יום חמישי, 31 בינואר 2019

מקבץ סיקור ספרי קריאה לילדים ונוער 2019

מקבץ סיקור ספרי קריאה לילדים ונוער 2019

קיבלנו מהסדרה לסקירה את הספרים הבאים:
ספרים המתאימים בדיוק לראשית קריאה של ילדים בכיתה א
הספרים כתובים בכתב ברור וגדול, מנוקדים היטב, הבן שלי כל כך אהב את הספרים שהוא מכניס לתיק שלו, כל יום ספר אחר על מנת שהיה, לו מה לקרוא בכיתה בהפסקות קריאה.
הוא מאוד אהב את הספר אני רוצה להיות אסטרונאוט
ונהנה מאוד לקרוא, והתחבר מאוד לדמות בספר.

"אני רוצה להיות אסטרונאוט" מאת אנדו טווין ולוסי מ. ג'ורג', בהוצאת "דני ספרים"  הוא ספר לילדים בסדרת "אני רוצה להיות".

האסטרונאוטים ג'ני, צ'ן וקים יוצאים למשימה בתחנת החלל. צוות התחנה כבר ממתין להם, ואיתו גם רובי הרובוט. אבל לפתע מתקלקל הרובוט ומתחיל לעשות בלגן ברחבי התחנה. האם ג'ני תצליח לתקן אותו?

ספר נוסף בסדרה: אני רוצה להיות כבאי.



לגילאי 3-6.

"אני רוצה להיות אסטרונאוט" מאת אנדו טווין ולוסי מ. ג'ורג'. מאנגלית: חגי ברקת. הוצאת "דני ספרים", עמודים לא ממוספרים. מנוקד. מחיר לצרכן 68 ש"ח. להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il          




"אני רוצה להיות כבאי" מאת אנדו טווין ולוסי מ. ג'ורג', בהוצאת "דני ספרים" הוא ספר לילדים בסדרת "אני רוצה להיות".

קריאת חירום הגיעה לתחנת הכבאים – שריפה פרצה בבית הספר! פרנק הכבאי יוצא עם הצוות שלו למשימת ההצלה. כל הילדים פונו בבטחה, אבל ג'רלד השרקן נותר מאחור. האם פרנק יצליח להציל את השרקן הקטן?

ספר נוסף בסדרה: אני רוצה להיות אסטרונאוט.

לגילאי 3-6.

"אני רוצה להיות כבאי" מאת אנדו טווין ולוסי מ. ג'ורג'. מאנגלית: חגי ברקת. הוצאת "דני ספרים", עמודים לא ממוספרים. מנוקד. מחיר לצרכן 68 ש"ח. להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il     


בין דפי הספר היפהפה "אוצר אגדות לכל המשפחה" מאת רוזי דיקינס בהוצאת "דני ספרים", שוכן עולם קסום, ובו גיבורים עשויים ללא חת, נסיכות אמיצות, ענקים מטילי אימה, פיות טובות וגם רעות, ושאר דמויות אגדתיות.

בספר המוגש בפורמט גדול נמצאות ארבע אגדות אהובות וחסרות גיל, הממתינות רק לכם שתדפדפו בין דפיהן ותשקעו אל תוך הרפתקאותיהן. מותאם במיוחד גם לראשית קריאה, אותיות גדולות ואיורים מרהיבים בצבעי מים מעוררים את האגדות לחיים.
יש לכם בנות בגיל 7 והילך זה הסדרה עבורם.
סדרת ספרים מלטפת מותאמת לקריאה לבנות שאוהבות אגדות ונסיכות.
הבת שלי מאוד אוהבת לקרוא לפני השינה את הסדרה ובמיוחד על אגדות.
האגדות באוסף זה: היפה והחיה, מלכת השלג, הנסיך והצפרדע, הפיה בבאר.

ספר נוסף בסדרה: "אוצר אגדות לפני השינה" שכולל את הסיפורים על סינדרלה, החתול במגפיים, היפהפייה הנרדמת, שתים-עשרה הנסיכות הרוקדות.

"אוצר אגדות לכל המשפחה" מאת רוזי דיקינס. איורים: אלן מארקס. מאנגלית: חגי ברקת. הוצאת "דני ספרים", 47 עמודים, כריכה קשה. מחיר לצרכן 79 ש"ח, מנוקד. להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il  

בספר הילדים "קסם השמחה" שכתבה ואיירה איריס דהן, ושיצא בהוצאת הספרים "אוריון", נמצא סיפורה של ילדה שעוברת מסע לגילוי הכוחות הטמונים בה. בעזרת חיבוק אוהב, חיבור לטבע, ליופי והקשבה ללב היא מגלה שוב בתוכה את קסם השמחה. בבסיס הספר האמונה כי מתוך החיבור לייחודיות שלנו ולרצון הלב נוכל ליצור את המציאות הטובה ביותר בשבילנו. הספר מעביר מסרים עמוקים על חשיבות הרצון, מהי שמחה וכיצד אנו יוצרים את המציאות שלנו.
ספר מתוק המדבר על רגשות שמציפים ילדונת.
ספר עם מוסר השכל חשוב.
אנחנו אהבנו את התוכן.
יש משהו טבעי בשמחת החיים המתפרצת של ילדים, ממש כמו גיבורת הספר - הם מתעוררים כל בוקר ליום חדש ומצפים בהתרגשות למה שעתיד לעבור עליהם. בניגוד למבוגרים, שניסיון חייהם מוביל אותם להנמיך את הציפיות להתרגשות ביום חדש, העובדה שבשביל ילדים צעירים העולם הוא מקום שלא מפסיק להפתיע ולחשוף בפניהם את צפונותיו הופך כל מאורע לחוויה מסעירה, אך גם בחייהם יש רגעים בהם השמחה מתפוגגת. מטרת הספר ליצור חווית קריאה משותפת להורים ולילדים ולדון בדרך בה יכול הילד להתמודד עם אותם רגעים ולהשיב את השמחה.

בגווני פסטל ובאיורים נאיביים ותמימים צובעת מחברת הספר איריס דהן את סיפורה של ילדה צעירה שמאבדת את השמחה ומגלה אותה מחדש. הקוראים מלווים יום אחד בחייה של ילדה שמתעוררת לבוקר חדש ומצפה בהתרגשות לדברים שיביא עמו.
הספר כתוב בגוף ראשון מבעד לעיניה של הילדה הצעירה שפונה ישירות אל הקוראים בני גילה. הסיפור מדבר בגובה עיניהם של הילדים ומאפשר להם להיות שותפים לחוויה שלה באופן בלתי אמצעי. פנייה זאת מעוררת בילד הזדהות ויכולה להוביל לדיון עם המבוגר, שקורא באוזניו את הספר, על החוויות השונות שעבר במהלך היום ולהזכיר לו לשאול את עצמו מה הרצון שלו ולבחור במה שנכון עבורו ועושה לו טוב. 
מתאים לילדים מגיל 4.
הספר מביא עמו קסם באמצעות המילים, הדמויות, הציורים, הצבעים ולוקח את הילד לעולם שבו הכול אפשרי! מחזיר לו את הכוח, את שרביט הקסמים באמצעותו הוא יכול ליצור מציאויות טובות ונעימות שמביאות לחייו הנאה ושמחה. הוא לא תלוי במציאות - בילדה זעופת פנים, בחברים כעסנים, הוא מחליט. הוא בוחר עם מי לשחק, איך להגיב ואיך להרגיש. במקום להיפגע ולהיעלב, אפשר לבחור להרגיש חזק, אמיץ, יוצר, אוהב, שמח. באמצעות החיבור למה שאני אוהב ורוצה להיות ולעשות כרגע בשילוב דמיון ותעוזה אני יוצר מציאות פנימית שטורפת את הקלפים ומאפשרת לעולם להביא אל חיי אפשרויות אחרות, שמחות ומיטיבות". 
איריס דהן מסכמת: "המטרה שלנו היא לגדל ילדים שיודעים שהם טובים כמו שהם. משוחררים ושמחים לחיות את חייהם בפשטות ובאומץ ומפיצים סביבם אור ושמחה. להיות השראה לאחרים, לעשות מה שטוב להם וללכת עם האמת שלהם. ילדים אלה גדלים להיות מבוגרים שהולכים בדרך האמת שלהם ומביאים לעולם את האותנטיות שלהם, את הייחודיות שלהם. הם מחוברים לצרכים ולרצונות שלהם ולא לאלו של אחרים. הם יוצרים, משפיעים ואוהבים ומפיצים מתוכם את קסם השמחה!"

"קסם השמחה" כתבה ואיירה אירים דהן. הוצאת הספרים "אוריון", עמודים לא ממוספרים. מחיר לצרכן 49 ש"ח, מתאים לילדים מגיל 4 ובכלל. מנוקד. להשיג בחנויות הספרים וכן בחנות ההוצאה בקניון ערי החוף, רחוב סחרוב 19, ראשון לציון ובחנות המקוונת של ההוצאה www.orion-books.co.il
ספר הילדים "לפיד השלום" מאת דורון ארז בהוצאת "ספריית דורון עפרון" עוסק בפתרון בעיה בדרך של גישה חיובית ומשתפת. בסיפור המתאר משחק ילדים פשוט ויומיומי מסתתר מסר שמשמש את אחד המצפנים החשובים בחיים: הידברות בדרכי נועם!

יותם, ילד חמוד משחק עם חבריו בחצר ביתם והם מדמים את עצמם לבנאים שבונים קיר למורת רוחו של בעל הבית בו גרים הוריו של יותם בשכירות. בעל הבית דורש מהם לפרק את מה שבנו וללכת לשחק במקום אחר.

יותם כמו ילדים רבים בגילו, עושה את הדבר היחיד שהוא מאמין שיסייע לו להתמודד עם הסיטואציה שנוצרה: מספר את מה שאירע לאחד ההורים. כשאביו של יותם שב הביתה מהעבודה יותם מראה לו את הקיר שבנה עם חבריו וחולק אתו את אירועי היום. אביו  של יותם ניגש הביתה  וחוזר עם ספר ממנו הוא קורא ליותם סיפור. הסיפור עוסק בשבטים בעלי יריבות של שנים אשר בזכות מהלך של לוחם אחד מצליחים לגשר על הפערים - הושטת לפיד שלום לראש השבט היריב. אביו של יותם מסיים את הסיפור בהדגשת המסר שעולה ממנו ויותם מחליט להשתמש במה שלמד.

יותם ניגש לרפאל ומסביר לו מדוע בנו הוא וחבריו את קיר הלבנים בשטח הבניין. הוא מספר לו שהם רוצים כשיהיו גדולים לבנות בניינים וכעת הם מתאמנים. הפנייה שלו מעוררת ברפאל זיכרונות ילדות בהם  פעל בדיוק כמותם, זיכרונות אלה גורמים לו לשנות את דעתו ולהתיר להם להמשיך לשחק עם הלבנים. יותם הנרגש ניגש לאביו כשצמד המילים "לפיד השלום" קיבל משמעות נוספת.


לפיד השלום הוא ספרו השלישי של דורון ארז, אשר כקודמיו עוסק בסיטואציות יומיומיות בחייהם של הורים וילדים ובקשר ביניהם. הספר מלווה באיוריה הצבעוניים ועתירי ההבעה של אבירה דאס, הממחישים ללא מילים את עלילת הספר לילדים שאינם שולטים ברזי הקריאה. הספר מיועד לילדים מגיל 2 עד 7.

ספריו הקודמים: "לשחרר את אבא" - אבא חוזר מהעבודה כשאיתי ישן. איתי מחליט שיש מפלצת שלא נותנת לאבא לחזור בזמן והוא יוצא לשחרר את אבא; "שעה טובה" - האבא שעסוק בטלפון הנייד כל הזמן והבת מגיעים להסכם של "שעה  טובה" - זמן איכות בלי הטלפון הנייד.

דורון ארז מספר: "הספר 'לפיד השלום' נולד מתוך חוויה אישית לאחר כ-16 שנים של התמודדות עם תשלומי שכר דירה שהלכו וטפחו לצד בעיות תחזוקת הדירה המושכרת והטיפול בהן. רצינו להתגורר במקום שבו רצינו לגדל את ילדנו, אך לא יכולנו לרכוש את הדירה במקום. הדירות נראו תמיד יקרות מדי בשבילנו וככל שעבר הזמן מה שנראה יקר מדי בתחילת הדרך, הפך להיות בלתי אפשרי בהמשך, לכן המשכנו להתמודד עם העובדה, שאתה לא בעל הבית, על כל המשתמע מכך".

"אני זוכר שהייתה בעיה בצנרת של המטבח כשהילדים שיחקו ביצירת דמויות מגבס. כשהגיעו לטפל בסתימה וגילו את הגבס ליד, מיד הסיקו שאנחנו הגורם לתקלה".  

"לפיד השלום" מאת דורון ארז. איורים נפלאים: אבירה דאס. הוצאת "ספרית דורון עפרון", 24 עמודים. מחיר לצרכן 79 ₪. להשיג בכל חנויות הספרים וכן באתר המחבר www.doronerez.org.il


                                                                                              
ספר הילדים "גופי הוא שלי" מאת נילי זליקובסקי, בהוצאת הספרים "אוריון", מתייחס לנושא חשוב שלא כל הורה יודע כיצד לדבר עליו עם ילדיו. התמקדות הספר בתקשורת ישירה לילדים, בהבהרת זכותם להגנת הפרטיות ולמניעת אי נוחות או מגע בלתי רצוי המתבצע על ידי קרוב, מכר, או זר – היא ייחודית וחשובה מאוד. הספר מסביר את הנושא בהדרגתיות וברגישות, מעורר מודעות למאפיינים חוזרים בעדויות משפטיות של קטינים במקרים של פגיעות מיניות כמו פיתוי או הבטחה – שבועה לסודיות. מדגיש לילדים כי מה שקרה להם אינו אשמתם, ומעודד אותם לשתף את הוריהם, מורים או אדם קרוב אחר במחשבותיהם וחוויותיהם.

ספר כל כך חשוב כי הגוף הוא שלנו בלבד.
ספר שמתאר ומספר דברים כל כך חשובים, שהגוף שלנו והמרחב האישי הוא רק שלנו.
אסור לאחרים, לגעת בנו גם לא בתמימות.
מפתח מודעות והבנה לדברים שלא צריכים לקרות!
הספר מיועד לילדים החל מגיל 4 עד 12, והוא כלי עזר חשוב לכל מי שמסביר לילדים את הנושא.

ניסיונה של נילי בעבודה עם ילדים ניכר לכל אורך הספר. זליקובסקי בונה את העיסוק בנושא זכות הילד על גופו בצורה הדרגתית המתקבלת בטבעיות אצל הילדים ומאפשרת להם לאמץ את הכלים המוצעים בספר בלי שהמידע המוצע להם יעורר בהם פחד.

נילי פונה לילדים באמצעות הספר בגובה העיניים, ומסבירה להם  כי הם אלו שקובעים מי יכול לחבק, לנשק וללטף אותם, וכמו שטבעי להם להתלונן על מי שמכה אותם נכון וראוי שיספרו גם על מי שמלטף ונוגע, לא רק מכאיב, בניגוד לרצונם. הספר מציין כי הם צריכים לשמור מרחק מאנשים שהבילוי בחברתם לא נעים להם. היא מקפידה להבהיר לילדים כי אם קורה להם משהו לא נעים זה לעולם לא באשמתם, גם אם מבוגרים שהם מכירים: מורים, בני משפחה או חברים, גורמים להם להרגיש לא נוח הם יכולים לסמוך על עצמם, להגיד לא! חזק וברור וללכת. היא מרחיבה ומדברת על מקרים בהם בתמורה לדברים לא נעימים מבטיחים לילדים הפתעות ודברים טובים, ושבה ומבהירה כי זכותם לשים גבולות למילים לא יפות, מגע לא רצוי וכל דבר שלא נעים להם. את הספר מסיימת המחברת באמירה החשובה כי בכל פעם שקורה לילדים משהו שמרגיש להם לא נעים עליהם לספר על כך, מיד, להורים, למורים, לבני משפחה או לחברים - לאנשים שאוהבים אותם, בלי לחשוש או להתבייש, ואם זה קרה לחבר או לחברה כמובן שכדאי מיד לספר להורים או למורה.

הורים רבים נרתעים מעיסוק בנושא משום שהם אינם יודעים איך לדבר עליו עם ילדיהם, בדיוק עבורם נכתב הספר 'גופי הוא שלי',  מאפשר לכל הורה לילדים צעירים להעלות את הנושא באופן המותאם לילדים צעירים, ולהעניק להם כלים כדי להתגונן מפני מי שעשויים לפוגע בהם ולחזק את הדיאלוג עם הוריהם באשר לחוויות לא טובות העוברות עליהם במהלך היום.

את הטקסט מלווים איוריו הצבעוניים של רמי מאיקס המשקפים את המסרים העולים מן הטקסט באופן בלתי אמצעי הפונה ישירות לילדים וממחיש להם אותם.

נילי מסכמת: "אצל הקטנים חשובה לצד  ליווי הורה בקריאת הסיפור שיחה מקדימה. ההורים חייבים לעודד את ילדם לספר על מקרים ששמע או ראה, לעודד אותו להיות אמיץ ולסרב לכל דבר שאיננו נעים לו או מטריד. מקווה שבעזרת הספר ידעו הילדים כי כל אלימות  מכל סוג כמו שיימינג או חרם, גם מילולית, גם באינטרנט או בטלפון היא אלימות. מקווה שהמבוגרים יתנו תשומת לבם לשינוי התנהגותי החל בילד הפגוע.  ידובבו אותו תמיד לספר מה עובר עליו  מידי יום וכיו"ב לדבר אתו על זכויותיו ולשמש לו דוגמא ומופת".


"גופי הוא שלי" מאת נילי זליקובסקי. איורים: רמי מאיקס. הוצאת הספרים "אוריון", 31 עמודים. מחיר לצרכן 48 ש"ח, לגילאי 12-4. מנוקד. להשיג בכל חנויות הספרים וכן בחנות ההוצאה בקניון ערי החוף, רחוב סחרוב 19, ראשון לציון ובחנות המקוונת של ההוצאה www.orion-books.co.il
     
עשו לייק לעמוד הפייסבוק של הבלוג, ולא תפספסו אף פוסט!