אמיצות, ענקים מטילי אימה, פיות טובות וגם רעות, ושאר דמויות אגדתיות.

בספר המוגש בפורמט גדול נמצאות ארבע אגדות אהובות וחסרות גיל, הממתינות רק לכם שתדפדפו בין דפיהן ותשקעו אל תוך הרפתקאותיהן. מותאם במיוחד גם לראשית קריאה, אותיות גדולות ואיורים מרהיבים בצבעי מים מעוררים את האגדות לחיים.

האגדות באוסף זה: סינדרלה, החתול במגפיים, היפהפייה הנרדמת, שתים-עשרה הנסיכות הרוקדות.
ענבל שלי בת 9 אוהבת מאוד אגדות, היא קוראת לפני השינה, האיורים מתאימים לבנות החל מגיל 6 והספר מומלץ בחום.

"אוצר אגדות לפני השינה" מאת רוזי דיקינס. איורים: אלן מארקס. מאנגלית: חגי ברקת. הוצאת "דני ספרים", 47 עמודים, כריכה קשה. מחיר לצרכן 79 ש"ח, מנוקד. להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il 
בואו לגלות! בעלי חיים

עובדות מעניינות, תמונות מדהימות, חידונים מעשירים

"בואו לגלות! בעלי חיים" מאת אדריאה מילס, בהוצאת "דני ספרים" הוא ספר בסדרת מידע חדשה ומקסימה "בואו לגלות!".


האם תמיד רציתם לדעת כמה לבבות יש לתמנון? או מדוע הפינגווין לא יכול לחיות במדבר? או מהי החיה הכי ארסית בעולם? עכשיו אתם מוזמנים לפתוח ספר מקסים זה ולגלות את התשובות לשאלות אלה ועוד רבות נוספות על ממלכת בעלי החיים המרתקת.
ספר מרתק שבו מגלים עולם שלם של בעלי חיים, הבן שלי בכיתה א' חקר לעומק את הספר והתלהב מאוד מבעלי החיים הרבים. 
"בואו לגלות!" היא סדרת ספרי מידע חדשה לילדים סקרנים וגם להורים שאוהבים לבלות זמן איכות עם ילדיהם. הספרים בסדרה עמוסים בעובדות מפתיעות, בתמונות מרהיבות עין וגם בחידונים נחמדים לחידוד המחשבה.
ספר נוסף בסדרה: "בואו לגלות! דינוזאורים" מאת אדריאה מילס:  האם תמיד רציתם לדעת מי היה הדינוזאור הגדול ביותר? או איפה התגלו המאובנים של הטירנוזאורוס רקס? או מדוע נכחדו הדינוזאורים? עכשיו אתם מוזמנים לפתוח ספר מקסים זה ולגלות את התשובות לשאלות אלה ולעוד רבות נוספות על ממלכת הדינוזאורים המרתקת.
"בואו לגלות! בעלי חיים" מאת אדריאה מילס. מאנגלית: חגי ברקת. הוצאת "דני ספרים", 63 עמודים. מנוקד. מחיר לצרכן 79 ש"ח. להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il 
           הידעתם? טריוויה לכל המשפחה מאת סם סמית וסיימון טדהופ 
"הידעתם? טריוויה לכל המשפחה – ידע כללי" מאת סם סמית וסיימון טדהופ
בהוצאת דני ספרים, הוא ספר חידות נהדר, המלא עד גדותיו בשאלות על בעלי חיים, ממציאים, מוזיקה, ספורט, מדינות בעולם, דינוזאורים, החלל ועוד נושאים מרתקים ומגוונים. אתם מוזמנים להשחיז את מוחכם ולבחון את עצמכם ואת כל בני המשפחה. 
האנטיביוטיקה עוזרת לגוף להילחם בווירוסים. נכון או לא נכון; מהו מקצועו של הגיבור הקולנועי אינדיאנה ג'ונס? מה גדול יותר, חיידק או וירוס?, איזה יצור מנסים פו הדב וחזרזיר ללכוד בבור עמוק בעזרת צנצנת דבש? (סנארק, פחדרון או פילנפיל?); האם העדשה בזכוכית מגדלת קמורה או קעורה? זכיתי בעונה הראשונה של "כוכב נולד", אחרי שבגמר שרתי את "ים של דמעות". מי אני? כמה קרדיות אבק בקרוב חיות על המיטה שלנו? (250, 2,500, 25,000?)
התישבנו כל בני המשפחה לחידון, הספר מאוד עשיר בטריויה לכל המשפחה, העברנו זמן מה בשאלות, חידונים לכל המשפחה, היה כיף גדול!
בספר 51 חידונים, כשבכל אחד מהם עד כעשר שאלות. התשובות
 נמצאות בסוף הספר. 
ספר נוסף בסדרה: "הידעתם? טריוויה לכל המשפחה – חיות".
"הידעתם? טריוויה לכל המשפחה" מאת סם סמית וסיימון טדהופ, איורים: שרה הורן, מאנגלית: חגי ברקת, הוצאת "דני ספרים", 112 עמודים. כריכה קשיחה, מנוקד. מחיר לצרכן 78 ₪. מנוקד. להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il
ספר ילדים חדש: "כך הפכנו למשפחה" מאת הילה מידן
                                                                                             
"אמא, יש לי שאלה". "מה, מתוקה? תשאלי ואענה, יקרה. איפה אבא שלי? למה הוא לא בתמונה?". "הו, גלי שלי, את ילדה מאוד נבונה.  אני שמחה שאת שואלת, פשוט שאלה נהדרת. בואי, אספר לך סיפור על המשפחה שלנו, רוצה?". "כן!" קראה גלי ונראתה מאוד מרוצה (מתוך הספר).

ילדים וילדות רוצים לדעת הכול על העולם סביבם ועל חייהם. אחת השאלות שמעסיקות אותם היא אופן הגעתם לעולם. ספר הילדים "כך הפכנו למשפחה" מאת הילה מידן בהוצאת הספרים "אוריון" נותן מענה לתהייה איך באים ילדים לעולם ומאפשר להורים, שרוצים לספר לילדיהם על סוגים שונים של משפחות, לעשות זאת בעזרת סיפורה של ילדה שנולדה מתרומת זרע. מחברת הספר הילה מידן, אם חד-הורית שבחרה להביא לעולם ילדה מתרומת זרע, כתבה ספר ילדים שמתאר את תהליך יצירת התא המשפחתי שלה ושל בתה. הטקסט שכתוב בחרוזים ומלווה באיורים פונה לילדי וילדות הגן ומציג דיאלוג קסום ומלא אהבה בין אם לבתה בו מספרת האם איך נולדה המשפחה שלהן. 
ספר מתוק להפליא שמספר שניתן לעשות ילדים בצורות שונות.
הילדים שלי הפנימו, הקשיבו ולמדו!
בבוקר יום הולדתה השלישי של גלי, אחרי שקיבלה מאימה זר פרחים צבעוני ושתתה מיץ תפוזים, היא יושבת להתבונן ביחד עם אמה באלבום התמונות שלה. גלי כמו יתר בני גילה אוהבת להרגיש גדולה והשתיים בוחנות את התפתחותה בהשוואה לתמונות בהן הייתה תינוקת קטנטנה - הן רואות את גלי התינוקת בעריסה, את גלי בידיהם של סבה, סבתה והדודים. גלי מבחינה שדמות אחת חסרה בתמונות ושואלת: "איפה אבא שלי? למה הוא לא בתמונה?" אימה של גלי שמחה לשמוע את השאלה ומרגישה שהגיעה העת שגלי תשמע את סיפור המשפחה שלהן. הקוראים הצעירים ילמדו להכיר את הסיפור המשפחתי של השתיים בעזרת דיאלוג נפלא שמנהלות האם ובתה שדומה לזה שהם מכירים מביתם שלהם. בדיאלוג זה לומדת גלי איך באה לעולם במושגים שמתאימים לגילה ולעולמה. 
אימה של גלי ממשיכה ומשיבה לתהייה של בתה שחיפשה דמות אב בתמונות כמו שהיא מכירה מסביבתה ובחרה לספר לה על האופן בו נוצרה המשפחה. היא מדברת עם בתה על משפחות שונות שהן מכירות: אימא, אבא וילדים, אימא וילד, אימא וילדה ואבא, אבא וילד. היא מדגישה שמה שהופך אנשים למשפחה זו האהבה.
הטקסט שכתבה מידן מלווה באיוריה היפהפיים של מיכל זינגר שעוטפים בגוונים רכים ומלאי אור את סיפור יצירתה של המשפחה. הציורים ממחישים את המגע הקרוב והאוהב בין האם ובתה וממקדים את הקוראים והקוראות הצעירים במסר המרכזי שעולה מהספר לצד זה המתואר בטקסט המופיע לצידם בכל צמד עמודים. הם עושים זאת באופן קסום ומלא חן. 
 הילה מידן, אם ל-2, ילידת רמת השרון ותושבת תל אביב, מעצבת פנים שמתמחה בהום סטיילינג ייחודי ויוצרת שיטת הטיפול החדשנית "בית פנימי – בית חיצוני". בעברה הייתה עורכת דין ומגשרת מוסמכת.
"כך הפכנו למשפחה" מאת הילה מידן. איורים: מיכל זינגר. הוצאת הספרים "אוריון", 20 עמודים. מחיר לצרכן 49 ש"ח, לגילאי 8-4. מנוקד. להשיג בכל חנויות הספרים וכן בחנות ההוצאה בקניון ערי החוף, רחוב סחרוב 19, ראשון לציון ובחנות המקוונת של ההוצאה www.orion-books.co.il

ספר "ראשית מידע": "חיות מסוכנות"
נסיים עם הספר הבא: הספר שהבן שלי לא היה מוכן לעזוב, הוא לקח אותו ליומו הראשון לבית הספר, הראה לחבריו את החיות הטורפות וישב ועיין בתמונות המסקרנות של חיות טורפות.
"חיות מסוכנות" מאת רבקה גילפין בהוצאת "דני ספרים", הוא ספר בסדרת "ראשית מידע", שיצאה לאחרונה במהדורה מחודשת בפורמט גדול. זוהי סדרת ספרים יפהפייה, הנותנת מידע בסיסי וחשוב על נושאים שונים האהובים על הילדים.
מהי החיה הארסית ביותר בעולם? מה אוכל כריש העמלץ הלבן? כיצד ממית התנין את טרפו? בספר זה תמצאו את התשובות לשאלות אלה, ותלמדו דברים נוספים על החיות המסוכנות ביותר על פני כדור הארץ.
הטקסט קל לקריאה והוא מותאם במיוחד לילדי גן חובה וכיתה א' שמתחילים את דרכם בעולם הקריאה.
ספרים נוספים בסדרה: כלבים, חתולים, דובים, פרפרים, אפרוחים וגוזלים, סוסים, חיות מסוכנות, חיות לילה, רכבות, כבאים, משאיות, יערות גשם, החיים בחלל, הרי געש, מזג האוויר, הגוף שלנו, אנו אוכלים, אנטארקטיקה, החיים מתחת למים, סביבה ירוקה, כדור הארץ, דינוזאורים, מטוסים.
"חיות מסוכנות – ראשית מידע" מאת רבקה גילפין. איורים: פטריסיה דונירה. מאנגלית: חגי ברקת. הוצאת "דני ספרים", 32 עמודים, כריכה קשה. מחיר לצרכן 68 ש"ח, מנוקד. להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il
      
                                 
עשו לייק לעמוד הפייסבוק של הבלוג, ולא תפספסו אף פוסט!