יום שישי, 24 בפברואר 2017

עשרות אלפים צפויים להשתתף השנה בצעדת הגלבוע הבינלאומית המסורתית, שתתקיים בשישי ושבת 24-25.3


עשרות אלפים צפויים להשתתף השנה
בצעדת הגלבוע הבינלאומית המסורתית,
שתתקיים בשישי ושבת 24-25.3




צעדת הגלבוע שהוכרה כצעדה הבינלאומית היחידה בישראל, תציין השנה 51 שנה להיווסדה. השנה היא תציע 3 מסלולי הליכה בדרגות קושי שונות בתוך נופים מרהיבים. לצד המסלולים ייהנו המבקרים משלל אטרקציות.
המועצה האזורית הגלבוע תקיים גם השנה את "צעדת הגלבוע" המסורתית.  הצעדה, על שם הרמטכ"ל רא"ל משה לוי, תכלול 3 מסלולים ברמות קושי משתנות מסלול משפחתי באורך של  6  ק"ממסלול עממי של 13 ק"מ ומסלול בינלאומי, אשר יבוצע לאורך של 20 ק"מ מידי יוםובסך הכל 40 ק"מ על  פי התקנות הבינלאומיות המחייבות.
ביומה הראשון של הצעדה (יום שישי, 24.3 ) יצעדו ילדי הגלבוע לצד תושבי האזור ואורחים. כמו כן, ייפתח באותו יום גם המסלול הבינלאומי. ביום שבת  ה-25.3 יופעלו מסלולים פתוחים לקהל ושלל פעילויות בנקודות היציאה והחזרה של הצעדה. הסעות ללא תשלום אל המסלולים ייצאו מנקודת המפגש במעיין חרוד. מדליות לצועדים וגביעים לקבוצות יחולקו בסיום הצעדה למי שיעבור דרך כל תחנות המסלול.
צעדת הגלבוע היא מהצעדות הראשונות שנוסדו בארץ אשר הפכה במרוצת השנים לשם דבר ברמה הבינלאומית, בין היתר בזכות משאבי וערכי טבע נדירים, הגלומים בהרי הגלבוע ובעמק חרוד, לאורכם יעברו שלושת מסלולי ההליכה. בצעדה הראשונה השתתפו כ- 2600 צועדים, ועם השנים הגיעו יותר ויותר צועדים, מקהלים מאוד מגוונים. השנה צפויים להשתתף בצעדה עשרות אלפי צועדים.
הצעדה תתקיים בשיא פריחתה של שמורת הר הגלבוע העשירה בצמחייה, במשעולים ציוריים ובנקודות תצפית הצופות לנוף פנורמי מהיפים בישראל. לאורך המסלולים ייהנו הצועדים, מעבר לנופים המרהיבים, משלל אטרקציות כגון להקת מתופפים, פירות אביביים בחלוקה חופשית, פיתות בטאבון שיוכנו על ידי בני נוער עבור הצועדים וכו'.


קבוצות צועדים מהמגזר הערבי והיהודי יצעדו השנה יחד עם קבוצות צועדים מהמדינות גרמניה, אוסטריה, ליטא, אנגליה, צרפת, הולנד ועוד. בנוסף, חברות "רפאל" ו"טבע" נרשמו לצעדה ומכל אחת מהן צפויים להגיע למעלה מ-1,200 צועדים ולהתחרות על תואר הקבוצה הגדולה ביותר.  גם ילדי גני הילדים באזור הגלבוע יצטרפו לצעדה, ואף קבוצה של בעלי צרכים מיוחדים תשתתף באירוע.
נקודת היציאה והסיום של הצעדה תהיה במעיין חרוד, שם יוקם קיר טיפוס חווייתי, יוצבו דוכני אוכל, ויוצעו סדנאות יצירה מחומרים טבעיים, הפעלות לילדים, מוסיקה חיה, ריקודי עם ועוד.
ראש המועצה, עובד נור "או מזמינים את כולם להגיע ליהנות מצעידה בתוך נופים מרהיבים המשלבים עמק, שדות מוריקים והרים פורחים. החיבור ההרמוני בין הטבע והאוכלוסייה הרב גונית כאן, הוא שמייחד את הגלבוע".
צעדת הגלבוע תתקיים בתאריכים 24-25.3.17 , יציאה בין השעות 6:30-10:00 בבוקר.

מחיר: 35 שקל למשתתף (מגיל 3), 25 שקל לקבוצות של מעל 20 איש, 20 שקל לתושבי הגלבוע.


לפרטים נוספים: http://landing.nm-digital.net/Gilboa-march  או עמוד הפייסבוק של המועצה אזורית הגלבוע, או באתר www.hgilboa.org.il
עשו לייק לעמוד הפייסבוק של הבלוג, ולא תפספסו אף פוסט!