יום ראשון, 18 בינואר 2015

חולון - עיר הילדים מביאה בשורה חדשה: "טיפ – טף" – מרכז ייחודי וחדשני להורים ולילדים, מלידה עד גיל שלוש, הראשון והיחיד מסוגו בארץ על פי המודל של פרופ' פנינה קליין- כלת פרס ישראל לחקר החינוך מרכז טיפ – טף מאפשר בילוי משותף, מהנה ואיכותי של הורים תינוקות ופעוטות. מטרת המרכז לעודד קשר ותקשורת איכותית ומהנה עם התינוקות והפעוטות, להעצים החוויה ההורית ואת ההתפתחות הרגשית והקוגניטיבית של הילדים ולתרום להתפתחותם העתידית.


חולון - עיר הילדים מביאה בשורה חדשה:

"טיפ – טף" – מרכז ייחודי וחדשני להורים ולילדים,
מלידה עד גיל שלוש, הראשון והיחיד מסוגו בארץ
 על פי המודל של פרופ' פנינה קליין- כלת פרס ישראל לחקר החינוך

מרכז טיפ – טף מאפשר בילוי משותף, מהנה ואיכותי של הורים תינוקות ופעוטות. מטרת המרכז לעודד קשר ותקשורת איכותית ומהנה עם התינוקות והפעוטות, להעצים החוויה ההורית ואת ההתפתחות הרגשית והקוגניטיבית של הילדים ולתרום להתפתחותם העתידית.






במרכז אפשרויות רבות לבילוי והעשרה, הבילוי במרכז מלווה בהדרכה של אנשי מקצוע מהשורה הראשונה, המציידים את ההורים בעקרונות מנחים וטיפים לקידום התפתחות ילדיהם

"טיפ –טף" – מרכז ייחודי וחדשני להורים ולילדים לגיל הרך ,יחיד וראשון מסוגו בארץ ובעולם– נחנך בימים אלה בחולון ביוזמת ראש העיר מוטי ששון ומנכ"לית העירייה חנה הרצמן ומצטרף לשורה של מיזמים ייחודיים בעיר, שהביאו לביסוס מעמדה כ"עיר הילדים".

טיפ טף הוקם על פי המודל של פרופ' פנינה קליין ז"ל, כלת פרס ישראל לחקר החינוך ובליווי צמוד שלה. פרופ' קליין זכתה ליהנות ולהתרגש מהפעילות במרכז ומתרומתו הרבה להורים ולילדים, אולם לפני כחודש הלכה לעולמה בטרם זכתה לראות את המרכז נחנך.  המרכז יפעל על פי חזונה ועקרונותיה של פרופ' פנינה קליין.

חנה הרצמן, מנכ"לית עיריית חולון ומי שיזמה את הקמת המרכז החדש בחולון אומרת: "היום כבר ברור: גם להיות אמא ואבא – אפשר וצריך ללמוד. האינסטינקטים ההוריים לא תמיד שם בשביל להנחות אותנו וגם בתחום הלכאורה מאוד טבעי הזה – אפשר להשתפר וליהנות יותר. כבר למעלה משני עשורים שאנו בחולון 'עיר הילדים', משקיעים מחשבה ומשאבים עצומים בכדי להצמיח דור עתידי ערכי, סקרן, משכיל ורחב אופקים. 'טיפ טף' הוא עוד חלק בפאזל, כשהפעם אנו מכוונים ממש אל התינוקות והפעוטות, כל זאת דרך ההורים וביחד איתם. לצורך כך פתחנו מרכז מזמין, ידידותי וחם, אשר עוצב בקפידה, כשבכל מרכיב הושקעה מחשבה ונבחנה ההתאמה לצרכי הקטנטנים והוריהם. פתחנו את המקום להרצה בקיץ והשמועה עברה במהירות מפה לאוזן, עוד ועוד הורים ביקשו לטעום מהחוויה. כעת אנו נכנסים לשלב הבא: הקורסים, הסדנאות, ההעשרה המעמיקה, כמובן לצד בילוי זמן מהנה ומרגיע של ההורים עם התינוקות והפעוטות. אני מזמינה את האימהות והאבות להגיע למקום ביחד עם הילד או הילדה, להתרשם, להשתתף וליהנות מהאפשרויות החדשות המוצעות. אין לי ספק כי זו תהיה עבורם חוויה מעצימה ומיוחדת. לצערי פרופ' פנינה קליין, אשר ברוח תפיסותיה החינוכיות הקמנו את המרכז, הלכה לעולמה ולא זכתה להיות עמנו כאן היום. כואב לכולנו על כך ולי באופן אישי עצוב במיוחד, שכן פנינה ליוותה אותנו באופן צמוד משלב הרעיון ועד למימוש, אולם אני בטוחה כי רוחה של פנינה תשרה על המקום המיוחד הזה ותפיסותיה החינוכיות יועברו בו לדורות של הורים וילדים, ובכך תהיה מעט נחמה למשפחתה ולכל תלמידיה ומוקיריה".

המרכז מנוהל על ידי איריס גרנות מומחית לחינוך ולהתפתחות הילד, מרצה לגיל הרך, מנחת הורים וצוותים חינוכיים בארץ ובעולם. איריס מעורבת בהקמת המרכז מהשלבים הראשונים.   במרכז צוות מדריכות מיומנות ומקצועיות, בעלות תארים אקדמאיים גבוהים בהתפתחות הילד, בחינוך לגיל הרך או בפסיכולוגיה וניסיון בהדרכת הורים לתינוקות, פעוטות וילדים צעירים.   
איריס גרנות , מנהלת טיפ טף מסבירה כי, מרכז "טיפ –טף"  הוא המרכז הראשון בישראל, המיועד לתינוקות מלידה עד גיל שלוש, המבוסס על גישת ה- MISC שפיתחה פרופ' פנינה קליין ז"ל, כלת פרס ישראל לחקר החינוך ומומחית בינלאומית בתחום קידום התפתחות הילד בגיל הרך. 

מודל ה-  MISC,  מציג "תפריט מנטלי" לו זקוק התינוק והפעוט על מנת לפתח בריאות נפשית ולשפר את פוטנציאל הלמידה וההתפתחות בגיל הרך. הפעילות במרכז ממוקדת ביצירת תקשורת איכותית עם ההורה. מודל זה נבדק מחקרית בארצות שונות ונמצא יעיל לקידום ההתפתחות הרגשית והשכלית של תינוקות ופעוטות ומשפיע על התפתחותם גם בשנים הבאות.
הפעילות המגוונת במרכז מעודדת  את רגישותו של המבוגר המטפל בילד "לקרוא" את האיתותים של התינוק או הפעוט, להבין אותם ולהיענות בהתאם ומאפשרת  התאמה  לעניין וליכולת של הילד או הילדה ולקידום ההתפתחות הרגשית והקוגניטיבית.  
עקרונות גישת ה –MISC  ילוו את המבקרים במהלך הפעילות ולאחריה:
המבקרים יקבלו אוגדן שנבנה במיוחד עבור המבקרים בטיפ טף ושילווה אותם בכל הביקורים, בכל ביקור תתווסף לאוגדן כרטיסיה דו צדדית, שבצידה האחד עקרונות הגישה החינוכית של פרופ' פנינה קליין ובצידה השני הסבר על ההשלכות לטווח הרחוק של העקרונות – המהווים ביחד את עקרונות הגישה כולה.

המשחקים הייחודיים במקום, נבחרו בקפידה רבה ומטרתם ליצור עניין עבור הורים וילדים, להתאים את הפעילות לילדים ולאתגר אותם בתחומים מגוונים.
המרכז כולל ספריה איכותית הכוללת ספרי ילדים וחומר קריאה להורה. במסך שנמצא בספריה אפשר לקרוא מאמרים בנושאים שמעסיקים הורים לילדים צעירים. ניתן גם לשלוח את המאמרים למייל האישי של ההורים.
במהלך השהות במרכז , מספק הצוות "טיפים" להורים ועצות המותאמות באופן אישי עבורם ומבוססות על מידע מחקרי מקצועי.  כל זאת על מנת לעזור להורים להגביר את ההנאה מההורות, לשפר את איכות ה"תפריט המנטאלי" הניתן לילד ולשפר את סיכוייו לגדול ולהתפתח טוב יותר .
המרכז מציע שורה של פעילויות נוספות, בהן: הרצאות בנושאים שונים, יעוץ אישי, חוגים, קבוצות דיון ועוד.
המרכז עוצב ותוכנן על ידי האדריכלית ענת הרמן ממשרד ענת הרמן - וינציגסטר אדריכלות ועיצוב פנים. בתהליך תכנון המרכז הושקעה חשיבה על כל פרט בעיצוב, מתוך הבנה כי הסביבה מהווה תיווך סמוי ומשפיעה על האינטראקציה שתתקיים בה.
הצבעים שנבחרו, המשטחים ואביזרי המשחק הייחודיים, החידושים הטכנולוגיים, תוכננו על מנת לאפשר חוויה משותפת ואוירה של רוגע. כל אלה מעוררים רגשות חיוביים ועניין בסביבה - כרקע לאינטראקציה רגישה ואיכותית ופעילות מהנה להורה ולילד.

שעות פעילות:
א' – ה': 9:30-12:00, 13:00-15:30, 16:30-19:00
בימי ג' בשעות: 9:30-12:00 ובימי א'+ה' בשעות: 16:30-19:00 מתקיימים חוגים בהרשמה מראש.
ו' – 9:30-11:30, 12:00-14:00
ש' - 9:30-11:30, 12:00-14:00, 14:30-16:30.
בשעות אחה"צ, סופ"ש וחגים - הביקור בתיאום מראש.

מחירים:
כניסה חד פעמית: 30 ₪ / כרטיסיה: 10 כניסות 250 ₪.
לתושבי לחולון: כניסה חד פעמית: 25 ₪ / כרטיסיה: 10 כניסות 200 ₪.


מרכז 'טיפ טף' – רחוב חנקין 109 (קמפוס חנקין), חולון
טלפון: 072-2412888/999