יום רביעי, 3 באפריל 2019

המלצות קריאה ילדים ונוער פסח 2019

המלצות קריאה ילדים ונוער פסח 2019
עולמה של רויטל 

ממלכת חדי-הקרן מאת זאנה דיוידסון ספר חמישי: יריד הקרח
הבת שלי בת 10 מאוד אוהבת ספרי נסיכות, חד קרן, היא מתכרבלת במיטה לפני שינה ומקדישה לעצמה לפחות שעה קריאה ועיון בספר, היא מאוד אוהבת את ספרי הילדות ואת האיורים בספרים.
היא מספרת שכך השינה שלה עמוקה ונעימה.
"ממלכת חדי-הקרן" מאת זאנה דיוידסון, בהוצאת "דני ספרים" היא סדרה חדשה ומקסימה עבור ילדים, העושים את צעדיהם הראשונים בקריאה ללא עזרה. הספר כתוב בשפה פשוטה ובהירה, המתאימה במיוחד לגילאי ראשית קריאה. "יריד הקרח" הוא הספר החמישי בסדרה.
החורף מגיע לאי חדי-הקרן וזואי מוזמנת לבקר ביריד הקרח השנתי עם חברתה הטובה אסטרה. אבל כאשר פתיתי שלג מכושפים מתחילים ליפול ולהפוך את חדי-הקרן לפסלי קרח, החברות מבינות שזוהי מזימה חדשה של שאדו, הפוני המרושע, ומחליטות לצאת למשימת הצלה חדשה. האם הן יצליחו לעצור את שאדו בזמן ולהציל את אי חדי-הקרן?

"ממלכת חדי-הקרן – יריד הקרח" מאת זאנה דיוידסון. איורים: נונו אלכסנדר ויירה. מאנגלית: חגי ברקת. הוצאת "דני ספרים", 112 עמודים. מנוקד. מחיר לצרכן 78 ש"ח. להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


למה בריבוע 4 – המצאות וממציאים מאת חגי ברקת
למה בריבוע – המצאות וממציאים, בהוצאת "דני ספרים", הוא הספר הרביעי בסדרת "למה בריבוע" שעוסקת במגוון נושאי מידע מרתקים לילדים דרך איורי קומיקס משעשעים. 
הבן שלי בן ה-6 עף על הספר, הוא מאוד אוהב הברקות והמצאות, אני יכולה רק לשתף כי הספר הולך איתו לבית ספר לעיון באופן קבוע, וגם חבריו לכיתה יושבים איתו וקוראים בהנאה.
למה וחבריו ציפור, ג'ירף וצב החליטו לספר לכם על ההמצאות המדהימות שהמציאו אנשים חכמים ובעלי חזון לאורך ההיסטוריה – המצאות ששינו את העולם שבו אנו חיים והפכו אותו לטוב, מרתק וכיפי יותר. תקראו על המצאות גדולות וחשובות כמו המטוס, המכונית, הכדור הפורח, הרכבת ומנוע הקיטור, המקרר, שואב האבק', המזגן ורשת האינטרנט, וגם על המצאות פשוטות ודברים יומיומיים כמו הגפרור, המשקפיים, מהדק סיכות, נייר הטואלט, העיפרון, מברשת השיניים והפופקורן. תחזרו בקריאה אחורה בזמן, תפגשו ממציאים גאונים, תקראו בספר עובדות מעניינות וכמו בספרים הקודמים בסדרה, תמצאו בספר גם רצועות קומיקס מצחיקות לכל המצאה. בסוף כל פרק מחכה לכם חידון טריוויה מגניב על ההמצאות המוצגות באותו פרק. האם תצליחו לזכור את התשובות לכל השאלות?
זהו ספר מקסים נוסף בסדרת "למה בריבוע" – הסדרה שמעשירה את הידע ומרחיבה את האופקים, ומעניקה שעות של לימוד והנאה הן לילדים והן להורים. המפגש עם ההמצאות בספר יעשיר את הידע ויגרום הנאה רבה.
הספר הראשון "למה בריבוע – ניבים ופתגמים" קיבל את אות "ספר הזהב" כבר בשנה הראשונה לצאתו לאור וזכה בתמיכה של מפעל הפיס. בספר - למה וחבריו ציפור, ג'ירף וצב מציגים עשרות ניבים ופתגמים שימושיים בשפה העברית בצורה כיפית וקלה להבנה בליווי איורים ססגוניים, בעזרת רצועות קומיקס מצחיקות, מסגרות הסבר וסיפורים קצרים, שמדגימים את משמעות הניב. בספר השני "למה בריבוע – מסביב לעולם", למה וחבריו יוצאים לטיול נהדר מסביב לעולם! במהלך הטיול הם מבקרים בהמון מדינות מרתקות, רואים נופים מרהיבי עין ופוגשים אנשים נחמדים ובעלי חיים מכל המינים. מכל מדינה בה הם מבקרים, הם מביאים איתם מזכרות, תמונות וסיפורי קומיקס מצחיקים. בספר השלישי "למה בריבוע – בעלי חיים מרתקים" החברים עוסקים בדבר שהם הכי אוהבים וגם מכירים מקרוב – בעלי החיים. ומי יכול להציג בפניכם את בעלי החיים אם לא הם? הילדים מוזמנים לצאת אל אזורי המחייה השונים ברחבי העולם ולפגוש שם בעלי חיים מרתקים מכל הסוגים.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
"סיפורים ומעשיות מעדות ישראל" ליקטה ועיבדה דבורה עומר

פסח קרב ובא... מעשיות מעניינות ומרתקות כך אמרו ילדיי, מתאים מאוד לחג הפסח- מומלץ בחום.
למה התחפש היהודי למשה רבנו? האם ינצח הרוכל היהודי את השר הצורר? אלה שנים מהסיפורים הכלולים בספר "סיפורים ומעשיות מעדות ישראל", בהוצאת "שרברק - דני ספרים". הספר גדוש במעשיות וסיפורים שאיגדה ועיבדה כלת פרס ישראל דבורה עומר ואתם מוזמנים לצלול אל עולם קסום וחכם של מסורת יהודית מכל קצות תבל ולקרוא בו שבעה סיפורים נהדרים.
מאות אלפי היהודים, שנקבצו מהגלויות השונות, הביאו עימם לארץ ישראל מורשת תרבותית עשירה בצורה של סיפורים שעברו מדור לדור. הסיפורים לוטשו ושוכללו במהלך הדורות, ורק הטובים והמשמעותיים שבהם שרדו. דבורה עומר ליקטה עבורכם סיפורים אלה, המעבירים לקוראים הצעירים ערכים חשובים, כמו עזרה לזולת, מעורבות חברתית וקבלת האחר.
רשימת הסיפורים בספר: השד הענק שכלא שלמה המלך בכד; היצליח רוכל המלח לזכות בפרס? הנער יעקב וכל מה שקרה לו כשהפליג מן החוף; למה התחפש היהודי למשה רבנו? מעשה ביהודי ובקנס קשה שנתבע לשלם; עלילות ג'וחה הטיפש-החכם; האם ינצח הרוכל היהודי את השר הצורר?
הסיפורים יוצאים בספר זה בלבוש חדש ובלוויית איורים מרהיבים של אלישע כץ.
"סיפורים ומעשיות מעדות ישראל" – ליקטה ועיבדה דבורה עומר. איורים: אלישע כץ, הוצאת "שרברק-דני ספרים", 64 עמודים. מנוקד. מחיר לצרכן 78 ש"ח. להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il 
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ספר חדש: "הגדתא – הגדה חילונית לפסח" מאת רקפת צור           ילדיי בחג הקרב יעבירו עם ההגדה החילונית, הם כבר בחנו אותה וסיפרו כי היא מאוירת נפלא, קלה לקריאה ונהנו מהאיורים היפים בהגדה.                                                                              
ליל הסדר והקריאה בהגדה המתלווה לו הם מסממני המסורת השורשיים ביותר שלנו, אולם פעמים רבות מוצאים עצמם רבים מהמסובים מאבדים עניין בטקסט, או שאינם מבינים לגמרי את המלל של ההגדה. אין זה סוד שרבים מאיתנו במשפחות חילוניות מחכים בקוצר רוח לסיומו של החלק הזה ולתחילתה של הסעודה.

"הגדתא -הגדה חילונית לפסח" מאת רקפת צור, בהוצאת הספרים "אוריון", מביאה את סיפור יציאת מצרים על שיריו, סיפוריו ולקחיו, ועושה זאת בשפה עדכנית, נגישה, ברורה ונהירה, מלווה בהומור ובאיורים מקסימים. יש בהגדה את סיפור יציאת מצרים ואת סיפורו של משה, ארבע כוסות, מה נשתנה ואפיקומן. יש שירים ישראלים ויש ארבעה בנים ובנות. היא אינה כוללת קטעים בארמית, אינה כוללת ברכות (מלבד לחיים), ואינה כוללת דברי רבנים.
רקפת צור (47) תושבת חדרה, בת זוג, אמא לשני ילדים בחינוך דמוקרטי, מטפסת, קרמיקאית וציירת חובבת, אוהבת לטייל. לפעמים גם כותבת. במקצועה עובדת בתחום המחשבים ומאפיינת חווית משתמש.
רקפת צור מספרת: "אין כמעט ישראלי חילוני או דתי שאינו חוגג את ליל הסדר. במרכז ליל הסדר עומדת ההגדה המסורתית שלנו שהיא ארוכה וחלקה כתוב בארמית. כתוצאה מכך היא אינה מדברת לרוב האנשים ובמיוחד לדור הצעיר יותר. קריאת ההגדה הפכה למשהו שצריך לעבור בליל הסדר בדרך אל הארוחה. החלטתי לשנות מצב זה ולהפוך את ההגדה למשהו קריא שגם הדור הצעיר יתחבר אליו וגם יצליח להעביר את משמעות החג בצורה נגישה. לכן כתבתי את הגדתא –הגדה חילונית, מאוירת ומקוצרת. הטקסט בהגדה הוא ברוח חילונית ואינו הטקסט המקורי של ההגדה. עם זאת הוא עדיין מתאים גם לסבים ולסבתות, גם להורים וגם לילדים. ההגדה נכתבה מתוך רצון לחגוג את החג בצורה חילונית.
"הטקסט של הגדתא שונה מההגדה הרגילה ואינו כולל את הטקסט המקורי. החידוש העיקרי שלי הוא סיפור יציאת מצריים, המסופר בהגדתא כסיפור כולל איזכור משה, וההתייחסות לנשים. בתנ"ך ובהגדה ממעיטים להזכיר נשים, או שהן דמויות שוליות. אצלי גם הן גיבורות. לדוגמא, בחרתי לכתוב על ארבעה בנים ובנות והבת היא אכן רשעית, ודבר זה נעשה מתוך מחשבה תחילה. בנות מתוארות ברוב הספרים כטובות וחמודות. רציתי לתת מקום גם לילדה שאינה הולכת בתלם".
"החלטתי להפוך את ההגדה ממשהו משעמם, מייגע וארכאי לכיף", מספרת רקפת צור, "אני רוצה להמשיך את המסורת, חשוב לי שהילדים שלי יידעו מה השורשים של העם שלהם, ודווקא מהסיבה הזו זה חיוני בעיניי להנגיש להם את המוצר. שיתחברו אליו כמו לטקסט שנכתב בימינו".
"הגדתא – הגדה חילונית לפסח" מאת רקפת צור. איורים: דבורה נצר גרינברג. הוצאת הספרים "אוריון", 28 עמודים. מחיר לצרכן 60 ש"ח. מנוקד. להשיג בחנויות הספרים וכן בחנות ההוצאה בקניון ערי החוף, רחוב סחרוב 19, ראשון לציון ובחנות המקוונת של ההוצאה www.orion-books.co.il


עשו לייק לעמוד הפייסבוק של הבלוג, ולא תפספסו אף פוסט!