יום שבת, 25 ביוני 2022

הסופרת עמלה עינת מוציאה לאור ספר חדש בהוצאה גלילית, בו היא מתחקה אחר גיבורי ספריה הקודמים וחושפת מה עלה בגורלם. הספר מדגים את כוחו של סיפור להשפיע על גיבוריו

לאן נעלם פוליס גאורגיו?

הסיפורים שמאחורי הסיפורים


הסופרת עמלה עינת מוציאה לאור ספר חדש בהוצאה גלילית, בו היא מתחקה אחר גיבורי ספריה הקודמים וחושפת מה עלה בגורלם. הספר מדגים את כוחו של סיפור להשפיע על גיבוריו

ספרה החדש של עמלה עינת לוקח את הקורא למסע בעקבות גיבורי ספריה הקודמים. על כתיבת הספר, שכל פרק בו עוסק בגיבור של ספר אחר, שקדה עמלה כמעט שנתיים וחצי. את גיבורי ספריה הקודמים שהם גיבורי הספר החדש, הצליחה לאתר לאחר מחקרים מעמיקים שערכה, ובספרה "לאן נעלם פוליס גאורגיו?" מתחקה עינת אחר הדמויות ששימשו מקור השראה לסיפוריה וחושפת מה עלה בגורלם והאם וכיצד השפיע הספר שכתבה עליהם על חייהם.

ספרון נחמד, קליל, לא ארוך בכלל 

לקריאה של שעה וסיימתי את הספר.

מומלץ לקריאה בטיסה קצרה.

 

סיפור חייה של עינת וספריה שזורים זה בזה בספרה החדש. עינת מחברת בין הביוגרפיה האישית שלה לבין סיפוריה מתוך מודעות עצמית והתבוננות עמוקה. 15 הסיפורים בספרה נוגעים בחמלה וברגישות בדמויות ה"שקופות" החיות לצידנו. הם חושפים את האתגר האנושי שניצב בפני החברה הישראלית ומעוררים בקוראים הזדהות עמוקה עם "השונה" . הספר מדגים את כוחו של סיפור להשפיע על גיבוריו.

באחד הפרקים מתארת עינת את ביקורה אצל משפחתו של פוליס גיאורגיו, גיבור ספרה "סיפור אהבה קפריסאי" שהתנדב להבריח נשק עבור המעפילים הצעירים, ומגלה כי בזכות הספר זכו ילדיו לשמוע את סיפור גבורתו של אביהם שהוצנע מהם עד אז.

בפרק אחר חוזרת עינת לפגוש את גיבורת הספר "אמני - הילדה מעג'ר" ומגלה שאמני הפכה למורה בהשראת הספר שנכתב עליה בילדותה, ספר שהעניק לה כוחות נפש להתמודד עם האתגרים שניצבו בדרכה. 

פרק נוסף עוסק בגיבורת הספר "סטפה אהובתי", שמגולל את סיפורה הנשכח של סטפה וילצ'נסקה, שהיתה שותפתו של יאנוש קורצ'אק בניהול בית היתומים היהודי בוורשה. עינת מצליחה להגיע לחנה ביבר, בתה של מי שהייתה חברתה הטובה ביותר של סטפה, ולגלות שהיא  החלה בעקבות הוצאת הספר לחקור ולהרצות בנושא ולהפוך אותו למוקד מרכזי בחייה.

עמלה עינת, ילידת 1939, כתבה עשרות  ספרים למבוגרים בתחום העיון והסיפורת, וכן בתחום הסיפורת לבני נוער ולילדים. עינת זכתה בפרס ראש הממשלה (1983), בפרס הדסה לספרות ילדים  ונוער (2004) ובפרס אקו"ם על תרומתה ליצירה הישראלית (2016).

 

הוצאה גלילית/ 96 שקל.

להשיג בסטימצקי ובצומת ספרים

עשו לייק לעמוד הפייסבוק של הבלוג, ולא תפספסו אף פוסט!