יום חמישי, 2 באוקטובר 2014

YES מציגה שידור טלויזיוני ראשון ובלעדי ב- YES לקלאסיקת הילדים האהובה מבית דיסני "בת הים הקטנה".

בת הים הקטנה (באנגליתThe Little Mermaid) הוא סרט אנימציה אמריקאי משנת 1989 שהופק על ידי חברת וולט דיסני ומבוסס על האגדה המפורסמת של הנס כריסטיאן אנדרסן באותו שם. הסרט יצא לאקרנים ב-14 בנובמבר 1989 והסרט ה-28 המופק על ידי החברה, והראשון בהרנסאנס של דיסני, הוא הראשון בסדרת בת הים הקטנה.
לאחר הצלחת הסרט של חברת וולט דיסני ו-"Amblin Entertainment" משנת 1988, "מי הפליל את רוג'ר ראביט", בת הים הקטנה מקבלת קרדיט על הפחת חיים בחזרה לאמנות של חברת וולט דיסני, לאחר שורה של כישלונות פיננסיות או ביקורתיות שהופקו על ידי דיסני בתקופת שנות ה-70.
הסרט נחשב לגולת הכותרת שבדיבוב הישראלי וכשהשיבו את הסרט לקולנוע, רק בישראל ובארצות הברית השאירו את הדיבוב המקורי, כשבכל יתר המדינות הדיבוב חודש.
אריאל, נסיכה בת ים בת 17 (בסיפור המקורי הייתה בת הים חסרת שם), לא מרוצה עם החיים מתחת למים וסקרנית לגבי העולם האנושי. עם חברה הטוב, דג בשם פלאונדר, אריאל אוספת חפצים אנושיים ועולה על פני השטח של האוקיינוס ​​לבקר את סקאטל השחף, שמציע ידע "מדויק" של התרבות האנושית. היא מתעלמת מהאזהרות של אביה, המלך טריטון ושל יועצו סבסטיאן, כי המגע בין אנשי הים ובני האדם אסור, ומשתוקקת להצטרף לעולם האנושי ולהיות בעצמה אדם.
לילה אחד, אריאל, פלאונדר וסבסטיאן הלא מרוצה מטיילים אל פני הים כדי לצפות בחגיגה לכבוד יום ההולדת של הנסיך אריק על ספינה, ואריאל מתאהבת בו. בסערה שנגרמת הספינה נהרסת ואריאל מצילה את אריק חסר ההכרה מטביעה. אריאל שרה לו, אבל במהרה עוזבת ברגע שהוא חוזר להכרה, כדי להימנע מלהתגלות. מרותק מזיכרון קולה, אריק נודר נדר למצוא את מי שהצילה אותו ושרה לו, ואריאל נודרת נדר למצוא דרך להצטרף אליו ואל עולמו. טריטון שם לב לשינוי בהתנהגותה של אריאל ותוהה אם היא מאוהבת. לכן, הוא שואל את סבסטיאן על התנהגותה השונה. טריטון מתעמת עם אריאל במערה שלה, שם היא ופלאונדר אחסנו חפצים של בני האדם, והורס את רוב הפריטים עם הקילשון שלו. אחרי שטריטון עוזב, זוג צלופחים, סוליאם וחלאם, משכנעים את אריאל לבקר את אורסולה מכשפת הים כדי להיות עם אריק.
אורסולה עושה עסקה עם אריאל, שתהפוך אותה לבת אדם למשך שלושה ימים בתמורה לקולה, שאותו היא תכניס לקונכייה. בתוך שלושה ימים אלו, אריאל צריכה לקבל "נשיקת אהבה אמיתית" מאריק, אחרת היא תהפוך בחזרה לבת ים ותהיה שייכת לאורסולה. אריאל, לאחר מכן, מקבלת רגליים אנושיות ונלקחת אל פני השטח על ידי פלאונדר וסבסטיאן. אריק מוצא את אריאל על החוף ולוקח אותה לטירה שלו, בלי להיות מודע לכך שהיא בת ים ושהיא זו שהצילה אותו קודם לכן, מפני שהוא משער שהיא ניצולה מטביעה אילמת. אריאל מבלה איתו, ובסוף היום השני כמעט מתנשקים אבל מופרעים על ידי סוליאם וחלאם. אורסולה כועסת על קרבתם, והופכת גם את עצמה לבת אדם, מתחפשת לאישה צעירה ויפה בשם ונסה. כך, מופיעה אורסולה על החוף כשהיא מדברת ושרה בקולה של אריאל. אריק מזהה את השיר, ואורסולה מטילה עליו מכשפת אותו כדי לגרום לו לשכוח את אריאל.
למחרת, אריאל מגלה כי אריק יהיה נשוי לאותה "ונסה", שאינה אלא אורסולה במסווה. סקאטל מגלה כי ונסה היא למעשה אורסולה בתחפושת, ומודיע לאריאל שמיד הולכת אחרי ספינת החתונה. סבסטיאן מודיע לטריטון, וסקאטל משבש את החתונה בעזרת בעלי חיים שונים. בתוהו ובוהו, הקונכייה סביב צווארה של אורסולה נשברת, וקולה של אריאל שב אליה ושובר את הקסם של אורסולה על אריק. משהבין כי אריאל היא הנערה שהצילה את חייו, אריק רץ לנשק אותה, אבל השמש שוקעת ואריאל הופכת בחזרה לבתולת ים. אורסולה חושפת את עצמה וחוטפת את אריאל. טריטון מתעמת עמה ודורש את שחרורה של בתו, אך אינו יכול להפר את העסקה. בעידודה של אורסולה, המלך מסכים לקחת את מקומה של אריאל כאסיר של אורסולה. אריאל משוחררת כשאביה הופך לפוליפ ומאבד את סמכותו על הממלכה. אורסולה מצהירה את עצמה כשליטה החדשה ומתפתח מאבק שבו אורסולה בטעות הורגת את סוליאם וחלאם. בזעמה, אורסולה משתמשת בקילשון כדי לגדול לממדים מפלצתיים.
אריאל ואריק מתאחדים על פני השטח כשאורסולה גדלה ומפרידה בין השניים. אז היא מקבלת שליטה מלאה על האוקיינוס ​​כולו, ויוצרת סערה עם מערבולת וספינות טרופות, שאחד מהם פוקד על אריק. כשאורסולה מנסה להרוס את אריאל הלכודה במערבולת, אריק משפד את אורסולה דרך הבטן עם מוט חרטום הספינה השבור, והורג אותה.
כוחה של אורסולה נשבר, וגורם לטריטון וכל הפוליפים האחרים בגן של אורסולה לחזור לצורתם המקורית. משהבין כי אריאל באמת אוהבת את אריק, טריטון ברצון משנה אותה מבת ים לבת אדם. אז אריאל ואריק נישאים על ספינה ועוזבים.

YES מציגה שידור טלויזיוני ראשון ובלעדי ב- YES לקלאסיקת הילדים האהובה מבית דיסני "בת הים הקטנה".
הסרט כולל שני סרטי המשך, יעלה בחודש אוקטובר במסגרת שנה שלמה במהלכה ישודרו לראשונה בעולם כל סרטי הנסיכות של דיסני תחת קורת גג אחת.






שידור טלוויזיוני ראשון ובלעדי ב- yes לקלאסיקת הילדים האהובה מבית דיסני "בת הים הקטנה"
הסרט, כולל שני סרטי ההמשך, יעלה בחודש אוקטובר במסגרת שנה שלמה במהלכה ישודרו לראשונה בעולם כל סרטי הנסיכות של דיסני תחת קורת גג אחת

ערוץ yes5 הינו הראשון בעולם לכנס את כל הנסיכות של דיסני תחת קורת גג אחת במהלך שנה שלמה בה כל חודש יוקדש לנסיכה אחרת. הסרטים משודרים בדיבוב לעברית ובגרסת המקור באנגלית בימי שבת במסגרת רצועת "שבתות מדובבות". בחודש אוקטובר ישודר הסרט "בת הים הקטנה" כולל שני סרטי ההמשך.

הסרט "בת הים הקטנה" זכה בשני פרסי אוסקר ב- 1989 - עבור פס הקול הטוב ביותר והשיר הטוב ביותר ומבוסס על האגדה המפורסמת והאהובה של הנס כריסטיאן אנדרסן. הגרסה בעברית נחשבת לגולת הכותרת בדיבוב הישראלי, כאשר הסרט חזר לאקרנים בקולנוע לאחר כ- 10 שנים ישראל וארצות הברית היו המדינות היחידות בהן נשאר הדיבוב המקורי, כשבכל יתר המדינות הדיבוב חודש. את הגרסה בעברית דיבבו: שלומית אהרון, דני ליטני, דב רייזר ועוד.

הסרט "בת הים הקטנה" ישודר ביום חמישי של שמחת תורה וסרטי ההמשך בסופ"ש הסמוך לחג

"בת הים הקטנה" ישודר ביום חמישי ה- 16/10 בשעה 10:00 בדיבוב לעברית - בת הים הקטנה 2: השיבה לים" ישודר ביום שישי ה-17/10 בשעה 10:00 בדיבוב לעברית -  "בת הים הקטנה 3: סיפורה של אריאל" ישודר ביום שבת ה- 18/10 בשעה 10:00 בדיבוב לעברית. גרסאות המקור באנגלית ישודרו בשעות אחר הצהריים.

הסרטים הנוספים שישודרו במהלך השנה
החודש (ספטמבר) – "שלגיה ושבעת הגמדים", נובמבר – "פוקהונטס" וסרטי ההמשך, דצמבר – "היפה והחיה" וסרטי ההמשך,  ינואר – "מולאן" וסרטי ההמשך, מרץ - "אלאדין" וסרטי ההמשך, אפריל – "סינדרלה" וסרטי ההמשך,   מאי - "פלונטר", יוני - "הנסיכה והצפרדע", יולי - "אמיצה", אוגוסט 2015 - "היפהפייה הנרדמת".